loading...
taishabibi
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 420 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

يائسگي ‌يا ‌‌بلوغ ‌‌دوم‌

روزهاي نوجواني براي دخترها با ورود به دنياي بزرگ‌ترها و روزهاي گذار از يك مرحله به مرحله‌اي ديگر است؛ روزهايي كه بلوغ جنسي با شروع عادات ماهانه آغاز مي‌شود، اما دوران باروري و فعاليت جنسي در ابتداي دهه پنجم زندگي به پايان مي‌رسد. در اين سال‌ها يك عبور ديگر از مرحله‌اي به مرحله بعد زندگي اتفاق مي‌افتد: يائسگي.

حدود 90 درصد از زنان در ابتداي دهه پنجم دچار يائسگي مي‌شوند. 10 درصد از زنان پيش از 46 سالگي يائسه مي‌شوند (يائسگي زودرس)‌ و يك درصد از زنان پيش از 40 سالگي اين حالت را تجربه مي‌كنند (نارسايي زودرس تخمدان)‌. عوامل محيطي و ژنتيكي روي سن يائسگي اثر مي‌گذارند و در مجموع طيف سني يائسگي در زنان سالم بين 42 تا 58 و سن متوسط آن 4/51 است.

مشكلات دوران يائسگي‌

1 - ناپايداري عروقي به دنبال تغييرات هورموني باعث مي‌شود خانم‌هاي يائسه از گر گرفتگي شكايت داشته باشند. اين ناراحتي در 65 تا 76 درصد از زنان يائسه ديده مي‌شود. گر گرفتگي معمولا با گرماي شديد به صورت سوزش يا گرما همراه است. اين احساس معمولا از سر و گردن و قفسه سينه آغاز مي‌شود و مي‌تواند به صورت يك موج در بدن منتشر شود. معمولا پس از اين گر گرفتن، تعريق و سپس لرز اتفاق مي‌افتد و مجموع اين مراحل از چند دقيقه تا نيم ساعت طول مي‌كشد.

2 - نيمي از خانم‌هاي يائسه از خارش، سوزش و خشكي دستگاه تناسلي و متعاقب آن مشكلات زناشويي رنج مي‌برند. علت اين مشكلات تغيير PH ناحيه است و در صورتي كه به اين علائم توجه كافي صورت نگيرد و برطرف نشود، عفونت‌هاي مكرر ادراري رخ مي‌دهند.

3 - حدود 20 درصد از زنان يائسه از بي‌اختياري ادراري رنج مي‌برند. علت بروز اين مشكل ضعف عضلات كف لگن و تغييرات بافت همبندي به دنبال تغييرات هورموني است. شل شدن عضلات كف لگن موجب افتادگي رحم و مثانه مي‌شود و شخص دچار بي‌اختياري ادرار مي‌شود.

4 - پوكي استخوان از مرحله منفي يك آغاز مي‌شود و به طور طبيعي هر سال يك تا 2 درصد از استخوان‌هاي بدن تحليل مي‌روند. پوكي استخوان مي‌تواند به شكستگي استخوان به صورت خود به خود يا با ضربه‌هاي بسيار كوچك منجر شود.

5 - تا پيش از يائسگي هورمون‌هاي زنانه نقش محافظتي در برابر بيماري‌هاي قلبي  عروقي دارند، به همين دليل ميزان بروز اين بيماري‌ها در خانم‌ها نسبت به آقايان خيلي كمتر است، ولي پس از يائسگي به دليل از ميان رفتن آن نقش حفاظتي، بروز اين مشكلات در هر دو جنس برابر مي‌شود.

سالم و سرحال مثل جواني:تمام خطراتي كه در دوران يائسگي مي‌تواند سلامت شما را تهديد كند، بسادگي قابل برطرف شدن هستند. بايد توجه داشت كه يك خانم مسن نيازمند مراقبت‌هاي بيشتر پزشكي است و حداقل مراجعه سالانه به پزشك براي انجام آزمون پاپ اسمير و بررسي از نظر وجود سرطان گردن رحم و همچنين معاينه و بررسي سرطان سينه علاوه بر زمان‌هايي كه مراجعه به پزشك براي علائم يائسگي و درمان آنها انجام مي‌شود، ضروري است.

توصيه‌هاي ديگري كه عمل به آنها به يك خانم سالمند كمك مي‌كند كه دوران كم‌خطر و همراه با سلامت را تجربه كند، عبارتند از: ورزش، تغذيه مناسب، پرهيز از سيگار و قهوه و شركت در فعاليت‌هاي اجتماعي.

ورزش چرا و چگونه؟ تمرين‌هاي ورزشي مستمر و مناسب در بهبود وضعيت استخواني نقش بسيار پررنگي دارد.
ورزش كردن باعث بهبود گردش خون و همچنين كاهش كلسترول، بهبود توانايي، كنترل استرس و كنترل بهتر وزن مي‌شود.

پياده‌روي، ورزش مناسبي است كه علاوه بر مزاياي بالا به دليل بهره‌مندي ورزشكار از نور آفتاب و تامين ويتامين D مورد نياز، به تامين منابع استخواني و پيشگيري از پوكي استخوان كمك مي‌كند. شنا و پياده‌روي در آب نيز از ورزش‌هاي مناسب اين دوران هستند. در آغاز 2 تا 3 بار ورزش در هفته به مدت 15 تا 30 دقيقه كافي است. به مرور مي‌توان تعداد دفعات ورزش كردن را تا 5 بار در هفته و سپس مدت هر ورزش را تا 60  45 دقيقه افزايش داد.

رژيم غذايي مناسب:سويا براي برطرف شدن علائم گرگرفتگي و تعريق بسيار كمك‌كننده است. ميوه و سبزي علاوه بر داشتن فيبر، ويتامين و املاح به دليل داشتن فيتواستروژن در دوران يائسگي بيش از روزهاي ديگر زندگي مفيد هستند. ماده ديگري كه در سبزيجات وجود دارد، برم است. برم با كاهش كلسيم دفعي باعث تقويت استخوان‌ها مي‌شود. حبوبات نيز به دليل اين‌كه منبع خوبي از كلسيم، اسيد فوليك، ويتامين6 B، فيتواستروژن‌ها و پروتئين‌ها هستند، ‌بايد مورد توجه قرار بگيرند. براي تامين اسيدهاي چرب مورد نياز بدن بهتر است از روغن ماهي، روغن زيتون و روغن‌هاي گياهي غيراشباع استفاده كرد.

شير به عنوان منبع اصلي كلسيم بهتر است بدون كاكائو و قهوه و شكلات استفاده شود، زيرا اين مواد مانع جذب كلسيم شير به صورت كامل مي‌شوند. آب و آبميوه‌هاي طبيعي سرشار از ويتامين‌هاي ضروري هستند و بهتر است جايگزين نوشابه‌هاي گازدار و قهوه شوند.

براي تامين كلسيم علاوه بر شير مصرف دوغ و ماست، كشك، پنير و كلم نيز سودمندند.

زندگي بانشاط تا آخرين لحظه بودن: مهم‌ترين نكته‌اي كه خانم‌هاي يائسه بايد توجه داشته باشند؛ اين است كه حفظ روحيه بانشاط و سرزنده بودن، كليد بهتر زندگي كردن است. شركت در فعاليت‌هاي اجتماعي و حضور مفيد در اين فعاليت‌ها براي تمام سالمندان بخصوص خانم‌ها ضروري است. حضور در اجتماع علاوه بر تامين نيازهاي روحي و رواني افراد بر سلامت جسمي آنها نيز تاثير مستقيم دارد. اين نور مستقيم آفتاب است كه به توليد ويتامين D و جذب كلسيم در استخوان‌ها كمك مي‌كند و تابيدن نور از پشت شيشه چنين تاثيري ندارد.

درمان با داروهاي هورموني:داروهاي حاوي استروژن نقش بسيار موثري در كاهش مشكلات دوران يائسگي دارند.

اين داروها در كاهش علائم گر گرفتگي، بيماري‌هاي قلبي  عروقي و مشكلات ادراري  تناسلي موثرند. استفاده از اين داروها و ميزان استروژن يا پروژسترون آنها فقط بايد با تجويز پزشك صورت بگيرد. هر خانم يائسه با توجه به علائم و مشكلات خود و همچنين سوابق بيماري‌هاي خود و حتي اطرافيان نزديك نياز به يك نوع داروي هورموني دارد؛ به عنوان مثال مصرف داروي حاوي استروژن در بيمار مبتلا به سرطان سينه، بيماري حاد كبدي، بيماري انعقادي و سرطان اندومتر رحم ممنوع است و در افرادي كه سابقه سرطان‌هاي سينه و اندومتر يا بيماري صرع داشته‌اند يا در حال حاضر به اندومتريوز، فشارخون، بيماري پانكراس، بيماري كيسه صفرا و... مبتلا هستند، بهتر است مصرف نشود يا در ميزان كمتري استفاده شود. همچنين كساني كه استروژن دريافت مي‌كنند و رحم آنها خارج شده، بهتر است از پروژسترون استفاده نكنند. در مجموع، اين پزشك است كه مي‌تواند با توجه به همه نكات اقدام به تجويز داروهاي هورموني كند و مصرف خودسرانه آنها مي‌تواند خطرناك باشد.

درمان و پيشگيري از پوكي استخوان : حدود 35 درصد زنان بالاي 65 سال دچار شكستگي ستون فقرات مي‌شوند كه عمدتا بدون ضربه و به صورت خود به خود رخ مي‌دهند. حدود 3520 درصد زنان بالاي 85 سال نيز دچار شكستگي گردن استخوان ران مي‌شوند؛ البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه حدود 20 درصد موارد پوكي استخوان در سنين يائسگي ناشي از بيماري‌هاي ثانويه مثل اختلال غدد پاراتيروئيد است و ربطي به يائسگي ندارد.

پيشگيري :مهم‌ترين اقدام در زنان يائسه پيشگيري از پوكي استخوان است، زيرا درمان آن بسيار مشكل و تقريبا درمان كامل و قطعي آن غيرممكن است. كاهش مصرف تركيبات كافئين‌دار (شكلات، كاكائو و امثال آن)‌، قطع مصرف الكل و ترك سيگار به پيشگيري از پوكي استخوان كمك مي‌كنند. حفظ فعاليت فيزيكي مناسب نظير پياده‌روي 3 تا 4 بار در هفته هر بار به مدت 20 تا 30 دقيقه باعث كاهش از دست رفتن توده استخواني مي‌شود. مصرف كافي شير و تركيبات حاوي كلسيم براي رفع نياز روزانه كلسيم كه حدود   mg/day 800-100 است در افرادي كه داروهاي استروژني مصرف مي‌كنند و حدود  1500mg/day در ديگر افراد ضروري است. غذاي مصرفي بايد حاوي 400300 واحد ويتامين D باشد.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 376 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

انزال سریع مردان و راه چاره قطعی

بسرعت انزال شدن مردان ( انزال زودهنگام ) در میان  مرد شایع است و ریشه آن در خودارضایی ها و زیاده روی ها در انزال سالهای قبل دارد . زمانیکه فرد با افراط در انزال مواد بسیار ارزشمندی را تخلیه و بنیه جنسی را دچار ضعف شدید میکند سیستم قوه باه توان تحمل فشار هیجان را نمی آورد و سریعتر از حد معمول به انزال رسیده و دچار زودارضایی میرسد . نبود قوت و جهش در انزال منی و نیز کیفیت کم در مایع منی و اسپرم که منجر به عدم باورسازی میشود نیز عموما ریشه در ضعف دارد . ناتوانی جنسی با پیشرفت ضعف جنسی ایجاد میشود و کم توانی جنسی در ابتدا خود را با اختلال و مشکل در(نعوذ ، نعوز ، نعوض ، نعوظ ) نشان میدهد . بی میلی جنسی  و کسالت جنسی و خستگی بسیار شدید بعد از بار مقاربت و انزال کاملا مشهود است و چاره ای جز خود داری و شرمساری وجود ندارد . داروهای محرک شیمیایی که به منظورجنسی استفاده میشود بر ضعف ها می افزاید زیرا فرد را با میل کاذب جنسی مواجه میسازد و فرد به دنبال آن مواد و عناصر بیشتری از بنیه جنسی خارج میکند . این عوارض با مرر زمان بیشتر میشوند و فرد طبق روال طبیعی با گذر سن ضعیف تر میشود ولی وجود چنین عواملی بیشتر و سریعتر این روند را به پیش می رانند . تقویت جنسی خصوصا برای بنیه جنسی یکسری منابع غذایی خاص دارد که درتوضیحات کامل در ادامه مطلب


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 347 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

شناخت مهرگیاه

مهرگیاه یک شی ء با منشاء گیاهی است ولی فوق العاده کمیاب است که بنام فرد دارنده حک میشود و برای شانس ومهرومحبت کاربرد دارد وتاریخچه استفاده آن به دوران کهن بر میگردد و ولی منبع مذهبی برایش نیامده است برخلاف طلسم شرف آلشمس که توصیه های مکتبی فراوانی را دارد ومانند مهره مار که برای جذابیت برای جنس مخالف اغلب شناخته میشود ولی کارکرد های زیادی برای موفقیت در شغل و شکار ودادوستد وفعالیت تجاری دارد و قدمت چند هزار ساله در فرهنگ ایرانی دارد .
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 414 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

داپسون DAPSONE

موارد مصرف‌: اين‌ دارو در درمان‌ جذام‌ ودرماتيت‌ تبخالي‌ مصرف‌ مي‌شود.

 مكانيسم‌ اثر: داپسون‌ يك‌ داروي‌باكتريواستاتيك‌ است‌ و احتمالا در ساخت‌فولات‌ تداخل‌ مي‌كند.

 فارماكوكينتيك‌: جذب‌ اين‌ دارو از راه‌خوراكي‌ آهسته‌ است‌ و به‌ محيط اسيدي‌نياز دارد. پس‌ از جذب‌ در تمام‌ بافتها وبه‌ويژه‌ كبد، عضلات‌، كليه‌ها و پوست‌ يافت‌مي‌شود. غلظت‌ سرمي‌ دارو 6 ـ 2 ساعت‌بعد از مصرف‌ به‌ اوج‌ خود مي‌رسد.متابوليسم‌ دارو كبدي‌ است‌. نيمه‌ عمرداپسون‌ 50 ـ 10 ساعت‌ مي‌باشد. دفع‌ اين‌دارو عمدتŠ كليوي‌ است‌. بخشي‌ از طريق‌صفرا دفع‌ و وارد چرخه‌ روده‌اي‌ ـ كبدي‌مي‌شود.

هشدارها:در موارد وجود بيماري‌ قلبي‌ ياريوي‌، كمبود G6PD يا كم‌ خوني‌ با احتياطفراوان‌ مصرف‌ شود.

