loading...
taishabibi
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 232 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

فیبروم ها

 

فیبروم ها Fibroids

فیبروها تومورهای شایع غیر سرطانی هستند که به آهستگی در عضله دیواره رحم رشد می نمایند .

 

سن : بیشر بین سنین 55- 35 شایع است .

ژنتیک : بیشتر در خانمهای سیاه پوست شایع است .

نحوۀ زندگی : عامل قابل توجهی به شمار نمی آید .

 

فیبروم ها رشد بافت غیر طبیعی در رحم می باشند که عضله و بافت فیبروز ( لیفی ) را در بر میگیرند . فیبروم ها در یک سوم خانمها در سن باروری در بریتانیا یافت شده است و بیشتر در خانمهای سیاه پوست شایع است . فیبرومها بصورت تکی یا مجموعه ای فیبرومها بروز می نمایند . اما فیبرومهای بزرگ بر قاعدگی و باروری تأثیر میگذارند .

 

علل فیبروم

علت فیبروم ناشناخته است . اما تصور می شود که فیبرومها به پاسخ غیر طبیعی رحم به هورمونهای جنسی استروژن مرتبط می باشند . فیبرومها قبل از بلوغ بروزنمی نمایند . یعنی هنگامیکه تخمدانها افزایش تولید استروژن را آغاز می نمایند و آنها معمولاً رشدشان پس از یائسگی متوقف می گردد . همچنین فیرومها در اندازه شان خواهند داشت و این هنگامی است که افزایش سطوح استروژن در بدن ایجاد می شود . مانند زمان حاملگی و زمان مصرف داروهای ضد حاملگی ترکیبی ویا درمان جایگزینی هورمونی که افزایش سطح استروژن وجود دارد . فیبرومها از نظر اندازه بزرگتر می شوند .

 

علائم بیماری

بیشتر فیبرومهای کوچک علامتی ایجاد نمی کنند . اما علائم شایع فیبرومهای بزرگ عبارتند از :

 

خونریزی طولانی قاعدگی درد شکمی در طول پریود ( دیسمنوره ) خونریزی شدید در طی قاعدگی ( منوراژی )

 

خونریزی شدید در طی پریود منجر به کم خونی می شود و موجب رنگ پریدگی و خستگی می گردد . فیبرومهای بزرگ ممکن است موجب کج شدن رحم شوند که این امر اغلب منجر به ناباروری وسقط جنین مکرر می گردد . در طی حاملگی ، فیبروم بزرگ می تواند موجب فشار به مثانه و احساس تکرر ادرار ، یا فشار بر رکتوم شده و موجب درد در ناحیه پشت شود . به ندرت یک فیبروم ممکن است پیچ خوردگی نموده و منجر به درد در ناحیه تحتانی شکم شود .

 

تشخیص بیماری

پزشک معاینه لگنی انجام خواهد داد . فرد ممکن است سونوگرافی از رحم یا هیستروسکوپی داشته باشد که در این روش وسیله ای از طریق سرویکس وارد رحم می شود . نمونه ای از فیبروم در طی هسیتروسکوپی برداشته خواهد شد که این امر به منظور بررسی سرطانی بودن فیبروم خواهد بود . گاهی فیبرومها در رادیوگرافی که به منظور سایر دلایل انجام می شوند ، دیده و شناسایی می شوند .

 

درمان بیماری

فیبرومهای کوچک نیاز به درمان ندارند ، اما باید بطور مرتب توسط دکتر کنترل شوند تا در صورت رشد مشخص شوند . در صورتیکه درمان ضرورت داشته باشد ، فیبروم ممکن است در طی هسیتروسکوپی برداشته شود واین امر در صورتی است که فیبروم روی دیواره داخلی باشد . بندرت فیبرومها با تزریق ماده ای که عروق خون رسان فیبروم را مسدود میکند و موجب چروک خوردن و جمع شدن فیبروم می شوند ، درمان می گردد . فیبرومهای بزرگ می توانند از طریق برشی در شکم برداشته شوند . قبل از جراحی فرد مبتلا داروهای هورمونی به منظور متوقف کردن تولید استروژن مصرف می نماید که موجب چروک و منقبض شدن فیبروم می گردد . در صورتیکه فرد فیبروم مزمن و بزرگی داشته باشد و تمایل به بچه دار شدن نداشته باشد ، پزشک ممکن است عمل هیسترکتومی را پیشنهاد نماید . برداشتن فیبروم معمولاًمنجر به باروی مجدد می شود ، اما در 10% خانمها فیبروم عود خواهد داشت . فیبروم معمولاً پس از یائسگی شروع به جمع شدن و چروک خوردن می نماید و این بدین دلیل است که سطوح استروژن کاهش می یابد .