 عوارض‌ جانبي‌: عوارض‌ جانبي‌ اين‌ دارووابسته‌ به‌ مقدار مصرف‌ مي‌باشند و بامقاديري‌ كه‌ براي‌ درمان‌ جذام‌ مصرف‌مي‌شود، بندرت‌ بروز مي‌نمايند. اين‌عوارض‌ عبارتند از هموليز،متهموگلوبينمي‌، نوروپاتي‌، درماتيت‌آلرژيك‌، بي‌اشتهايي‌، تهوع‌، استفراغ‌،سردرد، بيخوابي‌، كم‌ خوني‌، هپاتيت‌،آگرانولوسيتوز، سندرم‌ داپسون‌ (بثورات‌جلدي‌ همراه‌ با تب‌ و ائوزينوفيلي‌) كه‌ درصورت‌ بروز آن‌ بايد بلافاصله‌ مصرف‌دارو را قطع‌ كرد.

 

تداخل‌هاي‌ دارويي‌: ريفامپين‌ غلظت‌پلاسمايي‌ داپسون‌ را كاهش‌ مي‌دهد.

 

نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ از آنجا كه‌ احتمال‌بروز مقاومت‌ ميكروبي‌ به‌ داپسون‌ وجوددارد، مصرف‌ همزمان‌ اين‌ دارو با ريفامپين‌توصيه‌ مي‌شود.

2 ـ در صورت‌ بروز واكنش‌هاي‌ درماتيت‌مصرف‌ دارو را بايد قطع‌ كرد.

3 ـ دوره‌ درمان‌ كه‌ ممكن‌ است‌ 6 ماه‌ تا

3 سال‌ يا بيشتر طول‌ بكشد، بايد كامل‌شود.

 

مقدار مصرف‌:

بزرگسالان‌: در درمان‌ جذام‌، همراه‌ با يك‌يا چند داروي‌ ضد جذام‌ 100mg/day ـ 50يكبار در روز يا 1/4mg/kg/day و در درمان‌درماتيت‌ تبخالي‌ شكل‌ ابتدا 50mg/dayمصرف‌ مي‌شود. اگر علائم‌ درماتيت‌به‌طوركامل‌ كنترل‌ نشود، ممكن‌ است‌ مقدارمصرف‌ تا 300mg/day افزايش‌ يابد.

كودكان‌: در درمان‌ جذام‌، همراه‌ با يك‌ ياچند داروي‌ ضد جذام‌ مقدار 1/4mg/kgيكبار در روز و در درمان‌ درماتيت‌ تبخالي‌شكل‌، ابتدا 2mg/kg/day مصرف‌ مي‌شودكه‌ اگر علائم‌ درماتيت‌ به‌طور كامل‌ كنترل‌نشود، مقدار مصرف‌ ممكن‌ است‌ افزايش‌يابد.

 

اشكال‌ دارويي‌:

Tablet: 50mg

Double Scored Tablet: 100mg

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 459 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

بهزیستی : مرکز مداخله در بحران!!!

اهداف:
1- ارتقاء کیفیت زندگی مبتلایان به اختلال هویت جنسی از طریق ارائه حمایت های اجتماعی و روانشناختی
2- اطلاع رسانی و ارائه آموزش های مرتبط با اختلال هویت جنسی به مبتلایان ، خانواده های آنان و جامعه

نحوه پذیرش :
- مراجعه به صورت خود معرف به مراکز مداخله در بحران های اجتماعی
- معرفی از سازمان ها ، نهادها ، مراکز درمانی و…….
کلیه افرادی که داوطلبانه به مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی مراجعه کرده یا از طرف سازمانها و نهادها ی دیگر ,پزشکان , روانشناسان و ….. به این مراکز معرفی شوند و خود را مبتلا به اختلال فوق می دانند و خواستار خدمات فوق می دانند , یا از نظر فرد پذیرش دهنده احتمال دارد که دارای اختلال فوق باشند می توانند مرکز پذیرش شوند .

روند پذیرش :
- تکمیل فرم پذیرش توسط مسئول پذیرش
- تشکیل پرونده برای مراجعه کننده
- ارجاع به سایر واحدهای تخصصی ( روانشناسی مددکاری )

ارزیابی:
پس از پذیرش ، مراجعه کنندگان توسط تیم تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
ارزیابی روانشناختی:
ارزیابی روانشناختی توسط روانشناس از کلیه مراجعین دارای اختلال هویت جنسی یا افرادی که مشکوک به اختلال فوق هستند انجام می گیرد هدف از این ارزیابی بررسی وضعیت روانشناختی فعلی مراجع از نظر وجود اختلال هویت جنسی و سایر اختلالات و علایم روانپزشکی همراه است.
ارزیابی مددکاری اجتماعی:
مددکار اجتماعی از طریق مصاحبه ، مشاوره و ….. نسبت به ارزیابی فردی ، خانوادگی و اجتماعی مراجعین اقدام می نماید.
ارزیابی روانپزشکی:
در صورتی که مراجعین مدارک تشخیصی دال بر اختلال هویت جنسی نداشته باشند به منظور تشخیص دقیق تر لازم است تا مصاحبه روانپزشکی نیز انجام گیرد.

ترخیص و پیگیری :
پس از اتمام اقدامات تخصصی به مراجعین و آمادگی آنان برای بازگشت به زندگی اجتماعی با نظر تیم تخصصی ترخیص مراجع اعلام می گردد.
مددکار اجتماعی موظف است به مدت یک سال حداقل 2 بار از وضعیت مراجعین ترخیص شده مطلع شده و سرکشی های لازم را انجام داده و طی گزارشی وضعیت مراجع را به تیم تخصصی اطلاع دهد و در صورتی که نیاز به ارائه خدمات مکمل وجود داشته باشند به ارائه خدمات بپردازد


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 521 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

خرید اینترنتی قرص تاخیری استرونگ من Strong Man

قوی ترین قرص تاخیری, تضمینی Strong Man-ا

1740 قیمت: 750,000 ریال


قوی ترین قرص تاخیری, تضمینی Strong Man-ا

 این قرص شامل ۳۰ عدد و ساخت کشور آمریکا می باشد
این قرص دارای زمان عملکرد بسیار کوتاهی
می باشد و در مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه عطش و قوای
جنسی مرد را را چندین برابر می کند...این قرص با افزایش
زمان خون رسانی و آزاد کردن هورمون های مردانه موجود در بدن , دستگاه
تناسلی مردانه را به حداکثر کارایی از نظر سفتی و دوام می رساند.
این قرص مدت زمان انزال رو به طرز شگفت انگیزی افزایش داده و از این طریق رضایت مندی در اعمال جنسی رو به حداکثر می رساند
طبق تحقیقاتی که استادان دانشگاه آمریکا صورت داده اند به طور معمول ۶۸% از زنان به ۸ دقیقه زمان تا رسیدن به اوج لذت جنسی
 
       
 
برخی از امکانات و قابلیتها:
 
این قرص شامل ۳۰ عدد و ساخت کشور آمریکا می باشد

این قرص دارای زمان عملکرد بسیار کوتاهی
می باشد و در مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه عطش ش.......هو.....ت و قوای
آزاد کردن هورمون های مردانه موجود در بدن ,
تعداد محدود می باشد


http://s3.picofile.com/file/7530232040/Kahrid_Dokme.png


ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1391 - 1:25 توسط : شهریار
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 405 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

استیل سیستئین ACETYLCYSTEINE

موارد مصرف‌: استيل‌ سيستئين‌ براي‌درمان‌ مسموميت‌ با استامينوفن‌ و به‌منظور جلوگيري‌ از اثر سمي‌ آن‌ بر كبدبه‌كار برده‌ مي‌شود.

 مكانيسم‌ اثر: استيل‌ سيستئين‌ مي‌تواند كبدرا در برابر عوارض‌ سمي‌ متابوليت‌ فعال‌استامينوفن‌، از طريق‌ افزايش‌ ميزان‌گلوتاتيون‌ و پيوند با متابوليت‌ فعال‌،محافظت‌ نمايد.

 موارد منع‌ مصرف‌: در آسم‌ شديد وحساسيت‌ به‌ استيل‌ سيستئين‌ نبايدمصرف‌ گردد.

 هشدارها: 1 ـ در صورت‌ وجود زخم‌ معده‌با احتياط مصرف‌ گردد.

2 ـ درمان‌ با اين‌ دارو حتي‌ در صورت‌بروز كهير بايد ادامه‌ يابد.

 عوارض‌ جانبي‌: عوارض‌ اين‌ دارو خيلي‌شايع‌ نيست‌ ولي‌ شامل‌ واكنش‌هاي‌حساسيتي‌، انقباض‌ برونش‌، ادم‌ صورت‌،بثورات‌ جلدي‌، آنافيلاكسي‌، گيجي‌، تب‌،تهوع‌ و استفراغ‌ مي‌باشد.

 نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ دارو را مي‌توان‌به‌صورت‌ تزريق‌ داخل‌ وريدي‌ تجويز كرد.

2 ـ قبل‌ از استفاده‌ از اين‌ دارو در درمان‌مسموميت‌ با استامينوفن‌ ضروري‌ است‌كه‌ محتويات‌ داخل‌ معده‌ تخليه‌ شود.

3 ـ درمان‌ با اين‌ دارو حداكثر ظرف‌ 24ساعت‌ اول‌ پس‌ از مسموميت‌ صورت‌ گيرد.

 مقدار مصرف‌: به‌عنوان‌ پادزهر درمسموميت‌ با استامينوفن‌ در ابتدا مقدار150mg/kg در 200 ميلي‌ليتر دكستروز 5%طي‌ 15 دقيقه‌ انفوزيون‌ وريدي‌ مي‌شود ومتعاقبŠ مقدار 50mg/kg در 500 ميلي‌ليتردكستروز 5% طي‌ 4 ساعت‌ و سپس‌100mg/kg در 1000 ميلي‌ليتر دكستروز5% وراري‌ 16 ساعت‌ انفوزيون‌ مي‌گردد.مقدار مصرف‌ اين‌ دارو در كودكان‌ مشابه‌بزرگسالان‌ است‌.

 اشكال‌ دارويي‌:

Injection: 200mg / ml


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 340 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

مگنا بزرگ کننده بسیار قوی آلت مردان ، سفت کردن کمر ، راست و آهنین شدن آلت مردان ، درمان سرد مزاجی و زود انزالی

مگنا آرایکس اصل آمریکا


قیمت: 145000 تومان


مگنا ارایکس RX-اصل.نمایندگی فعال ایران


کالای اصل و معتبر-شماره مجوز 4الف875/41 با مارک معروف مگنارکس آیا شریک ج-ن.س-ی شما از سایز آلت و قدرت ج-ن.س-ی شما راضی است؟ شما بیشتر از تصورتان بدست خواهید آورد. راهی سریع و آسان با نتیجه غیر قابل باور. در سراسر جهان تا کنون هیچ دارویی مشابه مگنا آر ایکس معرفی نشده و این تنها فرمول کشف شده تا کنون بوده که قادر است هر نوع آلت تناسلی را از نظر سایز ، طول و ضخامت و قطر به شکل دائمی ، سریع ، آسان ، بی خطر و بدون هیچ عوارض و مشکلی ، افزایش داده و باعث بهبود وضعیت شق شدگی و سفتی آلت در حالت نعوظ و تحریک ج-نس.ی شود و هم زمان از ا-ن-ز.ال زودرس جلوگیری کرده افزایش زمان مق.ا-ربت را به شما هدیه می دهد.



مزیت ها و خصوصیات +MAGNA-RX : 1. افزایش طول و ضخامت آلت در یک دوره ۶۰ روزه یا کمتر. ۲٫ افزایش میل ، قدرت و کیفیت رابطه ج-ن.س-ی . ۳٫ جلوگیری از ان.ز-ال زود رس و افزایش زمان نزدیکی و م.قا-ربت. ۴٫ بدون عوارضی چون تپش قلب ، چاقی و اضافه وزن یا ناراحتی های پوستی و گوارشی و … که در دیگر محصولات از این نوع دیده شده . ۵٫ افزایش شق شدگی و سختی آلت تناسلی هنگام نعوظ و تحریک ج-ن.س.ی . ۶٫ تایید شده از طرف پزشکان و متخصصان . ۷٫دارای گواهی GMP ، تولید تحت شرایت کنترل کیفیت از FDA آمریکا و فروش مجاز در اکثر کشور های جهان . ۸٫ تولید شده در مدرنترین لابراتوآرها دنیا بوسیله پرسنل متخصص . ۹٫ خرید و استفاده اسان بدون نیاز به نسخه پزشک . ۱۰ . تولید شده به صورت قرصهای فشرده به علت جلوگیری از عوارض مواد غیر طبیعی که در ساخت کپسول ها به کار میرود و همچنین جلو گیری از تقلب که در کپسولها به راحتی صورت میگیرد . ۱۱٫ تولید شده از بهترین نوع مواد طبیعی و ۱۰۰ % بدون هیچگونه عوارض جانبی


مگـ.ـنا ار ایکس اصل آمریکا


برخی از روشهای تشخیص مگنارکس اصل از تقلبی درب قوطی مگنارکس با شرینگ شفاف پوشیده و پلمپ شده که بر روی آن با رنگ سیاه عبارت : SEALED FOR YOYR PROTECTION نوشته شده است. در داخل قوطی علاوه بر ۶٠ عدد قرص مگنارکس یک عدد رطوبت گیر (سیلیکاژل) وجود دارد و با پنبه فضای خالی قوطی پر شده است. تاریخ و شماره سریال کالا به شکلی خوانا با رنگ سیاه روی لیبل و بالای بارکد حک شده است که به سختی پاک می شود ودر صورت پاک شدن هم جای آن باقی میماند. برای پیگیری بارکد نیز می توانید از سایت دولتی www.Gepir.org استفاده نمایید. در مواردی افراد سودجو با تهیه محصولات تاریخ گذشته و فاسد با قیمتهای بسیار نازل و غیر واقعی و با تعویض لیبل و درج تاریخ جدید اقدام به فروش دوباره آن می نمایند که از طریق مقایسه رنگ به راحتی قابل تشخیص است رنگ لیبل یا برچسب محصول با رنگهای پانتونه با کدهای اختصاصی تعیین شده است که کپی برداری از آن در صورت نداشتن کد مورد نظر باعث تفاوت رنگ برچسب های تقلبی با بر چسب اصلی می شود.

برخی از ویژگیها


1) افزایش طول و ضخامت آلت در یک دوره ۶۰ روزه یا کمتر  
2) افزایش میل ، قدرت و کیفیت رابطه جن-س.ی  
3) جلوگیری از انزال زود رس و افزایش زمان نزدیکی و مقاربت  
4) كیفیت بسیار بالا و درعین حال قیمت بسیار پائین تر نسبت به سایر فروشندگان  
5) افزایش شق شدگی و سختی آلت تناسلی هنگام نعوظ و تحریک ج.ن-سی


برای سفارش مگـ.ـنا ار ایکس اصل آمریکا اینجا را کلیک کنید.



ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1391 - 7:15 توسط : یللی
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 455 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

بهترین روش بزرگ و كلفت كردن آلت تناسلی مردان ، خرید داروی گیاهی بزرگ و دراز كننده آلت تناسلی

> شارك پاور:افزايش قطروسايزعضوتناسلی مردان
100% پلمپ شده و داراي هولوگرام هشدار : شارك پاوركرم اصلي و اورجينال را فقط با هولوگرام نقره اي كه نشان دهنده اصلي بودن محصول ميباشد ، خريداري نماييد . ...

32,000 تومان

> اسپری تاخیری ویاگرا
ساخت کشور:آمریکا این اسپری برای افرادی به کار میرود که مدت زمان رابطه برای آنها مهم است ومیخواهند خود را قدرتمند و بدون مشکل جلوه دهند و از روابط طولا ...

25,000 تومان

> کپسول مکس من 12 عددی
افزایش میل ، قدرت و کیفیت رابطه ج.نـ ـسی. جلوگیری از انـ ـز ال زود رس و افزایش زمان نزدیکی و مقـ. ـاربت. کپسول مکس من بدون شک موثرترین و قویترین محصول ...

35,000 تومان

> سياليس
سياليس5 کاره قويترين محصول زناشويي جهان تاييد از وزارت بهداشت -1- تاخيري و دير ان-زالي 2- راست کننده{سفت کننده آلت} 3- افزايش ميل جن-.س-ی 4- بهترين مک ...

31,000 تومان

> مگنا ارایکس RX-اصل.نمایندگی فعال ایران
مگنا ارایکس RX-اصل.نمایندگی فعال ایران کالای اصل و معتبر-شماره مجوز 4الف875/41 با مارک معروف مگنارکس آیا شریک ج-ن.س-ی شما از سایز آلت و قدرت ج-ن.س-ی ...

140,000 تومان

> وياگرا 4 عددي
اختلال نعو-ظ عبارت است از عدم توانایی آلت تناسلی در ایجاد نعو-ظ یا حفظ نعو-ظ به مدت کافی جهت انجام عمل مقار-بت.(بزرگ و سفت شدن آلت مردان را نعو-ظ میگو ...

19,000 تومان

> کرم لارگو
کرم لارگو محصول کمپانی آلمانی Inverma بوده و بیش از 40 سال است که به عنوان یکی از برترین ، محبوب ترین و قدرتمند ترین محصولات در جهت رفع مشکلات مقاریتی ...

30,000 تومان

> دستگاه لارجر باکس
جديدترين دستگاه دراروپا جهت درمان ناتواني ج ن - س ي ، افزايش قطر , درازا و سايز كلي آلت واصلاح انحراف آلت تناسلي مردان دستگاه ايكس تندر (Device Extend ...

110,000 تومان

> اسپری بیحسی ویاگرا(1250000)
اسپری "ویاگرا" : این اسپری برای افرادی به کار می رود که مدت زمان رابطه زناشویی برای آنها مهم است و میخواهند خود را قدرتمند و بدون مشکل جلوه دهند و از ...

24,000 تومان

> اسپرمکس Espermax
از دیرباز پزشکان و متخصصان مسائل جـ.ن-..سی برای بیشتر کردن کیفیت مقـ..اربت و افزایش لذت جنـ.س.-ی و ایجاد احساس رضایتمندی در پی راهی برای افزایش زمان , ...

180,000 تومان


ارسال شده در تاریخ : جمعه 20 بهمن 1391 - 6:51 توسط : هیرساد
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 301 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

آيا هميشه براي رفع گرسنگي غذا مي خوريم؟

آيا مي‌دانستيد ما نه فقط براي سير کردن خود بلکه براي فرونشاندن احساسات‌مان غذا مي‌خوريم. اگرفکر ميکنيد ناراحتي‌هاي گوارشي شما منشأ احساسي دارند يا اگر مي‌خواهيد بدانيد که به خاطر احساسات غذا مي‌خوريد يا به خاطر گرسنگي با ما همراه باشيد:وقتي به خاطر گرسنگي غذا مي‌خوريم نسبت به آنچه مي‌خوريم يا به خاطر عمل خوردن احساس بدي نداريم. برعکس پس از اتمام خوردن حس رضايت مي‌کنيم.وقتي براي فرونشاندن احساسات غذا مي‌خوريم دنبال خوردن غذاهاي خاصي هستيم و از خوردن آنچه دوست داريم احساس عذاب مي‌کنيم.جالب است که مغز اشتهاي به خوردن را کنترل مي‌کند و با توصيف حالتي که داريد تلاش مي‌کند شما را از خوردن منع کند. اما جالب‌تر آنکه تمايل به خوردن هر نوع غذاي خاصي نشانه کمبود احساسي در شماست مثلااگر پنير مي‌خواهيد: يعني احساس محروميت و دلسردي مي‌کنيداگر کارامل مي‌خواهيد: يعني نياز به راحتي و استراحت داريداگر هوس يک پاکت چيپس داريد: يعني دچار استرس هستيداگر شيريني مي‌خواهيد: يعني احساس تنهايي مي‌کنيدهر بار که احساس کرديد ميل به غذا خوردن‌تان به دليل يک احساس است به خود بگوييد واقعا چرا تمايل به خوردن دارم؟


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 228 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

معیارهای تشخیصی در روانشناسی بالینی و روانپزشکی بر اساس ICD9وDSMIVTM

 

 

 

اختلال هویت جنسی GENDER IDENTITY DISORDERS (532) ۱

 اختلال هويت جنسي :

A ـ همانند سازي قوي و مستمر با جنس مقابل ( نه فقط ميل مربوط به هرگونه مزاياي فرهنگي تصور جنسي مقابل بودن )‌. در كودكان با 4 تا يا بيشتر از خصوصيات زير تظاهر ميكند : 1- ميل مكرراً ابراز شده براي بودن ، يا اصرار بر اينكه او متعلق به جنس مقابل است . 2- در پسرها ، ترجيح دادن لباس دخترانه يا تقليد ظاهردخترانه ، در دخترها ، اصرار بر پوشيدن لباسهاي قالبي مردانه .3- ترجيح دادن مستمر و مبرم نقشهاي مقابل در بازيهاي وانمودي يا تخيلات مستمر جنس مقابل بودن . 4- ميل شديد به شركت در بازيهاي كليشه اي و تفريحات جنس مقابل .5- ترجيح دادن مبرم همبازيهاي جنس مقابل .در نوجوانان و بالغين ، اختلال با علايمي نظير ميل ابراز شده براي جنس مقابل بودن ، جازدن مكرر خود به عنوان جنس مقابل ، ميل براي مدارا شدن و زيستن بعنوان جنس مقابل يا اعتقاد بر اينكه او احساسات و واكنشهاي تيپيك جنس مقابل را دارد . B ـ احساس ناراحتي مستمر با جنس خود يا احساس نامتناسب بودن در نقش جنس خودي C ـ اختلال همزمان با يك اختلال فيزيكي دو جنسي بودن نيست D ـ اختلال موجب ناراحتي قابل ملاحظه باليني و تخريب در عملكرد اجتماعي ، شغلي يا ساير زمينه هاي مهم مي گردد . 

Gender Identity Disorder (532) ۲

اختلال هويت جنسي در كودكان :

در كودكان ، اختلال با هر يك از علايم زير تظاهر مي كند : در پسرها ، قاطعيت مبني بر اينكه آلت يا بيضه ها چيزهاي نفرت آوري هستند يا از بين خواهند رفت يا قاطعيت در مورد اينكه بهتر است شخص آلت نداشته باشد ، يا بيزاري نسبت به بازيهاي خشن پسرانه و رد اسباب بازيها ، بازيها و فعاليتهاي كليشه اي پسرانه ، در دخترها امتناع از ادرار كردن در حالت نشسته يا قاطعيت مبني بر اينكه تمايلي به رشد پستانهاي خود يا شروع عادت ماهانه ندارد ، يا بيزاري بارز نسبت به لباس  معمول دخترانه .

In Children ۳

اختلال هويت جنسي در نوجوانان و بزرگسالان :

در نوجوانان و بزرگسالان ، اختلال با علايمي نظير اشتغال ذهني با از بين بردن صفات اوليه و ثانوي جنسي ( مثل درخواست تجويز هورمونها ، جراحي يا ساير روشهاي تغيير فيزيكي مشخصات جنسي به منظور مشابهت با جنس مقابل ) تظاهر مي كند . 

In Adolescents or Adults ۴

اختلال هويت جنسي كه به گونه اي ديگر مشخص نشده است :

اين طبقه براي گروهي از اختلالات هويت جنسي است كه واجد ملاكهاي اختلالات هويت جنسي ويژه نمي باشند . نمونه هاي آن عبارتند از : اختلالات دو جنسيتي ( مثل سندرم عدم حساسيت آندروژني يا هيپر پلازي مادرزادي آدرنال ) همراه با ملال جنسيتي ( gender dysphoria ) ، رفتار مبدل پوشي وابسته به استرس موقتي . اشتغال ذهني دايم با اختگي يا قطع آلت بدون ميل به كسب خصوصيات جنسي جنس مقابل . 

Gender Identity Disorder NOS (538 ۵

اختلال جنسي كه به گونه اي ديگر مشخص نشده است :

A ـ اين طبقه براي ثبت انواعي از اختلالات جنسي است كه ملاك هاي هيچ يك از اختلالات جنسي خاص را در بر نمي گيرند ، و اختلال جنسي كنشي و پارافيليا شمرده نمي شوند . مثل : احساس بي كفايتي بارز در مورد عملكرد جنسي يا ساير صفات مربوط به معيارهاي نرينگي و مادينگي ، ناراحتي مربوط به يك الگوي روابط جنسي تكراري كه مربوط به يك رشته معشوق يا معشوقه كه شخص آنها را به عنوان اشيائي كه بايد مورد استفاده قرار گيرند ، تصور مي كند ، ناراحتي مستمر وبارز در مورد گرايش جنسي . 

Sexual Disorder NOS (538)

 

سید محمد پاکزادیان روانشناس بالینی  http://www.pakzadian.com


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 301 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

پیپراسیلین PIPERACILLIN

موارد مصرف‌: اين‌ دارو در درمان‌عفونتهاي‌ ناشي‌ از پسودوموناس‌آئروژينوزا مصرف‌ مي‌شود.

 فارماكوكينتيك‌: غلظت‌ سرمي‌ دارو 0/5 ساعت‌ پس‌ از تزريق‌ عضلاني‌ به‌ اوج‌ خود مي‌رسد. نيمه‌ عمر دارو 1/2 ـ 0/6ساعت‌ است‌ كه‌ در صورت‌ عيب‌ كار كليه‌ تا 3 ساعت‌ نيز ممكن‌ است‌ افزايش‌ يابد. 80 ـ 60 درصد دارو به‌صورت‌تغييرنيافته‌ از طريق‌ ادرار دفع‌ مي‌شود.

 موارد منع‌ مصرف‌: در صورت‌ وجودسابقه‌ آلرژي‌ به‌ پني‌سيلين‌ها نبايد مصرف‌شود.

 هشدارها: در بيماران‌ بيماران‌ مبتلا به‌ عيب‌ كار كليه‌، فيبروز سيستيك‌ و سابقه‌ بيماري‌هاي‌ گوارشي‌ بويژه‌ كوليت‌پسودوممبران‌ ناشي‌ از آنتي‌ بيوتيك‌ بايد بااحتياط فراوان‌ مصرف‌ شود.

 عوارض‌ جانبي‌: واكنش‌هاي‌ حساسيتي‌شامل‌ كهير، تب‌، درد مفاصل‌، آنژيوادم‌ وشوك‌ آنافيلاكتيك‌ در بيماراني‌ كه‌ دچارحساسيت‌ مفرط مي‌شوند، با مصرف‌ اين‌دارو گزارش‌ شده‌ است‌. همچنين‌ بامصرف‌ اين‌ دارو كاهش‌ پتاسيم‌ خون‌ وتغيير در عملكرد پلاكت‌ها ممكن‌ است‌ بروزكند.

 تداخل‌هاي‌ دارويي‌: در صورت‌ مصرف‌همزمان‌ مقادير زياد اين‌ دارو با داروهاي‌ ضد انعقاد كوماريني‌ ياايندانديوني‌، هپارين‌ و داروهاي‌ ضد التهاب‌ غيراستروئيدي‌ احتمال‌ بروزخونريزي‌ ممكن‌ است‌ افزايش‌ يابد. مصرف‌همزمان‌ اين‌ دارو با داروهاي‌ ترومبوليتيك‌توصيه‌ نمي‌شود، زيرا احتمال‌ بروزخونريزي‌ شديد ممكن‌ است‌ افزايش‌ يابد.مصرف‌ همزمان‌ پني‌ سيلين‌ها بامتوتركسات‌ منجر به‌ كاهش‌ كليرانس‌متوتركسات‌ و در نتيجه‌ مسموميت‌ با اين‌دارو مي‌شود.

 نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ در تزريق‌ عضلاني‌پيپراسيلين‌ نبايد بيش‌ از 2 گرم‌ از دارو دريك‌ محل‌ تزريق‌ شود.

2 ـ بيماران‌ مبتلا به‌ عيب‌ كار كليه‌ ممكن‌است‌ به‌ كاهش‌ مقدار مصرف‌ نياز داشته‌باشند.

3 ـ در صورت‌ بروز اسهال‌، بدون‌ مشورت‌با پزشك‌ از مصرف‌ هر گونه‌ داروي‌ ضداسهال‌ بايد خودداري‌ نمود.

4 ـ مخلوط كردن‌ پني‌ سيلين‌ها وآمينوگليكوزيدها توصيه‌ نمي‌شود.

 مقدار مصرف‌:

بزرگسالان‌: به‌ عنوان‌ ضد باكتري‌، 4 ـ 3گرم‌ از دارو هر 6 ـ 4 ساعت‌ از راه‌ عضلاني‌يا وريدي‌ تزريق‌ مي‌شود. در درمان‌مننژيت‌ باكتريايي‌، 4 گرم‌ هر 4 ساعت‌ ازراه‌ وريدي‌ و در درمان‌ عفونت‌ مجاري‌ادراري‌ 4 ـ 3 گرم‌ هر 8 ـ 6 ساعت‌ از راه‌وريدي‌ تزريق‌ مي‌شود.