 

هیستروسکوپی HYSTEROSCOPY

هیستروسکوپ وسیله ای است که برای دیدن داخل رحم و لوله های رحم استفاده می شود . هیستروسکوپ جهت تشخیص بیماری هایی نظیر پولیپهای رحمی استفاده می شود و این عمل تحت بیهوشی عمومی یا موضعی در یک کیلینیک سرپایی انجام می شود . جراحی کوچک نظیر برداشتن فیبروم ممکن است از طریق هیستروسکوپی انجام شود . این اقدام حدود 15 دقیقه بطول می انجامد .

پس از اینکه هیستروسکوپ از قسمت واژن وارد شد ، رحم و لوله های رحم با گازی که از میان هیستروسکوپ عبور می نماید ، پر می شوند . این امر اجازه می دهد که این قسمتها به آسانی دیده شوند . نور موجب می شود که منظره روشنی از این قسمتها بدست آید .

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 292 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

سنگها و خواص آنها (4) -مروارید

 

به فارسي مرواريد و به تركي اينچي نامند و بزرگ مقدار او مسمّي به درّ است و آنچه در صدفي منحصر به يكي باشد با وجود بزرگي درّ يتيم نامند و گويند تا سه مثقال ممكن است و از خواصّ اوست كه چون در صدف به نهايت نمو رسد باز به تدريج تحليل مي رود مانند ثمر نبات و بهترين او عمّاني سفيد بزرگ است. مدوّر و زبونترين او آنچه سياه و ريزه و مايل به سياهي باشد و غير مدوّر و زرد و سوراخ دار و مستعمل اطبّا نيست. روغن و عرق و بوهاي كريهه مضرّ او و جوشانيدن او در آب برنج كه ارز باشد و ماليدن به سنباده، ‌رافع چرك اوست و رافع زردي او و از اسرار است.

در آخر دوم سرد و خشك و در تفريح قويتر از طلا و غوّاص در اجزاي بدن و ملطّف و مقوّي اعضاء و رافع انواع خفقان و خوف و فزع سوداوي و جهت اسهال مراري و دموي و ضعف جگر و گرده و امراض دل و بدبویي دهان و حصاه و حرقه البول و سدد و يرقان و رفع سموم و وسواس و جنون و ربو مفيد بوده و ذرور او جهت قطع سيلان اعضاء و التيام زخمها و اكتحال او جهت رمد و سلاق و ظلمت چشم و بياض و سبل و كمنه و سنون او جهت پاك كردن دندان و تقويت لثه و طلاي محلول او به قول ارسطو رافع برص است در تطلية اول و غير محلول او جهت جذام و جميع آثار و فرزجة او را جهت منع حمل مجرّب دانسته­اند. نگاهداشتن او مقوّي دل و در دهان داشتن او جهت ازالة غم و ضعف دل گويند مؤثر و مضرّ مثانه و مصلحش بسد است. قدر شربتش تا نيم مثقال و بدلش صدف سفيد و طريق حل او در طريق پنجم از دستور اوّل مذكور است.( تحفه حکیم مومن)

مروارید  از ماده اولیه به نام مادر مروارید که کربنات کلسیم است و از ماده عالی دیگری به نام " گنچیولین "تشکیل می گرددکه به صورت لایه های بسیار نازک و متحد المرکزی دور هسته جسم بیگانه ای ازصدفترشح میشود .با این که درجه سختی دانه مروارید پایین است، شکستن و خرد کردن آن، به علت ساختار توده ای اش سخت است.

عمر مروارید بیش از صد و پنجاه سال نیست و خشکی و رطوبت هر دو برای دانه های مروارید مضر است. همچنین آتش و حتی گرمای بیش از اندازه بدن می تواند سبب شود تا آب موجود در ماده کنچولین از بین برود و عمر مروارید کوتاه شود.

هم چنین  برخورد سطح مروارید با اجسام و تماس آن با کثیفی، اسیدها، مواد آرایشی، اسپری و عطرها در دوام و جلای مروارید اثر می گذارد و سبب می شود مروارید مات و بی جلا گردد و سپس ترک بخورد و سرانجام پوسته پوسته شود، لذا سفارش می کنند که مروارید را همراه با دیگر جواهرات به کار نگیرید.

مرغوبترین مرواریدهای جهان از خلیج فارس به دست می آید و در رنگهای  صورتی، سفید شیری، کرم، طلایی، سبز، آبی و سیاه یافت میشود.

واژه مروارید معمولا به مروارید های طبیعی اطلاق می شود و مروارید هایی که با روش مصنوعی و یا با کمک انسان تولید می شود به عنوان مروارید پرورشی نامگذاری شده اند.