كودكان‌: در درمان‌ مننژيت‌ باكتريايي‌، درنوزادان‌ با وزن‌ تا 2 كيلوگرم‌، 50mg/kg هر12 ساعت‌ در هفته‌ اول‌ زندگي‌ و سپس‌50mg/kg هر 8 ساعت‌ و در نوزادان‌ با وزن‌2 كيلوگرم‌ و بيشتر، 50mg/kg هر 8 ساعت‌در طول‌ هفته‌ اول‌ زندگي‌ و سپس‌ 50mg/kgهر 6 ساعت‌ تزريق‌ عضلاني‌ يا وريدي‌مي‌گردد.

 

اشكال‌ دارويي‌:

For Injection : 1g, 2g (as Sodium)


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 300 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

کرم کیـ.نگ سایز آقایان King Size اورجینال,درمان انزا ل زودرس در طولاني مدت,شفاف شدن پوست عضو تناسـ.ل

کرم کیـ.نگ سایز آقایان King Size اورجینال

قیمت: 29000 تومان

1) درمان انزا ل زودرس در طولاني مدت  2) شفاف شدن پوست عضو تناسـ.لی

 3) افزايش شور جواني (Vigor) و احساس شادابي 

4) افزايش قدرت ارگـ.اسم يا اوج لذت جن-سی

 5) افزايش گردش خون در اندام تنـ.اسلي كه بهبود وضعيت جن-سی فرد را به همراه دارد.


برای مشاهده توضیحات بیشتر و خرید محصول اینجا کلیک کنید


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 167 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

كمرويي، مشكل فراگير كودكان

كمرويي در كودكان اگر چه كاملا طبيعي است، اما نبايد تبديل به مانعي در رشد شخصيت آنها شود. كمرويي در كودكان، پديده‌اي كاملا عادي و رايج و اكراه از ارتباط برقرار كردن با ديگران به خاطر ترس از خجالت زده شدن و يا فقط ترسي غيرمنطقي است. كودكاني كه در طول دوره رشد خود نتوانند بر كمرويي‌شان غلبه كنند، بعدها به بزرگسالاني تنها تبديل مي‌شوند كه از مهارت‌هاي اجتماعي پاييني برخوردارند.   سلام دکتر

دلايل كمرويي كودكان

كمرويي كودكان ممكن است از تركيبي از عوامل فطري و تربيتي شكل گرفته باشد. اكثريت اين دلايل به تربيتي بستگي دارد كه اين كودكان در طول دوره رشد با آن مواجه مي‌شوند.

حساسيت هيجاني شديد: برخي از كودكان با حساسيت و آسيب‌پذيري بيشتري نسبت به ديگران متولد مي‌شوند. آنها نيازمند رفتاري با ظرافت و با ملاحظه از سوي شما هستند بنابراين عدم واكنش به احساسات اين كودكان، آنها را در لاك خود فرو مي‌برد. چنين كودكاني به دليل ترس از آسيب ديدن از مواجه با چيزهاي جديد اجتناب مي‌كنند.

تقليد از رفتار والدين: كودكان همه چيز را از طريق تقليد فرا مي‌گيرند. اگر خود والدين افرادي اجتماعي نباشند و فطرتاً كمرو باشند، احتمال اين‌كه كودكاني كمرو داشته باشند، بسيار بالا خواهد بود. دليل اين امر آن است كه والدين سرمشق كودكان هستند.

عدم امنيت: حس عدم امنيت مي‌تواند به كمرويي در كودكان منجر شود. كودكان والديني كه بد دهن هستند، فطرتاً كمرو بوده و احساس نا امني مي‌كنند.

والدين انتقادگر: دليل ديگر ممكن است وجود والدين بيش از حد منتقد و مسلط باشد. اگر بيش از حد از كودكان انتقاد كنيم، آنها به لاك خود فرو مي‌روند؛ زيرا از اين‌كه اشتباه كنند، وحشت دارند! اين ترس از اشتباه كردن به كمرويي منجر مي‌شود؛ زيرا اين كودكان مي‌خواهند با ايجاد سپري از خود در برابر انتقادات حفاظت كنند.

اعتماد به نفس پايين: در مجموع مي‌توان اعتماد به نفس پايين در شخصيت را دليل كمرويي كودكان دانست. اين اعتماد به نفس پايين مي‌تواند ناشي از فشار تحميل شده از سوي همسالان، مقايسه با خواهران يا برادران يا حتي قلدري همكلاسان در مدرسه نسبت به او باشد.

انزواي طولاني مدت: هنگامي كه كودك براي مدتي طولاني از جامعه دور باشد، هرگز فرصتي براي يادگيري نشانه‌هاي اجتماعي و پرورش مهارت‌هاي ارتباط اجتماعي نمي‌يابد.

چگونه بر كمرويي كودكان غلبه كنيم

خبر خوب اين است كه مي‌توان با موفقيت بر كمرويي در كودكان غلبه كرد. البته به عنوان والدين اين كودكان، احتياج به حوصله و صبر داريد. در ابتدا بايد به دليل كمرويي كودك پي ببريد سپس راهكارهاي مناسب براي غلبه بر اين حس را به كار ببريد.

تشويق داشتن ارتباط اجتماعي: كودك خود را تشويق كنيد تا با افراد جديد ملاقات كرده و دوستاني جديد پيدا كند. به عنوان مثال به او فرصت دهيد تا با افراد ديگر در خانواده و مدرسه آشنا شود. همچنين او را به مشاركت در ورزش و فعاليت‌هاي ديگر ترغيب كنيد.

اجازه دهيد با شما راحت باشد: تلاش كنيد با جلب كردن حس اعتماد، روي كودك را به خود باز نماييد تا او بتواند راحت با شما حرف بزند. دوست كودك خود باشيد و او را به خاطر حس عدم امنيت مسخره نكنيد. او را ترغيب كنيد تا بتواند براحتي و با آرامش خاطر با شما صحبت كند. زمان‌هاي بيشتري را به او اختصاص دهيد و با همديگر فعاليت‌هاي سرگرم كننده انجام دهيد.

احساس امنيت ايجاد كنيد: اجازه دهيد كودكتان در كنارتان احساس امنيت كند و دريابد كه در كنارش خواهيد بود در ضمن به او ياد دهيد كه عيبي ندارد اگر گاهي اوقات كار اشتباه انجام دهد. همچنين به او در درك اين موضوع كمك كنيد كه هركسي ممكن است ابتدا در انجام كاري با شكست مواجه شود، كار درست اين است كه از اشتباهات درس گرفته و چيزهاي جديد ياد بگيريم.

سرمشق مناسبي براي كودكتان باشيد: سعي كنيد اجتماعي باشيد. كودك اگر ببيند شما فردي اجتماعي و خوش برخورد هستيد، ياد مي‌گيرد كه از كمرو بودن فاصله بگيرد. شما سرمشق او هستيد.

به او فرصت دهيد تا رشد كند: كودك را تشويق كنيد كه كارهايش را خودش انجام دهد. اجازه دهيد از طريق موفقيت‌هاي كوچك اعتماد به نفس خود را بسازد. در انتقاد از او صرفه جو باشيد، اما در ذكر دستاوردهاي كوچكشان سخاوتمند.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 194 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

تغذيه در سالمندان

 

متابوليسم پايين و نيازهاي غذايي

اين موضوع درست است كه افراد كهنسال نسبت به بزرگسالان به كالري كمتري نياز دارند،‌ولي نياز آنها به برخي مواد مغذي بيشتر است. علت اين است كه با افزايش سن توانايي بدن شما براي جذب برخي ويتامين‌ها و مواد معدني كمتر مي‌شود. به عنوان مثال توانايي پوست شما براي ساخت ويتامين D به كمك نور خورشيد كمتر مي‌شود. همچنين بدنتان ويتامين B12 كمتري نسبت به گذشته جذب خواهد كرد.

با افزايش سن، نياز شما به كلسيم، ويتامين D و B12 بيشتر مي‌شود. از آنجا كه سالمندان به كالري كمتر و در عين حال برخي مواد مغذي كليدي نياز دارند، بايد بكوشند از غذاهايي كه از نظر مواد مغذي غني‌ترند بيشتر استفاده كنند.

بعضي از افراد تصور مي‌كنند كه سالمندان ديگر نبايد نگران چاقي باشند، ولي بايد بدانيد كه چاقي مي‌تواند در سالمندي هم به سراغ شما بيايد. پيدا كردن مقصر اصلي هم كار ساده‌اي است؛ مصرف كالري بيش از حد نياز، اين كالري‌هاي اضافي بعدا به صورت چربي در بدن ذخيره مي‌شوند.

اگرچه افراد ميانسال نسبت به بزرگسالان به كالري كمتري نياز دارند،‌ولي نياز آنها به برخي مواد مغذي بيشتر است

چربي اضافي باعث چاقي و افزايش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ديابت نوع 2 مي‌شود. افزايش وزن باعث بيشتر شدن خطر بيماري مزمن مي‌شود، اما بايد بدانيد كه اگر لاغر هم باشيد باز هم در امان نيستيد و يك رژيم غذايي نامناسب مي‌تواند باعث بروز هر يك از اين بيماري‌هاي مزمن در شما شود. مثلا رژيم غذايي كه به مقدار زياد چربي اشباع شده داشته باشد باعث بروز مشكلات قلبي ـ عروقي مي‌شود. پس بايد بدانيد كه دنبال كردن توصيه‌هاي تغذيه‌اي سالم چه چاق باشيد و چه لاغر براي شما لازم است.

اگر سير باشم مي‌توانم يك وعده غذايي را حذف كنم

از دست دادن اشتها يكي از مشكلات شايع دوران سالمندي است كه منجر به حذف يكي از وعده‌هاي غذايي مي‌شود. اين كار به چند دليل اشتباه است. اول اين كه افرادي كه به علت سيري يك وعده غذايي خود را حذف مي‌كنند بعدها ممكن است از ميان‌وعده‌هاي پركالري كه از نظر مواد مغذي فقير هستند، استفاده كنند. در عين حال حذف كردن وعده‌هاي غذايي مي‌تواند باعث افت سطح قند خون شود و بعد وقتي يك وعده غذايي حجيم مي‌خوريد سطح آن دچار نوسان شديد رو به بالا ‌شود. به‌علاوه حذف وعده‌هاي غذايي مي‌تواند به طور متناقضي موجب سركوب اشتها شود. اين مساله مي‌تواند براي سالمنداني كه از بي‌اشتهايي رنج مي‌برند، مشكل ايجاد كند. بهترين توصيه‌‌اي كه مي‌توانيم براي شما داشته باشيم، اين است كه هميشه روز خود را با يك صبحانه سالم شروع كنيد، چراكه اشتها در هنگام صبح در وضعيت خوبي قرار دارد. بعد از آن در هر وعده غذايي چيزي بخوريد و وعده‌هاي اصلي را حذف نكنيد.

نوشيدن مايعات از كم‌آبي جلوگيري مي‌كند؟

تغييرات فيزيولوژيكي كه با افزايش سن در بدن رخ مي‌دهند، باعث مي‌شوند كه هرچه سن شما افزايش مي‌يابد، احساس تشنگي شما غيرقابل اعتمادتر شود. يعني اين كه افراد مسن ممكن است حتي وقتي آب بدن خود را از دست مي‌دهند، احساس تشنگي نكنند. اين كه هريك از ما چقدر به آب نياز داريم به اندازه بدن، آب و هوا، سطح فعاليت و ... بستگي دارد. بهترين كار اين است كه در طول روز به طور منظم مايعات بنوشيد. اگر در حال كاهش وزن هستيد، بهترين انتخاب براي شما نوشيدن آب يا مايعات بدون كالري است.

ستون بدن خود را قوي كنيد

پوكي استخوان به كاهش كلي در توده بافت استخواني گفته مي‌شود كه مي‌تواند قسمتي از فرآيند طبيعي افزايش سن باشد. از دست رفتن بافت استخواني مي‌تواند منجر به پوكي استخوان‌ها شود كه هر لحظه ممكن است آسيب ببينند و بشكنند. اين اتفاق زنان را بيش از مردان گرفتار مي‌كند. مصرف سيگار و داروهاي استروئيدي، ضدتشنج‌ها، هپادين، بيماري‌هاي التهابي روده و كم‌تحركي و سابقه خانوادگي پوكي استخوان همگي از عوامل ابتلا به پوكي استخوان هستند. نشانه‌هاي پوكي استخوان عبارتند از كمر درد، كاهش قد، افزايش اندازه شكم و ايجاد قوز در پشت. خانم‌هايي كه در خطر بيشتر قرار دارند يا نشانه‌هاي پوكي استخوان را در خود مي‌بينند، بايد اسكن استخوان انجام دهند، اين افراد شامل همه خانم‌هاي بالاي 65 سال، خانم‌هاي يائسه كمتر از 65 سال كه يكي از عوامل خطر را داشته باشند، خانم‌هاي يائسه‌اي كه دچار شكستگي استخوان شده‌اند، كساني كه براي مدت زيادي از هورمون استروژن جايگزين استفاده كرده‌اند، خانم‌هايي كه براي بيش از 2 ماه داروهاي استروئيدي (كورتون)‌ مصرف كرده‌اند، خانم‌هايي كه بيش از 25 سانتيمتر قدشان كم شده است و خانم‌هايي كه شاخص توده بدن (وزن به كيلوگرم تقسيم بر مجذور قد به متر) آنها كمتر از 18 است. پيشگيري از پوكي استخوان در مقابل درمان آن بسيار راحت‌تر است. داشتن يك رژيم غذايي سالم، ورزش و مصرف كليسم كافي از مواردي هستند كه به داشتن استخوان‌هايي سالم كمك مي‌كنند. بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه پروتئين باعث ايجاد يا بدتر شدن پوكي استخوان مي‌شود، هرچند كه در مطالعات مختلف نشان داده شده است كه چنين چيزي حقيقت ندارد. بيشتر افرادي كه در خطر ابتلا به پوكي استخوان هستند در سنين 70 ـ 60 سالگي قرار دارند.

افراد اينچنيني از اشتهاي خوبي برخوردار نيستند و برنامه غذايي درستي ندارند و همين مساله باعث كمبود مواد معدني و ويتامين‌ها در آنها مي‌شود و زمينه ابتلا به پوكي استخوان را فراهم مي‌كند. مصرف غذاهاي حاوي فسفر نيز براي جلوگيري از پوكي استخوان مفيد است. اين غذاها شامل ماست كم‌چرب، ماهي قز‌ل‌آلا، سينه مرغ، جو، كلم بروكلي و... هستند. 85 درصد فسفر بدن در استخوان‌ها جاي گرفته و براي فعاليت‌هاي شيميايي بدن نيز حياتي است. دقت كنيد كه تعادل كلسيم و فسفر بسيار مهم است، چرا كه فسفر زيادي مي‌تواند باعث شسته شدن كلسيم از استخوان‌ها و دفع آن از طريق كليه‌ها شود.متخصصان پيشنهاد مي‌كنند كه سالمندان مصرف پروتئين و فعاليت بدني خود را افزايش دهند. استفاده از وزنه هنگام ورزش باعث حفظ تراكم استخوان و پيشگيري يا كاهش سرعت پيشرفت بيماري پوكي استخوان مي‌شود. مصرف پروتئين بايد به مقدار كافي باشد. به علاوه نوع پروتئين نيز مهم است. به عنوان مثال پروتئين سويا باعث كاهش و از دست رفتن بافت استخواني در زنان يائسه مي‌شود. البته بعضي از افراد نسبت به سويا حساسيت دارند و نمي‌توانند از آن استفاده كنند. در صورتي كه براي تنظيم رژيم غذايي خود در سالمندي دچار مشكل شديد، هميشه مي‌توانيد از كمك يك متخصص تغذيه استفاده كنيد.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 271 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

موس اینتیموسافت،لغزنده كننده آلت زنان , مرطوب كننده وتسهیل كننده رابطه زناشوئی خانمها ،ضد عفونی كننده واز بین برنده باكتریها و ویروسهای بیم

موس اینتیموسافت جهت بانوان Intimo soft


قیمت: 22000 تومان


بهترین نوع ژل برای شستشو , ضدعفونی كنندگی , خوشبو كنندگی , دارای خاصیت ضد باكتریائی , دارای اثر آرام بخشی و ملین كنندگی فوق العاده , مرطوب كننده عالی و-اژ-ن , منقبض و كوچك (تنگ) كننده و-اژ-ن و دستگاه تناسلی و ... با كیفیتی به مراتب بالاتر از سایر نمونه های مشابه داخلی و خارجی , با ضمانتنامه كتبی و دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشكی جمهوری اسلامی ایران . ***‌ ژل اینتیمو INTIMO : مخصوص خانمها بوده و دارای كاربردهای زیر میباشد : - لغزنده كننده , مرطوب كننده وتسهیل كننده رابطه زناشوئی (به منظور جلوگیری از خراشیدگی و دردناك شدن و-اژ-ن در هنگام آمیزش ج-ن-سی) - منقبض كننده و تنگ كننده دهانه و دیواره های و-ا-ژن (كه همین امر لذت رابطه زناشوئی را برای طرفین دوچندان مینماید)



ضد عفونی كننده واز بین برنده باكتریها و ویروسهای بیماریزای آلت تناسلی زنان (بیماریهایی نظیر: كلامیدیا(انگلی) - كاندیدا(قارچی) - تریكومونا(انگلی) و گاردنلا و...) - افزایش تحریك پذیری بسیار زیاد و-اژ-ن (آلت تناسلی زنان) و نقطه بسیار حساس كلیتوریس (برای لذت بیشتر درهنگام آمیزش) - جلوگیری از به وجود آمدن بیماری شایع و-اژ-ینیت (عفونت مهبلی) در و-اژ-ن و دستگاه تناسلی و ترشحات غیر طبیعی زنانگی (لكوره) - افزایش بنیه و بازیافت تمایل آمیزشی کاهش فواصل بین هرنزدیكی و زمان دستیابی به کلا-یمکس ؛ تقویت قدرت ا-و-ر-گا-سم وسهل تر نمودن دستیابی به ا-و-ر-گا-سم پی درپی . - تنظیم ترشح هورمونهای ج-ن-سی جهت تعدیل پاسخ اندام تناسلی زنانه به تحریک ؛ جمع کننده و ضدعفونی کننده دهانه و مجرای و-اژ-ن .


موس اینتیموسافت جهت بانوان Intimo soft


بی نهایت لطیف برای بهداشت بانوان در تمام ایام بخصوص دوران بارداری وعادت ماهیانه , بهداشت فردی و لذت دوچندان ج-نس-ی را بصورتی كاملا موثر و طبیعی برآورده میكند . اسید لاكتیك موجود در این محصول به حفظ و نگهداری تمامی استحكامات طبیعی اعضاء تناسلی شما كمك شایانی مینماید . همچنین عصاره گیاهان كامومیل , مارش مالوی موجود در این محصول بدلیل داشتن خاصیت تسكین دهندگی و آرام بخشی خود , موجب جلوگیری و كاهش هرگونه خارش و سوزش در اعضاء فوق میگردد . - افزایش بنیه و بازیافت تمایل آمیزشی کاهش فواصل بین هرنزدیكی و زمان دستیابی به کلا-یمکس ؛ تقویت قدرت ا-و-ر-گا-سم وسهل تر نمودن دستیابی به ا-و--ر-گا-سم پی درپی . - تنظیم قائدگی و کوتاه نمودن آن . بهبود کامل خشکی مهبل و لیز نمودن مجرای و-اژن- بوسیله تشدید جریان خون....

برخی از ویژگیها


1) موس اینتیموسافت جهت بانوان Intimo soft كاملا جدید  
2) لغزنده كننده آلت زنان , مرطوب كننده وتسهیل كننده رابطه زناشوئی خانمها  
3) منقبض كننده و تنگ كننده دهانه و دیواره های و-اژ-ن  
4) ضد عفونی كننده واز بین برنده باكتریها و ویروسهای بیماریزای دستگاه تناسلی زنان .  
5) جلوگیری از به وجود آمدن بیماری شایع وا-ژینیت (عفونت م.هبلی) در دستگاه تناسلی


برای سفارش موس اینتیموسافت جهت بانوان Intimo soft اینجا را کلیک کنید.



ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1391 - 7:24 توسط : یللی
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 729 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

آیا پوسيدگي دندان قابل سرايت است؟

دهان محيطي گرم و مرطوب و بنابراين مناسب براي رشد باكتري‌هاست. در واقع در همين لحظه ميليون‌ها باكتري مختلف در دهان ما زندگي مي‌كنند. البته تمام باكتري‌ها مضر نيستند و اغلب آنها مفيد بوده و تنها عده‌ محدودي از باكتري‌هاي بي‌هوازي هستند كه منجر به پوسيدگي دندان و بيماري لثه مي‌شوند. دهان ما همواره صحنه‌ رقابت سنگيني ميان باكتري‌هاي مفيد و مضر است. هركدام از اين دو دسته سعي در حفظ بقاي خود و اشغال تمام جايگاه‌ها دارد، با اين حال هيچ كدام از اين دو هرگز به طور كامل از بين نمي‌روند و ما تنها مي‌توانيم با حفظ تعادل سيستم اكولوژي دهان به سمت باكتري‌هاي مفيد از تخريب لثه و دندان‌ها جلوگيري كنيم.
اين باكتري‌هاي مضر اغلب بي‌هوازي هستند، يعني در محلي رشد پيدا مي‌كنند كه در تماس با اكسيژن نباشد و به همين علت اغلب در عمق شيارهاي دندان يا در محل تماس 2 دندان مجاور رشد مي‌كنند و از اين طريق باعث ايجاد پوسيدگي در محل شيار دندان يا پوسيدگي بين دنداني مي‌شوند. همچنين اين ميكروب‌ها در عمق شيار لثه (محل چسبيدن لثه به دندان) كه در آنجا هم اكسيژن كمي وجود دارد رشد مي‌كنند و به اين ترتيب عامل اصلي تورم و خونريزي لثه مي‌باشند. بنابراين مهم‌ترين نواحي در مسواك زدن، همان جايي است كه ميكروب‌هاي مضر در آنجا سكونت دارند. يعني عمق شيارهاي دندان و همچنين عمق شيار لثه و البته موهاي مسواك قادر به نفوذ در بين دندان‌ها نيستند بنابراين ضروري است كه هر روز بين دندان‌ها با نخ دندان تميز شود تا از فعاليت باكتري‌هاي مضر در آنجا جلوگيري شود.هر پوسيدگي يا حفره‌اي كه در دندان ايجاد مي‌شود به عنوان محل اصلي رشد و تكثير باكتري‌هاي مضر عمل مي‌كند و در واقع هر پوسيدگي يك منبع گسترش عفونت در دهان است. اين باكتري‌ها از محل پوسيدگي اوليه به دندان‌هاي ديگر مهاجرت مي‌كنند و از اين طريق باعث پوسيدگي دندان‌هاي ديگر نيز مي‌شوند. به علاوه اين باكتري‌ها مي‌توانند از دهان فردي به دهان ديگري منتقل‌ شده (تماس دهان به دهان يا استفاده از قاشق مشترك) و ريسك پوسيدگي را در دهان فرد افزايش دهند. بنابراين درمان هرچه سريع‌تر يك پوسيدگي نه‌تنها از پيشرفت پوسيدگي آن دندان جلوگيري مي‌كند بلكه باعث پيشگيري از پوسيدگي دندان‌هاي سالم مجاور نيز مي‌گردد.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 328 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

درمان سرطان پستان

 

رادیوتراپی (سرطان پستان)

 

درمان با رادیوتراپی به تمام خانمها پس از لامپکتومی بدون توجه به اندازه تومور داده می شود . همچنین پس از ماستکتومی رادیوتراپی انجام می شود . این در صورتی است که تومور بزرگی برداشته شده باشد یا سرطان به غدد لنفاوی انتشار یافته باشد . رادیوتراپی معمولاً یک ماه پس از جراحی شروع می شود و 5 روز در هفته به مدت 6 هفته انجام می شود . هدف از این کار نابودی سلولهای سرطانی باقی مانده پس از جراحی است .

 

درمان دارویی

تومورهای حساس به استروژن معمولاً به درمان دارویی که عمل استروژن را بلوک می نمایند ، پاسخ می دهنند . در صورتیکه شیمی درمانی اغلب برای تمام تومورها موثر است .

تاموکسی فن tamoxifen  از اثرات استروژن جلوگیری می نماید . در نتیجه تومور کوچکتر شده و رشد سریعی نخواهد داشت . تاموکسی فن معمولاً حداقل 5 سال استفاده می شود. این دارو همچنین در جلوگیری از سرطان پستان در خانمهایی که خطر ابتلا در آنها بالاست مؤثر بوده است . شیمی درمانی شامل استفاده از داروهای ترکیبی است که سریعاً تقسیم سلولهای سرطانی را نابود می سازد . درمان معمولاً در فاصله4-3 هفته در یک دوره 6-4 ماهه انجام می شود . در اغلب موارد شیمی درمانی پس از جراحی انجام می شود . این داروها می توانند سلولهای طبیعی را نیز بکشند ، نظیر سلولهایی که داخل دهان را می پوشانند . ریزش مو و زخم دهان از عوارض جانبی شایع این داروهاست .

 

درمانهای ترکیبی

 

خانمها مبتلا به سرطان پستان ممکن است درمانهای رایج تکمیلی را با سایر درمان ها انتخاب نمایند ، نظیر ریلکسیشن ، مدیتیشن یا طب سوزنی . این درمان ها نباید بعنوان راه اصلی درمان رایج مورد توجه قرار گیرند . در صورتیکه فرد درمانهای مکمل را در نظر بگیرد باید با پزشک مشورت نماید . ممکن است در کنار آمدن با سرطان مفید باشد .

 

پیش آگهی

 

در صورتیکه سرطان پستان قبل از انتشار به سایر قسمتهای بدن تشخیص داده شود، درمان احتمال موفقیت بیشتــــــــری داشتـه و احتمال عـــــود مجدد کمتـــر می شود . ترکیب درمان دارویی با جراحی شانس زندگی طولانی را افزایش بخشیده است .

بدنبال درمان ، بیمار آزمایشاتی را دنبال خواهد نمود و با پزشک بطور مرتب در تماس است . ماموگرافی مرتباً جهت کنترل عـــــود مجدد بیماری انجام خواهد گرفت . حدود یک چهارم خانمهای درمان شده پس از 5 سال عـــــود مجدد دارند . سرطان ممکن است نزدیک محل اولیه تومور عود نماید یا در سایر نواحی ایجاد شود . هر عود مجددی نیاز به درمانهای بیشتری دارد . حدود 70% خانمهایی که در مراحل اولیه سرطان ، درمان شده اند طول عمری حدود 10 سال یا بیشتر دارند .

 

در پست بعدی عمل جراحی سرطان پستان...

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 253 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

ویگرکس اصل آمریکا ، برای بزرگ و کلفت کردن الت مردان ، درمان زود انزالی ، و افزایش شق پذیری

قرص ویگرکس پلاس اصل


قیمت: 125000 تومان


جدیدترین قرصهای گیاهی خوراکی در ایالات متحده آمریکا و اروپا جهت درمان ناتوانی جنـ ـسی ، افزایش قطر ، درازا و سایز کلی آلـ.ـت تناسـ.ـلی ،افزایش فوق العاده میل جنس ی و میزان ترشح اسپرم در مردان - بهترین نوع قرص خوراکی تقویتی برای مردان با 5 کاربرد : ویگرکس پلاس اصلی (Vigrx Plus Original) دارای 5 کارآیی بزرگ کنندگی و کلفت کنندگی ، افزایش میل و شهـ.ـوت جنس+ی ، طولانی شدن مدت انجام عمل جنس+ی وایجاد دیرانـ.ـزالی عمیق ، افزایش قابل توجه لذت نزدیـکی و میزان ترشح اسپرم در مردان میباشد قرصهای 100% گیاهی ویگرکس پلاس اصلی (Vigrx Plus Original) با بهره گیری از فرمول قوی گیاهی موجب افزایش قابل ملاحظه زمان انـ.ـزال و لذت جنسـ.ـی شده و موجب افزایش رضایت جنسـ.ـی در شریک جن سی میشود
مکمل جن..سی VigRXplus دارای مواد غنی شده محرک جن..سی گیاهی میباشد که برگرفته از فرهنگ ها و تمدن های کهن چین ، اروپا و آمریکای جنوبی برای بزرگ و قطور کردن آلـ.ت تناسـ.لی ، تحریک فعالیت های جن..سی ، نگهداری حالت نعـ.وظ آلـ.ت تناسـ.لی در هنگام نزدیکی و افزایش تعداد و تولید اسـ.پرم های ترشحی در بیضه ها بوده که سال های متمادی از آنها بهره گرفته میشده است. این مکمل اتساع عروقی (Vasodilation) نسوج پیرامونی آلـ.ت تناسـ.لی را افزایش داده و از این طریق موجب بهبود و درمان مشکلات شریانی نظیر شـ.ق پذیری تناسـ.لی (Arterial Erectile Dysfunction) میگردد. از سوی دیگر بدون آنکه هیچگونه تاثیری در فشار خون سیستماتیک بدن داشته باشد ، شدت جریان خون را در سرخ رگ ها و سیاه رگ های مستقر در آلـ.ت تناسـ.لی با تاثیر مستقیم بر سلول های اپیتلیال داخل عروقی (Epithelial Cells) بهبود می بخشد.