تشخیص مروارید طبیعی از مصنوعی و پرورشی به علت شباهت ظاهری بسیار مشکل است،لذا وزن مخصوص آن ها برای این کار اسنفاده می کنند.

وزن مخصوص مروارید طبیعی کمتر از 73/2 است،در حالی که مزن مخصوص اکثر مروارید های پرورشی بیشتر است.

مروارید پرورشی تحت پرتو ماوراء بنفش دارای درخششی زرد رنگ و در پرتو ایکس دارای درخششی سبزرنگ می باشد، در حالی که مروارید های طبیعی این گونه نیستند.

جا لب است بدانید بزر گترین مروارید جهان 450 قیراط وزن دارد و در موزه زمین شناسی لندن نگهداری می شود.

 طریقه تمیز کردن مروارید :

 جهت تمیز کردن،آن را در نمک خالص دریا قرار می دهیم.

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 320 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

گلها و خواص آنها (1)

از آنجا که بستر زندگی انسان طبیعت بوده، و همواره از آن تاثیر پذیرفته، پس در طب سنتی و اسلامی، حکما و صاحبنظران به طبیعت نظر دقیقی داشته و با توجه با مزاج هر چیز، میزان و نحوه استفاده یا عدم استفاده از حیوانات، گیاهان و.......را بیان کرده اند.

در این بحث، با توجه با مزاج گلها و گیاهان، طریقه استفاده از عطر ،سایه و سایر قسمتهای گیاهان را نظری دوباره می انداریم. 

با استشمام هر عطری در بدن حالتی پدید می اید که موجب بروز گرمی و سردی و انرژی و بیحسی و بیحالی و یا ارامش ویا رخوت و سستی ، فراموشی و یا تیز هوشی می گردد. عطرها نیز غذای مغز محسوب می شوند و ما باید بر اساس قواعدی از آن  عطرها بهره بگیریم. اگر از این قواعد استفاده نکنیم عطرها نیز می توانند برای ما عوارضی پدید بیاورند. مثلا یک فرد گرم مزاج با استشمام بوی عطر گرم مزاج دچار سردرد می شود ولی همین بوی گرم موجب آرامش فرد سرد مزاج می گردد. بر عکس این حالت وقتی فرد سرد مزاج بوی ترشی و یا هر بوی سرد دیگری استشمام کند موجب سردرد و سستی مغز و بی حوصلگی وی می شود. از این رو لازم است مزاج عطرها را بدانیم، عطر گل محمدی،کل مریم، گل یاس، عطر تیروز عطرهای گرم و لطیف هستند، عطرهایی مانند بوی مشک خیلی گرم است .

بوی سرکه، آب لیمو، ترشی ها، بوهای اسیدی و بوی تعفن از بوهای سرد هستند، بوی مواد شیمیایی مانند تینر، وایتکس، بنزین، نفت، استریل کنندها اثرات سردی بخشی برای مغز دارتد و بوهای سرد تعریف می شوند . و استمرار استشمام آن بوها موجب اختلال اعصاب و حتی فراموشی می شود.

با استفاده از کتاب مزاج انواع : حسین خیراندیش


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 296 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

سرطان سرویکس

 

سرطان سرویکس Cancer Of Cervix  

رشد سرطانی در انتهای تحتانی سرویکس را سرطان سرویکس گویند .

 

سن : بیشترین شیوع بین 65- 45 سالگی است .

نحوۀ زندگی : تماس جنسی در سنین پایین بدون استفاده از کاندوم ، تعدد افراد در ارتباطات جنسی بدون استفاده از کاندوم و سیگار از عوامل خطر می باشند .

ژنتیک : عامل قابل توجهی به شمار نمی آید .

 

سرطان سرویکس یکی از شایعترین سرطانها است که خانمها به آن مبتلا می شوند . در بریتانیا سالانه بیش از 4000 مورد جدید گزارش می شود . به هر حال این سرطان یکی از انواع سرطانی است که می توان با غربال سازی عادی از آن جلوگیری نمود . سرطان سرویکس معمولاً به کندی رشد می نمایند . در مرحله قبل از سرطانی شدن ، سلولهای سرویکس به تدریج از شکل خفیف غیر طبیعی به شکل شدید غیر طبیعی بودن تغییر می یابند که به این حالت دیسپلازی گویند . این تغییرات توسط آزمایش اسمیر سرویکس می تواند مشخص گردد و امکان درمان را قبل از سرطانی شدن به فرد می دهد .