قرص ویگرکس پلاس اصل


طریقه مصرف ویگرکس پلاس :


روش مصرف نسبت به فیزیولوژی بدن فرد ، انتظارات او از خودش و تمایلات شخصی وی تغییر می یابد. در حالت كلی مصرف دو عدد قرص ویگركس پلاس در روز ترجبحاً همراه با غذا (یك یا دو قرص ویگركس پلاس هنگام صبحانه و یك یا دو عدد دیگر هنگام شام) شرایط معمول استفاده از این مكمل است. شایان ذكر است كه مصرف بیش از چهار قرص ویگركس پلاس در روز به غیر از موارد خاص و به دستور پزشك متخصص توصیه نمیگردد. در بالا اثرات استفاده از این مكمل تا نه ماه شرح داده شد ، لیكن جهت دستیابی به اثراتی نظیر افزایش سایز و درازا ، مصرف حداقل دو بسته و یا بیشتر به شكل متوالی ضروری است.
مزیت این محصول کیفیت بسیار بالا و درعین حال قیمت بسیار پائین تر نسبت به سایر محصولات موجود در بازار می باشد.


برخی از ویژگیها


1) افزایش قطر، درازا و سایز کلی آلـ.ـت تناسلی ،افزایش فوق العاده میل جن سی در مردان  
2) دارای 5 کارآیی بزرگ کنندگی و کلفت کنندگی ، افزایش میل و شـ.ـهوت جن سی در مردان  
3) افزایش دهنده قوی ، سریع و طولانی مدت زمان نزدیکی و درمان کننده مشکل زودانـ.ـزالی  
4) افزایش قابل توجه لذت نزدیکی و میزان ترشح اسـ.پرم در مردان  
5) نگهداری حالت نعوظ آلـ.ت تناسـ.لی در هنگام نزدیکی


برای سفارش قرص ویگرکس پلاس اصل اینجا را کلیک کنید.



ارسال شده در تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1391 - 7:35 توسط : یللی
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 442 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

قرص ویگاریکس,تقویت قوای جنسی ، بزرگ و کلفت کننده آلت مردان ، درمان سرد مزاجی و زود انزالی آقایان


قرص ویگاریکس,تقویت قوای جنسی


قیمت: 85000 تومان


اثرات و نتایج مصرف ویگاریکس - بهبود انز-ال زود هنگام با تاثیر بر پروستات و عضله PC - افزودن به حالت سختی هرچه بیشتر آلت تناسلی در هنگام تحریک - افزایش حالت رسیدن به اوج لذت جن-س-ی که نهایتاً به انز-ال کلایمکس و انقباضات ریتمیک عضله PC منجر می گردد. - بالا بردن بنیه و توان جن-س-ی و بهبود وضعیت آمیز-ش فــرد
- تسلط بر زمان ، قدرت و کیفیت نزدیکی در کنار افزایش آستانه تحریک عصب درسال - افزایش شور جوانی ، احساس شادابی تمایل و لذت جن-س-ی - تنظیم عملکرد غدد جن-س-ی ، بی-ضه ها و انقباضات عضله PC - افزایش میزان و شدت جریان خون در مناطق جن-س-ی پر شدن کامل حوضچه های اسفنجی در هنگام نعوظ بعلت دارابودن عوامل متسع کننده , عروقی که به روی بافت های پیرامونی تاثیر می گذرد .



تاییدیه و مجوز ثبت محصول به شماره 21396/5/1/د و شماره ثبت فرآورده IRC:1228074608 به شماره مجوز 21394/5/1/د؛ موافقت اصولی و مجوز ثبت منبع تولیدی بنام شرکت بیوپاک کانادا بشماره 21397/5/1/د از وزارت بهداشت درمان ج.ا.ایران. 2. تاییدیه و شماره فرآورده طبیعی 114658 (NPN) از هیئت بررسی فرآورده های طبیعی (NHPD) وزارت بهداشت کانادا و پروانه تاسیس و بهره برداری در تولیدات دارویی (EL) وتایید (GMP) بشماره 100260-A و Site Licence بنام شرکت بیوپاک از HPFBI وزارت بهداشت کانادا ......

برخی از ویژگیها


1) هبود انزال زود هنگام با تاثیر بر پروستات و عضله PC  
2) افزایش شور جوانی ، احساس شادابی ، تمایل و لذت جنسی  
3) بالا بردن بنیه و توان ج.ن.س-ی و بهبود وضعیت آمیز ش فــرد  
4) تسلط بر زمان ، قدرت و کیفیت نزدیکی در کنار افزایش آستانه  
5) تاییدیه وزارت بهداشت کانادا

برای سفارش قرص ویگاریکس,تقویت قوای جنسی اینجا را کلیک کنید.




ارسال شده در تاریخ : جمعه 14 مهر 1391 - 10:50 توسط : یللی
در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 245 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

سالک

بيماري ليشمانيوز جلدي (سالك)، يکي از بيماري‌هاي مشترك بين انسان و حيوان، به عنوان يك معضل سازمان جهاني بهداشت مطرح است. اين بيماري در بيش از 80 كشور جهان رخ مي‌دهد و ايران يكي از 7 كانون مهم ليشمانيوز است. اصفهان، تهران، قم، كاشان، كرمان، شيراز، بوشهر، بم، زاهدان و بندر عباس از مهم‌ترين كانون‌هاي درگير در ايران محسوب مي‌شوند...

سالك يك بيماري پوستي مشترك بين انسان و تعدادي از حيوانات (از جمله جوندگان و سگ) است. اين بيماري با ايجاد يك برآمدگي قرمزرنگ مشخص مي‌شود و سپس به توده كوچك سفت و كبودرنگي تبديل مي‌شود و در صورت عدم درمان مناسب، زخمي شده و جوشگاه بدشكلي به جاي مي‌گذارد كه به زيبايي فرد لطمه مي‌زند و باعث آثار رواني منفي مي‌شود. انگل از طريق گزش پشه خاكي ماده به پستانداران منتقل مي‌شود و انسان غالبا يك ميزبان اتفاقي است.


اوضاع بيماري سالك‌ در ايران

در ايران 2 نوع از اين بيماري وجود دارد كه توسط 2 گونه انگل ايجاد مي‌شود؛ نوع خشك يا شهري و نوع مرطوب يا روستايي.

سالك خشك يا شهري توسط گونه انگل ليشمانيا تروپيكا ايجاد مي‌شود. در اين نوع پس از يك دوره كمون (نهفته) بيش از 2ماه، ندول كوچكي در محل گزش به رنگ قرمز قهوه‌اي ظاهر مي‌شود و به تدريج طي 6 ماه بزرگ‌تر مي‌شود و معمولا در مركز آنها زخم سطحي ايجاد مي‌شود و دلمه مي‌بندد. در صورت عدم درمان معمولا طي 8 تا 12 ماه ضايعه روبه بهبودي مي‌رود و از خود جوشگاه به جاي مي‌گذارد. دوره زماني اين نوع سالك از نوع مرطوب طولاني‌تر است.

سالك مرطوب يا روستايي توسط گونه ليشمانيا ماژور ايجاد مي‌شود. در اين بيماري پس از دوره كمون (نهفته) كمتر از 2 ماه در محل گزش دانه جوش‌مانندي ايجاد مي‌شود. طي 2 تا 3 ماه زخم بزرگ‌تر شده و گاهي اطراف آن ندول‌هاي كوچك و متعددي ظاهر مي‌شود كه از عوارض اين بيماري محسوب مي‌شود. گاهي ممكن است انگل از طريق مسير لنفاتيك گسترش پيدا كند. بهبود معمولا طي 2 تا 6 ماه ديده مي‌شود و جوشگاهي از آن باقي مي‌ماند. اما ليشمانيوز نوع احشايي هم وجود دارد كه بيشتر با درگيري احشا بوده و در ايران يافت نمي‌شود و بيشتر در آمريكاي لاتين ديده مي‌شود. ممكن است ليشمانيوز به صورت مزمن در آيد كه يكي از نادرترين اشكال كلينيكي آن است. در اين شكل ضايعه بيشتر از 2 سال باقي مي‌ماند. در نوع عودكننده، ضايعه بهبود يافته و بعد از چند ماه يا چند سال فعاليت دوباره ضايعه ديده مي‌شود.


حشراتي كه سالك مي‌آورند

ناقل بيماري سالك، پشه‌هايي از خانواده فلبوتوموس است كه حشرات كوچك و كرك‌داري به رنگ زرد يا خاكستري و به طول 2 تا 3 ميلي‌متر بوده و داراي بال‌هاي شفاف است. اين حشرات به علت جسم كوچك، رنگ خاكي و پرواز كوتاه اكثرا از نظر مخفي بوده، از خون انسان و حيوانات تغذيه مي‌كنند. ارتفاع پرواز پشه خاكي معمولا 5/1 تا 2 متر است ولي در موارد استثنايي تا ارتفاع 7 متري هم مي‌تواند پرواز كند. فعاليت پشه در نواحي معتدل در فصول گرم است و از خرداد تا شهريور ماه حداكثر فعاليت را دارد. پشه‌هاي خاكي معمولا روزها بي‌حركت بوده و در نقاط تاريك مخفي مي‌شوند و معمولا هنگام اول شب فعال شده و در اواخر شب به تدريج از فعاليت آنها كاسته مي‌شود. فقط پشه ماده جهت تخم‌ريزي احتياج به خون دارد و جنس نر از شيره گياهان استفاده مي‌كند. نيش اين حشرات دردناك است و متعاقب گزش خارش بروز مي‌كند ولي بعد از گزش‌هاي متعدد و متوالي فرد به آن عادت كرده و چندان احساس خارش نمي‌كند. اين پشه موقع نشستن بال‌هاي خود را به شكل عدد 7 نگه مي‌دارد و به‌صورت جهشي پرواز مي‌كند.


سالك در مناطق گرمسيري ايران

سالك در بسياري از كشورهاي گرمسير ديده مي‌شود. ايران و عربستان سعودي بيشترين ميزان وقوع بيماري را دارند. از ديگر كشورها، مي‌توان فلسطين، عراق، اردن، سوريه، هند، پاكستان، آلمان، فيليپين و همچنين ارمنستان، آذربايجان و تركمنستان را ذكر كرد. از طرفي در قاره آفريقا و همچنين در آمريكاي جنوبي و مركزي نيز ديده مي‌شود.

در اصفهان، نواحي شمال و شمال شرقي بيشتر درگيرند و سالانه 10 تا 20 هزار مورد زخم جديد گزارش شده است. در بررسي گذشته بيماري در استان اصفهان، منطقه برخوار بيشترين گرفتاري را داشت. پس از آن از 25 سال قبل تاكنون، عواملي مانند پايين رفتن منابع آب زيرزميني، به خصوص در منطقه جي، قهاب و رودشت، رويش بوته‌هاي مقاوم به شوره در آن منطقه كه غذاي مناسبي براي موش به شمار مي‌رود، تاسيس شركت‌ها، پالايشگاه و پايگاه هوايي و تغيير وضع اكولوژي منطقه باعث تغيير مكان مخزن بيماري (موش‌ها) و زادو ولد آنها در ساير مناطق شده است. به طوري كه اين بيماري در قسمت‌هاي جنوبي و غربي كوهپايه، منطقه جرقويه و قسمت‌هايي از اردستان، نطنز و كاشان ديده مي‌شود. در منطقه شاهين‌شهر، تپه‌هاي شني اطراف شهر، نخاله‌هاي ساختماني يا زمين‌هاي باير داخل شهر محل زندگي فعال موش هستند. در برخي مناطق مانند حبيب‌آباد شرايط مناسبي براي لانه‌گزيني موش‌ها ايجاد شده است.


تشخيص در آزمايشگاه

تشخيص اين بيماري با گرفتن نمونه از مواد موجود در زخم سالك انجام مي‌شود و سپس با رنگ‌آميزي مخصوص، انگل ليشمن روي لام مشاهده مي‌شود. در صورت مشاهده هر زخمي كه بيشتر از يك هفته طول بكشد بايد به پزشك مراجعه كرد.


... و اما درمان

شايد كمتر بيماري‌اي را بتوان نام برد كه به اندازه سالك، درمان‌هاي مختلفي براي آن پيشنهاد شده باشد. روش‌هاي درمان معمول در درمان سالك، درمان‌هاي موضعي، فيزيكي و سيستميك است كه بر حسب نوع ضايعه، محل درگيري، عوارض بيماري و.. براي بيمار انتخاب مي‌شود. مراجعات مرتب بيمار، پزشك را در دستيابي به بهترين نتيجه كمك مي‌كند. با وجودي كه جوشگاه به جاي مانده از سالك قابل درمان صددرصدي نيست ولي در زمينه درمان اين مشكل نيز راه‌حل‌هاي متعددي ارايه شده؛ از جمله كاربرد سلول‌هاي بنيادي كه براي اولين بار در ايران در مركز تحقيقات پوست و سالك در حال انجام است.

تركيبات آنتيموان به عنوان دارو در اين بيماري به كار گرفته مي‌شود و گلوكانتيم دارويي است كه در ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين تركيب روش اصلي درمان ليشمانيوز تاكنون بوده است ولي شكست درمان در بسياري از مناطق رو به افزايش است. ساير داروها مثل آمفوتريسين B، كتوكونازول، آلوپورينول، پارامومايسين و مترونيدازول نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه بيشتر به‌صورت تركيبي از آنها استفاده مي‌شود.

روند رو به افزايش مقاومت نسبت به گلوكانتيم باعث شده كه امروزه بيشتر از درمان‌هاي تركيبي استفاده شود و مركز تحقيقات پوست وسالك طرح‌هاي متعددي در اين زمينه ارايه داده است كه بعضي از آنها براي اولين‌بار در دنيا انجام مي‌پذيرد. با توجه به اين موضوع كه ناقل اين بيماري، پشه خاكي است، جمع‌آوري مستمر و بهداشتي زباله و فضولات حيواني و جلوگيري از انباشته شدن آنها، محافظت بدن از پشه خاكي بعد از غروب آفتاب از طريق نصب توري فلزي جهت در و پنجره‌ها و استفاده از پشه‌بندهاي معمولي و پشه‌بندهاي آغشته به سم، استفاده از پمادها و مواد دوركننده حشرات هنگام كار و خواب، خوابيدن در طبقات بالا، با توجه به اينكه پشه‌ها نمي‌توانند زياد پرواز كنند و به ارتفاع بالا بروند، اجتناب از رفتن به مناطق آلوده به پشه خاكي يا جنگل‌هاي انبوه به‌خصوص پس از غروب آفتاب و به‌سازي و ترميم شكاف‌ها و حفره‌هاي موجود در ديوارها و مناطق مسكوني انسان و دام، مبارزه با جوندگان و معدوم ساختن سگ‌هاي ولگرد و تسطيح اماكن مخروبه از جمله كارهايي است كه مي‌توان در پيشگيري روزانه بيمار انجام داد.