 

علل بیماری

علت سرطان سرویکس نامشخص است ، اما گواهی دال بر این فرضیه وجود دارد که تغییرات سلولی در سرویکس با بعضی انواع پاپیلوما و ویروس انسانی ( HPV ) مرتبط می باشد . این ویروس در اثر مقاربت بدون استفاده از پوشش کاندوم منتقل می شود و خطر ابتلا به سرطان سرویکس افزایش می یابد و این در صورتی است که فرد مقاربت در سنین پایین بدون استفاده از کاندوم داشته باشد یا با افراد مختلف بدون پوشش کاندوم مقاربت نماید . سیگار نیز عامل خطری برای ابتلا به سرطان سرویکس است . خانمهایی که ایمنی آنها کاهش یافته یا داروهای ایمونوساپرسانت ( تضعیف کننده ایمنی ) Immunosuppressant استفاده می کنند در معرض خطر ابتلا به این سرطان می باشند .

 

علائم بیماری

سرطان سرویکس همیشه ایجاد علائم نمی نماید . به هر حال در بعضی خانمها ممکن است خونریزی غیر طبیعی واژینال ، به خصوص پس از مقاربت جنسی وجود داشته باشد . از آنجائیکه سرطان پیشرونده است ، علائم بعدی عبارتند از :

 

ترشحات آبکی ، خون آلود شدید و بد بو از واژن درد لگن درد به هنگام مقاربت

 

در صورت عدم درمان ، سرطان سرویکس ممکن است به رحم منتشر شده و سپس غدد لنفازی لگن را مبتلا سازند . سرانجام سرطان ممکن است به بخشهای دیگر بدن نظیر کبد و ریه دست اندازی نماید .

 

تشخیص بیماری

در صورتیکه پزشک مشکوک به وجود سرطان سرویکس در فردی گردد ، آزمایش اسمیر انجام خواهد داد . اگر این آزمایش وجود سلولهای غیر طبیعی را نشان داد ، پزشک کلپوسکوپی انجام خواهد داد که در این اقدام سرویکس از طریق دوربینی که قدرت بزرگنمایی دارد بررسی شده و نواحی غیر طبیعی کنترل می گردند . نمونه ای از بافت سرویکس در طی این اقدام برداشته شده و جهت آزمایشات میکروسکوپی برای یافتن سلول سرطانی فرستاده می شود . در صورت تشخیص سرطان سرویکس ، آژمایشات تکمیلی جهت بررسی وجود متاستاز به سایر قسمتها انجام می شوند . این آزمایشات شامل رادیو گرافی قفسه سینه یا MRI از قفسه سینه جهت بررسی ریه ها و آزمایشات خون و CTاسکن شکم جهت ارزیابی عملکرد کبد خواهد بود .

 

درمان بیماری

درمان بیماری به مرحله بیماری و پیشامدهای خاص آن بستگی دارد . در صورتیکه سرطان محدود به سرویکس باشد و فرد قصد بچه دار شدن داشته باشد ، ممکن است فقط نواحی مبتلا برداشته شوند . اما اغلب در طی یک عمل هیسترکتومی ، سرویکس و رحم برداشته خواهند شد . در صورتیکه گسترش بیماری به رحم ، ممکن است برداشتن رحم به همراه لوله های رحم ، تخمدانها ، قسمت فوقانی واژن و غده های لنفازی نزدیک به آن قسمت ضرورت داشته باشد . در صورتی که خانمی در سنین قبل از یائسگی باشد ممکن است تخمدانها برداشته نشوند . زیرا تخمدانها عمل تولید هورمونهای جنسی را به عهده دارند و برداشتن آنها موجب یائسگی زود رس می گردد . در صورتیکه سرطان به سایر قسمتهای بدن گسترش یافته باشد ، رادیو تراپی و گاهی شیمی درمانی نیاز است .

 

پیش آگهی

در صورتیکه سرطان سرویکس تشخیص داده شده و سریعاً درمان شود ، اغلب تمامی خانمها بطور کامل بهود می یابند . به هر حال اگر بیماری به قسمت پشت سرویکس گسترش یافته باشد ، مرگ و میر دو پنجم می باشد.

آزمایش اسمیر روتین و درمان زود رس سلولهای غیر طبیعی سرویکس به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش سرطان سرویکس را در دنیا کاهش داده است .

علاوه بر انجام آزمایشات اسمیر بطور عادی ، بایستی سعی نمود خطر ابتلا به این سرطان را بوسیله نکشیدن سیگار و استفاده از روشهای ضد بارداری باریرbarrier   ( مثل کاندوم ) کاهش داد .