واکسيناسيون

تجربه‌ها در ايران، با گرفتن محتويات به دست آمده از ضايعه افراد آلوده و تلقيح آن به بدن افراد سالم بوده است و در نتيجه يك ضايعه فعال به وجود آمده كه پس از بهبود خودبه‌خودي مصونيت پايداري ايجاد مي‌كند. در ايران طي جنگ تحميلي اين عمل سه ماه قبل از اعزام با تزريق انگل (پروماستيگوت) داخل جلد در ناحيه بازوي چپ انجام شد.

اين روش معايب و نكات منفي داشته و در عمل متوقف شد. فعاليت‌هايي در جهت ايمن‌سازي ليشمانيوز جلدي با استفاده از سرم‌هاي ويروسي انجام گرفته كه مايوس‌كننده بوده است. از انگل‌هاي كشته شده نيز به عنوان واكسن استفاده شد كه به عنوان واكسن تجربي توسط محققان برزيلي و در ونزوئلا به منظور ايمني در دنيا استفاده شده است و در قاره آمريكا تزريق داخل وريدي آن استفاده شد كه باعث واكنش‌هاي تب‌زا در فرد شد. از سال 1370 فعاليت‌هايي براي ساخت واكسن در انستيتو رازي شروع شد كه مورد آزمايش قرار گرفت ولي پس از آزمايش‌ها مشخص شد كه ايمني ايجاد شده توسط اين واكسن به حدي نيست كه مصونيت كافي در برابر عفونت ايجاد كند. در حال حاضر طرح‌هاي متعددي جهت توليد واكسيناسيون در دست بررسي است كه هنوز نتايج مفيدي از آنها به دست نيامده است.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 310 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

خوراكي هاي موثر بر قواي جنسي

  خوراكي هاي موثر بر قواي جنسي   بعضي غذاها از قديم به‌عنوان غذاهاي تقويت‌كننده قواي جنسي معروف بوده‌اند. تحقيقات اخير، درستي اين موضوع را به اثبات رسانده است   سيب هم از ميوه‌هايي است كه باعث افزايش قواي جنسي مي‌شود.  

فرشته آل‌علي

 هروقت از سلامت جنسي و باروري صحبتي به ميان مي‌آيد، پاي مسائل زيادي به ميان كشيده مي‌شود، از خلق و خو و تفاهم بين زن و شوهر گرفته تا خوردن بعضي غذاها و نوشيدني‌هاي خاص كه البته قديمي‌ترها اعتقاد خاصي به اين جنبه دارند. با وجودي كه ممكن است به‌نظر عجيب بيايد، ولي در اين مورد قديمي‌ترها حق دارند. اين غذاها و نوشيدني‌ها كه ميل جنسي را افزايش مي‌دهند، ناميده مي‌شوند. اين واژه از نام ، الهه عشق و زيبايي يونان باستان گرفته شده است. البته مواد غذايي موِثر در ميل جنسي در همه دنيا يكسان نيستند و در هر منطقه جغرافيايي، مردم انواع خاصي از خوراكي‌ها را مي‌شناسند كه به‌نظر آنها چنين خاصيتي دارند.  به‌طور كلي غذاها و نوشيدني‌هاي پرانرژي و ساير غذاهاي ادويه‌دار جزو مواد خوراكي تقويت‌كننده قواي جنسي به‌شمار مي‌روند كه اين خاصيت را مديون تاثيرات فيزيولوژيك خود هستند، زيرا باعث افزايش ضربان قلب و تعريق مي‌شوند. مردم دوران باستان موادي مثل درخت جنسه، شاخ كرگدن و انواع صدف‌ها را هم به‌عنوان مواد محرك قواي جنسي مي‌شناختند!   موادي معجزه‌گر در آشپزخانه   آشپزخانه منزل شما همواره محل نگهداري موادي هستند كه اثراتي جالب و معجزه‌آسا دارند. اين مسئله، در مورد قواي جنسي هم كاملا صدق مي‌كند و شما مي‌توانيد مواد موثر بر سلامت قواي جنسي را در آشپزخانه منزلتان پيدا كنيد البته اگر بدانيد كه هر كدام از اين مواد در كدام مرحله از سلامت جنسي موثرند، آن‌وقت مي‌توانيد تاثير آنها را به حداكثر برسانيد.   به‌طور كلي، مواد غذايي مختلف، تاثيرات متفاوتي دارند و ازنظر فيزيولوژي تاثيرات خاصي بر بدن اعمال مي‌كنند. مثلا بعضي غذاها مهاركننده‌هاي قواي جنسي را كاهش مي‌دهند و به اين ترتيب باعث افزايش ميل جنسي مي‌شوند، بعضي ديگر جريان خون سيستم تناسلي را افزايش مي‌دهند و تعدادي ديگر از غذاها نيز هورمون‌هاي شادي ترشح مي‌كنند. دانشمندان، مواد خوراكي محرك و تقويت‌كننده قواي جنسي را براساس اثرات فيزيولوژيك آنها در بدن و چگونگي اثر آنها بر افزايش قواي جنسي به سه دسته تقسيم مي‌كنند:  

 

 غذاهاي نشاط‌آور   بعضي غذاها مواد شيميايي و هورمون‌هايي را ترشح مي‌كنند كه افراد را سرحال آورده و خوشحال مي‌كند. در اين شرايط فرد ازنظر روحي احساس اعتماد به نفس مي‌كند، مهاركننده‌هاي ذهني او كم مي‌شود و با نشاط‌تر به‌نظر مي‌رسد. نتيجه اين وضعيت اين است كه يكي از مراحل جنسي كه آمادگي روحي است، فراهم مي‌شود. اين مواد غذايي شامل موارد زير است:‌   فلفل تند و غذاهاي ادويه‌دار و تند كه باعث افزايش پمپاژقلب مي‌شوند.   موز كه حاوي مواد شيميايي خاصي است و ازنظر روحي فرد را بانشاط مي‌كند و اعتماد به نفس را تقويت مي‌كند.    كه به علت داشتن مقادير زيادي فيبر باعث مي‌شود ميل جنسي افزايش پيدا كند. غذاهاي دلفريب   در مرحله بعدي كه همان مرحله تهييج است، مواد خوراكي موثر بر قواي جنسي باعث رهاشدن هورمون‌هاي جنسي مثل تستوسترون مي‌شوند، انرژي فرد را تقويت كرده و جريان خون سيستم تناسلي را افزايش مي‌دهند. اين غذاها شامل موارد زير است:   ميگو و ساير غذاهاي دريايي كه حاوي يد فراوان بوده وبراي غده تيروئيد ضروري هستند.   شكلات كه نه تنها حاوي كافئين است بلكه اسيد آمينه‌اي با نام فنيل آلانين دارد كه ميزان ماده‌اي به نام فنيل اتيل آمين را در مغز افزايش مي‌دهد. اين ماده يك آمفتامين طبيعي است كه محرك سيستم مغزي محسوب مي‌شود.‌   زنجبيل كه باعث افزايش جريان خون دستگاه تناسلي در مرد و زن مي‌شود.   زيتون كه نوع سبز آن در مردان و نوع سياه آن در زنان باعث تقويت قواي جنسي مي‌شود.‌   گوجه‌فرنگي كه به آن سيب عشقي مي‌گويند و محرك نيروي جنسي است.   سيب كه اين ميوه نيز باعث افزايش قواي جنسي مي‌شود.  

غذاهايي كه عملكرد سيستم تناسلي را بهبود مي‌دهند

  اين دسته، مواد خوراكي هستند كه حتي بوي آنها نيز در تقويت و بهبود عملكرد قواي جنسي موثر است مثلا پيتزاي پنير جريان خون دستگاه تناسلي را 5 درصد افزايش مي‌دهد، ذرت بو داده با كره تا 9درصد و كدو حلوايي تا 40درصدو گياه اسطوخودوس نيز تا حدود 40درصد جريان خون دستگاه تناسلي را زياد مي‌كنند. اين در حالي است كه عطري كه از گل‌ها گرفته شده باشد تنها 3درصد جريان خون دستگاه تناسلي را افزايش مي‌دهد. بنابراين تاثير بوي غذاها از اسانس گل ها بيشتر است.‌     ساير مواد خوراكي موثر بر قواي جنسي   ۱)جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالي، سيستم تناسلي را در مردان و زنان تقويت مي‌كند. چيني‌ها در قديم از اين خاصيت مارچوبه براي درمان بعضي از بيماري‌هاي جنسي و كليوي استفاده مي‌كردند.   ۲) انجير از دوران قديم به‌عنوان محرك قواي جنسي شناخته شده است زيرا حاوي املاح مختلفي است كه در توليد هورمون‌هاي جنسي نقش دارند.‌   ۳) عسل حاوي ويتامين‌هاي گروه B و املاحي خاص است و سلامت قواي جنسي در زن و مرد را تقويت مي‌كند. ضمنا قند موجود در عسل سهل‌الهضم بوده، سريع جذب مي‌شود و انرژي خوبي به فرد مي‌دهد. شايد نام هم از همين موضوع منشا گرفته باشد!  

البته تاثير اين غذاها بر روي قواي جنسي افراد از شخصي به شخص ديگر متفاوت است و خود افراد بايد تاثير اين خوراكي‌ها را بر روي سلامت جنسي خود امتحان كنند. درضمن توصيه اداره نظارت بر غذا و داروي امريكا را فراموش نكنيد:

در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 448 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

دخانيات، نخستين عامل‌ مرگ و مير قابل پيشگيري در جهان

به پيشنهاد سازمان بهداشت جهاني و براي اهميت دادن به پديده زيانبار دخانيات، همه ساله روز 10 خرداد برابر با 31 ماه مي به عنوان روز جهاني بدون دخانيات مراسم ويژه‌اي در سراسر دنيا برگزار مي‌شود تا جامعه از مضرات بهداشتي، اجتماعي و اقتصادي مصرف دخانيات آگاه شده و همچنين اخبار و فعاليت‌هاي انجام شده براي كنترل دخانيات به اطلاع مردم رسانده شود.

 براساس گزارش‌هاي اعلام شده از سوي سازمان بهداشت جهاني، در حال حاضر بيش از يك ميليارد و يكصد نفر در دنيا سيگاري و از اين تعداد حدود 800 ميليون نفر ساكن كشورهاي توسعه يافته هستند. مقايسه اين آمار با ارقام مشابه در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد اپيدمي مصرف سيگار در دنيا در حال جابه‌جايي به سمت كشورهاي در حال توسعه است. بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد تا سال 2030، دخانيات به عنوان بزرگ‌ترين عامل مرگ و مير در جهان موجب كشته شدن 10 ميليون نفر در هر سال خواهد شد.

سلام دکتر

نخستين‌بار بوميان قاره امريكا در دوران باستان به خواص گياه تنباكو پي بردند. كريستف كلمب و همراهانش در سال 1492 ميلادي به جزيره‌اي بين آمريكاي شمالي و جنوبي رسيدند. آنها متوجه شدند كه افراد بومي اين منطقه گياهي عجيب را روي آتش ريخته و دود آن را به داخل ريه‌هاي خود فرو مي‌برند. كريستف كلمب به تصور اين كه اين گياه، ماده‌اي جادويي دارد، هنگام بازگشت مقداري از برگ‌ها و دانه‌هاي آن گياه را با خود به اسپانيا برد و به اين ترتيب توتون به اروپا راه يافت. مردم اروپا اين گياه را توباكو ناميدند كه در ايران به تنباكو معروف است. واژه سيگار از زبان اسپانيايي و نام توتون از زبان بومي گرفته شده است. توتون كه در سال 1605 ميلادي در عثماني، مصر و هند شناخته شده بود، توسط پرتغالي‌ها وارد ايران شد. اگر چه بعضي بر اين باورند كه توتون نخستين‌بار در سال 1590 ميلادي وارد ايران شده است، اما بررسي اسناد تاريخي‌ نشان مي‌دهد مصرف دخانيات در زمان شاه‌عباس در ايران رواج پيدا كرد و امروزه نگرش خرافي نسبت به موثر بودن دخانيات در درمان بيماري‌ها، سبب شيوع آن در ميان جوامع انساني شده است.

بررسي مقايسه‌اي انواع دخانيات‌

هر يك از مواد دخاني مانند سيگار، پيپ و قليان به نوعي سلامت انسان را به خطر مي‌اندازند و نمي‌توان گفت يكي از آنها از ديگري بهتر يا بدتر است. سيگار يكي از مواد دخاني است كه براحتي تهيه و مصرف مي‌شود و به همين دليل ميزان شيوع آن در جوامع در مقايسه با پيپ و قليان بيشتر است.

در اين ميان علي‌رغم اين‌كه قليان كمتر مصرف مي‌شود، اما حجم دودي كه از آن وارد بدن مي‌شود 10 تا 20 برابر دود ناشي از مصرف سيگار است. يك نخ سيگار معمولا 500 سي سي تا يك ليتر دود توليد مي‌كند، اما يك‌بار استفاده از قليان 10 تا 20 ليتر دود توليد خواهد كرد. اگر چه مدت زمان استعمال سيگار حدود 10 دقيقه است، اما هر بار مصرف قليان حدود يك ساعت طول مي‌كشد. البته با توجه به بررسي‌هاي انجام شده در زمينه بيماري‌هاي مرتبط با مصرف دخانيات مي‌توان گفت احتمال ابتلا به سرطان دهان، زبان و حنجره در نتيجه مصرف پيپ به مراتب بيشتر از مصرف مواد دخاني ديگر خواهد بود.

بررسي‌هاي علمي جديد، حاكي از آن است كه يك بار قليان كشيدن به اندازه 15 تا 52 سيگار، منواكسيد كربن به اندازه 72 تا 102 سيگار، قطران وارد بدن مي‌كند. توتون‌هاي استفاده شده در قليان علاوه بر مضراتي مشابه سيگار، به دليل مواد افزودني ديگري كه به عنوان طعم‌دهنده يا ماده معطر به آن اضافه مي‌شود، سبب بروز حساسيت‌هاي تنفسي و پوستي در فرد شده كه مي‌تواند زمينه مناسبي را براي ظاهر شدن آسم نهفته به وجود آورد. استفاده از توتون و تنباكو در پيپ و قليان در مراحل اوليه از نظر باليني علائمي ايجاد نمي‌كند، اين در حالي است كه سموم داخل توتون و تنباكو بتدريج تجمع پيدا كرده و افزايش سطح آن در بدن سبب ايجاد اختلال در تنفس مي‌شود. درنتيجه فرد دچار انسدادهاي مزمن ريوي شده و نياز به اقدامات درماني بيشتري پيدا مي‌كند.