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 243 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

هر روزتان نوروز باد

 

بهار آمد بهار آمد بهار مشکبار آمد

     

نگار آمد نگار آمد نگار بردبار آمد

صبوح آمد صبوح آمد صبوح راح و روح آمد

     

خرامان ساقی مه رو به ایثار عقار آمد

صفا آمد صفا آمد که سنگ و ریگ روشن شد

     

شفا آمد شفا آمد شفای هر نزار آمد

حبیب آمد حبیب آمد به دلداری مشتاقان

     

طبیب آمد طبیب آمد طبیب هوشیار آمد

سماع آمد سماع آمد سماع بی‌صداع آمد

     

وصال آمد وصال آمد وصال پایدار آمد

ربیع آمد ربیع آمد ربیع بس بدیع آمد

     

شقایق‌ها و ریحان‌ها و لاله خوش عذار آمد

کسی آمد کسی آمد که ناکس زو کسی گردد

     

مهی آمد مهی آمد که دفع هر غبار آمد

دلی آمد دلی آمد که دل‌ها را بخنداند

     

میی آمد میی آمد که دفع هر خمار آمد

کفی آمد کفی آمد که دریا در از او یابد

     

شهی آمد شهی آمد که جان هر دیار آمد

کجا آمد کجا آمد کز این جا خود نرفتست او

     

ولیکن چشم گه آگاه و گه بی‌اعتبار آمد

ببندم چشم و گویم شد گشایم گویم او آمد

     

و او در خواب و بیداری قرین و یار غار آمد

کنون ناطق خمش گردد کنون خامش به نطق آید

     

رها کن حرف بشمرده که حرف بی‌شمار آمد

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 475 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

سنگها و خواص آنها (کریستال)

فوایدکریستال: 1- دور شدن از استرس و تنش های پیرامون. 2- سرشار کردن محیط کار و زندگی  از آرامش . 3- محافظت در مقابل انرژی های ناخوا سته . 4- افزایش قدرت تمرکز. 5- جذب عشق 6- توانایی شفا بخشی و جوان شدن در ابعاد بدنی . 7 – تقویت قدرت ذهن، قلاقیت و بروز ایده های جدید .8- افزایش انرژی و حیات.

ترکیب بندی کریستال:خواص شفا بخشی کریستال  هزاران سال است که شناخته شده است . اقوام کهن  با اعتقاد به جادویی و مقدس بودن کریستالها در کاربرد آنها برای محافظت، زینت، شفا بخشی و آینده بینی استاد بودند . در اسطوره های یونانی به وفور به کریستالها اشاره شده  و در آرامگا های امپراتوران چین نیز انواع کریستال یافت شده است .

شکلها ی کریستا ل:

1-خوشه ها : مجموع کریستالهای موجود در یک خوشه گروه کریستال را بوجود می آورند که نگهداری آنها در اتاق  سبب پاکسازی محیط و تبدیل انرژی منفی به مثبت می شود . قرار دادن کریستال در محیط کار سبب آرامش و رهایی از فشارهای کاری و اضطرا ب میشود.

2- ژئودها : زمانی تشکیل می شود که  گروهی از کریستال ها با هم رشد کنند. و با رشد آنها سوراخ هایی کوچک پر شوند.

3-برش ها : گاهی اوقات سنگها برش داده می شوند تا ریبایی درونی آن آشکار شود این برش ها برای تمزکز، بسیار موثرند.

4- دونات: دونات سنگ گردی است که سوراخی در وسط دارد و برای مراقبه و جذب انرژی و پاکسازی چاکراهای بسته شده، استفاده می شود.

تخم مرغ: کریستالها را می توان  به این شکل برای تمرکز و ماساژ مناسب است و ار نوک تیز آنها در باز تاب شناسی و جلوگیری از خونریزی مناسب است .

گزینش کریستال : اگر کریستالی برای شما کاربرد دارد، احساس جذب آنی نسبت به آن پیدا می کنید، همه کریستالها با فرکانس های خاصی  مرتعش می شوند و کریستالهایی که شما را جذب  می کنند . همان هایی هستند که هم فرکانس شما هستند و همان ها نیز بیشتر ین فایده را در این مرحله  خاص برای شما دارند . گاهی اگر احساس می کنید که سنگی را به دوستی بدهید، از حس خود پیروی کنید، زیرا در این حالت، کریستال کار خود را با شما تمام کرده است.

گوی کریستال :  از گوی  کریستال طبیعی یا  مصنوعی  برای تامل در کذشته و ارزیا بی موقیعت  فعلی استفاده  می شود.

هرم : کریستالها ی هرمی شکل ، ا نرژی را در راس خود متمر کز می سازند ، آنها اغلب در تقویت و حفظ اشیا کار برد دارند.

کریستال تک قطبی : یک سطح صاف دارد . و یک سطح زاویه دار که انرژی در انتهای زاویه دار آن متمرکز می شود که برای شفا و تمرکز کار برد دارد . و انرژی شفا بخش در نوک کریستال ذخیره می شود.

کریستال دو قطبی : دو سر تیز دارد و انرژی بین  دو سر آن حرکت می کند. از آن میتوان بای شفا استفاده کرد و گذاشتن آن زیر بالش نیروی  خواب را می کند و فرد را از انرژی منفی دور تگه می دارد.

گزینش کریستال : اگر کریستالی برای شما کار برد دارد. احساس جذب آنی نسبت به آن پیدا می کنید. همه کریستالها با فرکا نس های خاصی مر تعش می شوند و کریستالهایی که شما  را جذب می کنند. هماه هایی  هستند که  هم فرکانس شما هستند و همان ها نیز بیشترین فایده  را در این مرحله خاص برای شما دارتد . گاهی اگر احساس  می کنید که سنگی را باید به دوستی  بدهید . از حس خود پیروی کنید ، زیرا در این حالت ، کریستال کار خود را با شما  تمام کرده است .

حس عمیق شش : رنگهایی که کریستال را احاطه کرده اند . درخششی که از کریستال ساطع می شود . حس رطوبت در دستها یتان – این که  کریستال  به وضوح توجه شما را جلب می کند یا برایتان شامس می آورد – هیجان ناگهانی –احساس حمایت  - میل به خندیدن- پنبه کردن هر چه رشته بودید – حس داشتن افکار روشن – پیچیدن صداهایی در گوش – تغییر تنفس – دانشی که همواره دوست داشتید داشته باشید.اگر کریستالی با ار تعاش سما هماهنگ باشد، با شما ارتباط برقرار خواهد کرد و ممکن است این موارد را در خود احساس کنید:

گرمایی که از کریستال ساطع می شود .

انرژی سرد----انفجار ناگهانی انرژی که به شارژ الکتریکی میماند – گزگز انگشتان – ارتاش یا پالس – نوعی دانش درونی _ احساس تمامیت و تعادل _ موج گرمایی که بد نتان را گرم می کند—گرما در قلب ---عطری که از کریستال به مشام می رسد

5- با خوشه کریستال : کریستال را روی یک خوشه بزرگ کوارتز یا آمیتیس بگذارید . به این روش ارتعاشات منف را از بین می برد .

6-  با گل : کریستال را داخل گلبرگهای گلی  که دوست دارید قرار دهید.و حداقل 24 ساعت بعد کریستالها  را در نور ماه یا آفتاب بگذارید.

8- با برنج : 24 ساعت داخل برنج خشک بگذارید و بعد برنج را دور بریزید.

9- با روغن- 10- با آب نمک : کریستال را در ظرف شیشهای کوچک بگذارید و بعد آن را در لیوان بزرگی پر از آب نمک قرار دهید، نباید سنگ تماس مستقیمی با نمک داشته باشد زیرا آن را پوک می کند.

پاکسازی کریستال : از آنجا که کریستال همه نوع ارتعاش های منفی و مثبت را جذب می کند، لازم است گاهی آنها را پاکسازی کنید. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید سنگ خود را با پاک کننده های شیمیایی بشویید چون این مواد تاثیر معکوس بر سنگ دارند. روش های پاکسازی:

1-     پاکسازی با آب معدنی : زیر نورآفتاب  خشک شود .

2-     با خاک : 3-24 ساعت زیر خاک طبیعی گذاشته شود (کود شیمیایی نباشد ) و سپس با آب طبیعی بشویید.

3-     با آتش : کریستال  را در وسط قرار دهید و دور آن را شمع روشن کنید تا شمع روشن شود.

   4- با دود

پیشکش کنید: هدیه کردن کریستال بعد از پاکسازی بسیار مهم است . زیرا اهدای آن نشان می دهد که از کریستال فقط در زاهای مثبت استفاده می شود . از کریستال می توان برای مقاصد گوناگونی، چون شفا بخشی و تمرکز استفاده کرد.مناسب ترین کریستالها برای برنامه ریزی ، کوارتز شفاف است .کریستالهای رنگی به خاطر رنگشان قبلا برای منظور خاصی  برنامه ریزی شدهاند. پیش از برنامه ریزی برای کریستا لتان، باید از نیت درونتان آگاه باشید . چون کریستال ها نیروی مغناطیسی ذهن را جذب می کند.

چگونه کریستال خود را انتخاب کنیم؟

1-انتخاب چشمی:

کریستال را مقابل خود گذاشته و یک نفس عمیق بکشید و در اولین نگاه هر کریستال ی چشم شما را جذب کرد، آن را بردارید.

2- اسکن کردن : دستهای خود را بهم بمالید تا انرژی نهفته درون آن آزاد شود . چشم خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید اگر راست دست هستید با دست چپ و بر عکس این کار را انجام دهید، هر گاه احساسی در دست شما به وجود آمد، آن سنگ، سنگ شماست، آنرا بردارید.

3- ارتعاش: مانند اسکن عمل کنید.

۴-استفاده از آونگ -  5-علم حرکات بدن

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 356 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

جدول تقریبی اوزان (اقتباس از قرابادین کبیر )

اوقیه =وقیه =5/7 مثقال

باقلا =نیم درهم

بندقه =فندق =یک درهم

حبه =یک دوازدهم درهم =یک سوم مثقال = چهارده ارزه =2 شعیره (جو)

حمصه (نخود) =چهار جو( شعیره ) یک ربع جو

دانق =دانگ = یک حبه از مثقال و دو قیراط از درهم

درخمی = یک درهم =حدود یک مثقال یا یک یک درهم (بر حسب مولفین مختلفه )

درهم = 48 حبه = 60 شعیره

رطل =12 اوقیه = 90 مثقال =130 درهم

صاع = چهار من

طسوج = 1 حبه از درهم و از مثقال دو و نیم حبه ویک پنجم حبه

قنطار = شش من حدود 120 رطل

قیراط = 3 یا 4 حبه

کف = قبضه = شش مثقال

کیل = 36 من

مثقال = هفت چهارم درهم (یک و سه چهارم )

ملعقه از مجنونها 4 مثقال و از ادویه خشک 2 مثقال

من = 180 مثقال = 260 درهم = من ایرانی (تبریزی) = 600 مثقال و من شاه دو برابر آن است. 

معادل تقریبی بعضی از اوزان رایج در طب سنتی

یک مثقال =5 گرم

اوقیه =5/37 گرم

یک درهم = هفت دهم مثقال =5/3 گرم

یک رطل =450 گرم

یک حبه =3/9 گرم

 

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 172 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

گلها (2) -گل نرگس (نرجس)

                                                                                                                                      

خاصيت:

بيخ نرگس جذب كننده اي است كه از ژرفا برمي كشد . خشكاننده و زداينده و شستشو دهنده است . روغن

نرگس تاثير روغن يا سمين دارد و از آن ناتوان تر است . بيخ نرگس و بويژه اگر با آرد شَلمك و با عسل باشد پيكان و خارها را بيرون كشد . نرگس و بويژه بيخش كه همراه سركه باشد لكه هاي سياه و بهك را مي زدايد . بيخ نرگس داروي داءالثعلب است.

ورم و جوش:

از بيخ نرگس و عسل و گاودانه معجو ن درست كنند دمل هاي ناپديدار نارس و سخت را مي تركاند . ضماد

بيخ نرگس ورم عصب را فرو نشاند.

زخم و قَرحه:

زخم ها را مي خشكاند و محكم بهم مي چسباند و حتي وتر گسسته را بهم جوش مي دهد . گردش مخلوط

با عسل ازسوختگي ها و زخم عصب و قَرحه هاي داخلي مفيد است . ساييده نرگس همراه گاودانه و عسل چرك و پليدي را از زخم پاك مي كند.

مفاصل:

 روغن نرگس به عصب سو د رسان است . ضماد بيخ نرگس ورم عصب و گره عصب و درد مفاصل را دوا ست.

سر:

 نرگس و بويژه روغنش بندآمدن هاي مغزي، سردرد تر سودايي را درمان است و سرهاي گرم رابدرآرد.

اندام هاي تنفسي:

روغن نرگس را بر سينه مالند ورم سخت و سرد حجاب را از بين ببرد.

اندام هاي غذا:

 بيخش و آب پز بيخش راهركس بخورد استفراغ مي كند.

اندام هاي دفعي:

در درمان درد زِهدان و مثانه، مفيد است . چهار دِرهم نرگس را با آب عسل بنوشند جنين را زنده يا مرده

بيرون آرد. روغن نرگس دهانه بهم آمده زِهدان را باز مي كند و در درمان درد زِهدان سودمند است.

 منبع قانون - کتاب دوم


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 291 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

آناتـــومی و فیزیولوژی

 

رفتم مرا ببخش و مگو او وفا نداشت

راهي به جز گريز برايم نمانده بـــود

اين عشق آتشين پر از درد و بي اميد

در وادي گناه و جنونم کشانده بـــــود

............

رفتم که داغ بوسه پر حسرت تو را

با آبهاي ديـــــــده ز لب شستشو دهم

رفتم که نا تمام بمانـــم در اين سرود

رفتم که با نگفتــــه به خود آبرو دهم

............

رفتم مگو مگو که چرا رفت، ننگ بود

عشق من و نياز تو و سوز و ساز مــا

از پرده خموشي وظلمت چو نور صبح

بيرون فتـــــاده بود به يک باره راز ما

............

رفتم که گم شوم چو يکي قطره اشک گرم

در لابـــــــــــــــلاي دامن شبــرنگ زندگي

رفتـــم که در سيــــاهي يک گور بي نشان

فارغ شوم ز کشمکش و جنگ زنـــــدگي

...........

من از دو چشم روشن و گريان گريختم

از خنـــده هاي وحشي طوفان گريختـــــم

از بستـــــر وصال به آغوش ســرد هجر

آزرده از ملامت وجــــــدان گريختــــــم

...........

اي سينه در حرارت سوزان خود بسوز

ديگر سراغ شعله آتش ز من مگيــــــــر

ميخواستم که شعله شوم سرکشي کنــــم

مرغي شدم به کنج قفس خسته و اسيــــر

...........

روحي مشوشم که شبي بي خبر ز خويش

در دامن سکوت به تلـــــخي گريستــــــــم

نالان ز کـــرده ها و پشيمان ز گفتــــه ها

ديـــــدم که لايق تـــــــو و عشق تــو نيستم

 

                                                                 

 

آناتـــومی و فیزیولوژی

نقش اصلی دستگاه تولید مثل زنانـه به عهده تخمدانـــها است که عمل تولیــد سلولهای جنسی بنـــام اوا یا تخمک را انجام میدهند و این تخمک ها حاوی مـاده وراثت می باشند . هنگامیکه یک تخمک با سلول جنسی مـرد بنـام اســـپرم ترکیب می شود ، توانایی تکثیر و رشد دارد که به فتوس یا جنین تبدیل می شودد . تخمدانها همچنین هورمونهی جنسی ترشح می نمایند که این هورمونها کنترل رشد جنسی و سیکل قاعدگی را به عهده دارند . پستانها در تحریک جنسی نقش دارند و پس از تولد ، عمل تولید شیر را انجام می دهند .

« تخمدانها در فولیکولهای حاوی مایع که در تخمدانها قرار داده و رسیده و کامل می شوند . »

تنها قسمتهای قابل مشاهده در دستگاه تناسلی زنانه متشکل از بافتهایی است که وولو (vulva) نامیده می شوند . لبها ، چینهای پوستی هستند که مدخل واژن را حفاظت می نمایند . لبها حاوی سلولهایی می باشند که مایع اسیدی ضعیفی تولید می نمایند  که از عفونت جلوگیری می کند . واژن از قسمت خارجی بدن به طرف رحم کشیده شــده است . رحم عضوی است که دیوارۀ ضخیمی دارد و جنین در آن رشد می نماید . دو لوله رحم از رحم به سمت دو تخمدان کشیده شده و تخمدان محلی است که تخمکها در آنجا ذخیره می شوند .

 

بــارداری در زنــان

 

دختران تازه متولد حدود 150000 تخمک نارس ذخیره شده دارند که قبل از تولد در تخمدانهای آنها جای گرفته است . تخمکها در تخمدانها ذخیره می شوند و تا هنگام افزایش سطوح هورمونهای جنسی زنانه در سنین بلوغ که موجب شروع سیکل قاعدگی می شوند ، شروع به رشد و تکامل می نمایند . هر ماه یک تخمک به مدت 14 روز در فولیکول خودش رشد نموده و رسیده می شود و از تخمدان به سمت لوله های رحم آزاد می گردد که این پدیده تخمک گذاری نامیده می شود . تخمک به مدت 24 ساعت پس از تخمک گذاری زنده می ماند و فقط توسط یک اسپرم در طول این مدت بارور می گردد و عمل لقاح صورت می گیرد . حدود 6-5 روز طول می کشد تا تخمک بارور شده یا نشده در طول لوله به سمت رحم عبور ننماید . در صورتیکه باروری و لقاح انجام شده باشد ، سلول تخم سرانجام در لایه داخلی رحم کاشته می شود که این لایۀ داخلی پس از تخمک گذاری ضخیم تر و بزرگتـــر شده و آماده برای کاشت تخم می باشد . سپس سلول تخم رشد نموده و به آمبریو یا رویـان ( جنین ) تبدیـــل می شود . اگر لقاح صورت نگرفته باشد ، تخمک همراه با مخاط رحم از واژن خارج می گردد . این از دست دادن خون را قاعدگی گویند . این چرخه که شامل رسیدن تخمک ، تخمک گذاری و خونریزی قاعدگی است در طول حدود 28 روز از یک دوره تولید مثل زنانه اتفاق می افتد . در دوران یائسگی یا منوپوز که معمولاً بین ســــنین 55 – 45 رخ می دهد ، رشــــد تخمکها متوقف گردیده و توسط تخمدانها آزاد نمی شــــود . در این دوره قاعدگی متوقف می گردد و فاز تولیــد مثل در زندگی زن به اتمام می رسد .


تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 208
  • بازدید ماه : 1,447
  • بازدید سال : 22,264
  • بازدید کلی : 104,945