دود سيگار

سيگار شامل تركيباتي همچون توتون، كاغذ، اسانس و مواد نگهدارنده است. ضمن آن‌كه درجه حرارت آتش سيگار حدود 900 درجه سانتي‌گراد است. در اين درجه حرارت عمل شكست حرارتي انجام شده و در نتيجه تركيبات مختلف، تغيير ساختمان‌ مي‌دهند. حرارت سيگار در داخل دهان به حدود 30 درجه سانتي‌گراد مي‌رسد.

دود سيگار داراي دو جريان اصلي و كناري است. جريان اصلي هنگام پك زدن وارد دهان و ريه مي‌شود و جريان كناري در فاصله پك زدن‌ها از انتهاي سيگار و هنگام بازدم وارد محيط و سپس ريه مي‌شود كه اين دود از 4 هزار ماده مختلف با آثار آنتي‌ژني، جهش‌زايي، سرطان‌زايي، دارويي و... تشكيل شده است.

دود سيگار شامل دوبخش ذره‌اي و گازي است؛ بخش گازي 85 درصد دود سيگار را تشكيل مي‌دهد و اكسيژن، نيتروژن و منواكسيدكربن اجزاي اصلي آن هستند. منواكسيد كربن ميل تركيب زيادي با هموگلوبين خون دارد و در رقابت با اكسيژن براي تركيب با هموگلوبين پيروز مي‌شود، در نتيجه انتقال اكسيژن به بافت‌هاي بدن كاهش مي‌يابد. بدن در واكنش به كاهش اكسيژن بافتي، تعداد سلول‌هاي رساننده اكسيژن به بافت‌ها را افزايش مي‌دهد كه در نتيجه سبب افزايش غلظت خون خواهد شد. افزايش سطح تركيب منواكسيدكربن با هموگلوبين و كاهش اكسيژن‌رساني بافتي ناشي از آن سبب خستگي زودرس، كاهش قدرت عضلاني و عوارض پوستي و عصبي مي‌شود. مخاط مجاري تنفسي پوشيده شده از سلول‌هاي مژك‌داري است كه وظيفه آنها پاكسازي مجاري تنفسي از گرد و غبار و مواد آلاينده راه‌هاي تنفسي است. سموم موجود در دود سيگار سبب فلج شدن اين مژك‌ها و ايجاد اختلال در عمل پاكسازي ريه مي‌شود. نتيجه اين اختلال عملكرد، توليد خلط زياد در فرد است. به همين علت افراد سيگاري هميشه از خلط زياد در گلو شكايت دارند.

بخش ذره‌اي نيز 15 درصد دود سيگار را تشكيل مي‌دهد. اين ذرات به اندازه 5/0 ميكرون هستند و در هر ميلي‌مترمربع حدود 3 ميليارد ذره وجود دارد كه تا بخش‌هاي انتهايي ريه مي‌رسند. نيكوتين و قطران (Tar) مهمترين مواد تشكيل‌دهنده بخش ذره‌اي هستند. نيكوتين ماده اصلي و موثر دود سيگار است كه اعتيادآور و با عوارض قلبي  عروقي و ايجاد اختلال در سيستم عصبي همراه است. به طور كلي وجود 40 نوع ماده سرطان‌زا در بخش ذره‌اي به اثبات رسيده است.

نيكوتين

همان طور كه گفته شد، بوميان قاره امريكا در دوران باستان استفاده از گياه تنباكو را كشف كردند. نخستين كاشفان اروپايي نيز استفاده از گياه تنباكو را از بوميان آموختند و در اواسط قرن هفدهم، مصرف تنباكو به طور گسترده در اروپا رواج پيدا كرد. نيكوتن ماده دارويي موجود در برگ‌هاي گياه تنباكو و محصول متابوليك اصلي گياه تنباكو است. نيكوتين به واسطه تحريك گيرنده‌هاي ويژه در نقاط مختلف بدن، آثار متعددي بر سيستم‌هاي مختلف داخلي بدن مي‌گذارد. اثر نيكوتين بر سيستم اعصاب محيطي در مراحل اوليه استعمال دخانيات، تحريك و در صورت مصرف مداوم سركوب اين سيستم است. مقادير كم نيكوتين مستقيما سلول‌هاي عصبي را تحريك و انتقال پيام‌هاي عصبي را تسهيل مي‌كنند؛ اما در مراحل بعد، نيكوتين سبب سركوب انتقال پيام‌هاي عصبي خواهد شد. همچنين نيكوتين سبب آزاد شدن موادي از بخش مركزي غده فوق‌كليه به نام كاتكولامين مي‌شود كه آزادسازي آنها، با افزايش ضربان قلب و فشار خون همراه است. علاوه بر اين نيكوتين سبب تحريك سيستم عصبي مركزي مي‌شود. اين ماده با اثر گذاشتن بر بصل‌النخاع موجب تحريك تنفس مي‌شود و اثر سركوبي متعاقب آن منجر به سركوب مركز تنفسي و در نهايت نارسايي تنفسي و مرگ مي‌شود. تاثير نيكوتين بر اعصاب موجود در دستگاه گوارش نيز سبب افزايش فعاليت حركتي روده مي‌شود. همچنين تحريك ترشحات بزاقي و برونشي از ديگر عوارضي است كه در نتيجه مصرف مواد دخاني حاوي نيكوتين در بدن ايجاد مي‌شود.

جذب، متابوليسم و دفع نيكوتين‌

نيكوتين به آساني توسط دستگاه تنفسي، غشاهاي دهاني و پوست جذب مي‌شود. جذب نيكوتين از معده محدود است مگر اين كه ميزان اسيد معده كاهش يافته باشد. جذب نيكوتين از طريق روده تاثير بيشتري بر عملكرد بخش‌هاي مختلف بدن دارد. نيكوتين موجود در تنباكوي جويدني به علت اين كه بسيار آهسته‌تر از نيكوتين استنشاقي جذب مي‌شود، مدت زمان تاثير بيشتري دارد. ميزان در دسترس بودن نيكوتين در افراد سيگاري بر اساس شدت پك‌ها و روش سيگار كشيدن متفاوت است و تقريبا 80 تا 90 درصد نيكوتين در كبد، كليه‌ها و ريه تغيير پيدا مي‌كند. سرعت متابوليسم نيكوتين در افراد سيگاري و غيرسيگاري يكسان است و معمولا نيمه عمر نيكوتين حدود 2 ساعت است. نيكوتين و فرآورده‌هاي ناشي از متابوليسم آن به سرعت توسط كليه‌ها جذب مي‌شوند، اما سرعت دفع آنها در ادرار به ميزان اسيد موجود در ادرار بستگي دارد. با قليايي شدن ادرار، ميزان دفع آن كاهش مي‌يابد. شروع علائم حاد و شديد مسموميت نيكوتين سريع و اغلب با عوارضي مانند افت فشارخون و نارسايي تنفسي همراه است.

هر 10 دقيقه يك قرباني‌

به گفته كارشناس كميته پيشگيري از مصرف دخانيات و معاونت پيشگيري سازمان بهزيستي كشور، هزينه مصرف دخانيات در ايران سالانه يك هزار ميليارد تومان است. دخانيات سالانه 2 تا 3 هزار ميليارد تومان سرمايه بهداشت كشور را غارت مي‌كند. در هر 10 دقيقه، يك نفر به علت مصرف دخانيات در كشور مي‌ميرد كه اين رقم در 10 سال آينده، به هر دو و نيم دقيقه يك قرباني مي‌رسد. با توجه به اين كه اغلب افراد در سنين 15 تا 25 سالگي كه سن نيروي كار است، اقدام به مصرف دخانيات مي‌كنند، بنابراين انتظار مي‌رود مصرف دخانيات در آينده آسيب‌رساني بيشتري داشته باشد. در تهران 10 تا 20 ميليون سيگاري وجود دارد كه اگر روزانه به طور متوسط 15 نخ سيگار بكشند، سالانه حدود 50 ميليارد نخ سيگار مصرف مي‌شود.

سيگار و هزار درد بي‌درمان!

استعمال دخانيات تاثير  نامطلوبي بر سلامت عمومي دارد و در حقيقت مي‌توان آن را از مهم‌ترين عوامل آسيب‌زا بر سلامت عمومي به شمار آورد. مرگ‌ومير ناشي از سيگار در ايران حدود 50 هزار مورد در سال برآورد شده است كه در مقايسه، بيشتر از ديگر عوامل اختصاصي مرگ‌ومير انسان‌هاست. با توجه به اين كه زيان‌هاي بهداشتي ناشي از سيگار به موازات گسترش مصرف آن بيشتر مي‌شود، بنابراين شيوع بيماري‌هاي ناشي از استعمال دخانيات در كشورهاي در حال توسعه بيشتر است؛ چرا كه شيوع مصرف سيگار در اين كشورها در حال افزايش است. سيگار كشيدن با مكانيسم‌هاي متعدد، سبب بيماري مي‌شود.

براساس تحقيقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهاني، در هر 6 ثانيه يك نفر در دنيا به علت استعمال دخانيات جان خود را از دست مي‌دهد.

اين تحقيقات نشان مي‌دهد چنانچه افراد در سنين نوجواني شروع به كشيدن سيگار كنند و همچنان به استعمال دخانيات ادامه دهند، 20 تا 25 سال زودتر از افرادي كه به هيچ وجه در زندگي سيگار نكشيده‌اند، خواهند مرد. سرطان ريه و بيماري‌هاي قلبي تنها پيامدهاي استعمال دخانيات نيستند، بلكه مجموعه‌اي از مسائل و مشكلات بهداشتي در ارتباط با مصرف مواد دخاني وجود دارد كه مي‌تواند با توجه به شرايط جسماني و مقاومت ايمني، در افراد سيگاري بروز پيدا كند.

با تضعيف سيستم ايمني افراد سيگاري در اثر مصرف مواد دخاني، بدن اين افراد مستعد ابتلا به بيماري‌هايي مي‌شود كه مي‌تواند از دست دادن موها، ايجاد زخم در دهان و جوش‌هاي پوستي روي صورت، سر و دست‌ها شود. اين افراد 40 درصد بيش از افراد ديگر در معرض ابتلا به آب مرواريد، كدر شدن عدسي چشم و ممانعت از عبور نور و در نهايت نابينايي هستند. علاوه بر اين استعمال دخانيات سبب از بين بردن پروتئين‌هاي انعطاف‌دهنده پوست و تحليل ويتامين A و محدود كردن جريان خون در عروق پوست مي‌شود. جالب است بدانيد افراد سيگاري 3 برابر بيش از افراد غيرسيگاري به عفونت گوش مياني مبتلا مي‌شوند.

منواكسيد كربن يكي از اصلي‌ترين گازهاي سمي در خروجي اگزوز اتومبيل‌ها و دود سيگار است كه ميل تركيبي آن با خون بسيار بيشتر از اكسيژن است. اين گاز سبب كاهش قدرت عمل اكسيژن در خون افراد سيگاري مي‌شود.
استخوان‌هاي اين افراد تراكم خودرا از دست داده و براحتي شكسته مي‌شوند. همچنين زمان التيام يافتن و جوش خوردن استخوان‌هايي كه دچار شكستگي مي‌شوند تا 80 درصد افزايش پيدا مي‌كند. بيماري‌هاي قلبي  عروقي ناشي از استعمال دخانيات نيز بيش از 600 هزار نفر را در سال در كشورهاي توسعه يافته از بين مي‌برد. استعمال دخانيات سبب افزايش ضربان قلب، بالا رفتن فشارخون، افزايش خطر ابتلا به فشارخون بالا و گرفتگي عروق و در نهايت ايجاد حملات قلبي و سكته مي‌شود.

دود سيگار و افزايش خطر ابتلا به ديابت‌

به گفته محققان، سيگار كشيدن غيرفعال يا به عبارت ديگر قرار گرفتن در معرض دود سيگار ديگران، زمينه ابتلا به بيماري ديابت را افزايش مي‌دهد. كساني كه در معرض دود سيگار ديگران قرار مي‌گيرند، بتدريج دچار وضعيتي مي‌شوند كه نمي‌توانند قند خون خود را به اندازه طبيعي برسانند و اين وضع در ادامه موجب بروز ديابت مي‌شود.
بررسي‌هاي جديدي كه در اين زمينه انجام شده است، نشان مي‌دهد بيش از 4700 نفر در گروه سني 18 تا 30 سال كه براي مدت 15 سال تحت‌نظر بوده‌اند، 22 درصد افرادي كه خودشان سيگار مي‌كشيده‌اند در تنظيم قندخون دچار اختلال هستند و از ميان افرادي كه به طور مستمر در معرض دود سيگار ديگران بوده‌اند نيز 17 درصد به اين عارضه دچار شدند. اين در حالي است كه 12 درصد افرادي كه به صورت اتفاقي در مواجهه با دود سيگار بودند نيز در تنظيم قندخون با مشكل مواجه بودند.

تاثير منفي نيكوتين بر داروهاي شيمي درماني‌

براساس مطالعات انجام شده، داروهاي شيمي درماني تحت تاثير نيكوتن اثر خود را از دست مي‌دهند. انجمن تحقيقات سرطان امريكا اعلام كرده است نيكوتين، مانع از تاثيرگذاري برخي از داروهاي مورد استفاده در شيمي درماني بيماران مبتلا به سرطان ريه مي‌شود. حتي در برخي از بيماران مبتلا به سرطان ريه كه سيگار را كنار گذاشته‌اند، به علت استفاده از چسب‌‌هاي نيكوتيني براي ترك سيگار، تاثير داروهاي شيمي درماني كاهش مي‌يابد.

تاثير سيگار كشيدن مادر بر جنين‌

محققان سازمان‌ بهداشت جهاني اعلام كرده‌اند بررسي گسترده‌ موارد نقص جنيني و سيگار كشيدن مادران در كشورهاي مختلف نشان‌دهنده اين است كه سيگار كشيدن مادران باردار، خطر نقص جنين را افزايش مي‌دهد.

اين تحقيقات كه نظريه‌هاي پيشين را مورد تاييد قرار مي‌دهد، حاكي از آن است كه سيگار كشيدن مادر در هفته‌هاي ششم تا هشتم بارداري، سبب ايجاد نواقصي مانند لب‌شكري و شكاف كام در جنين خواهد شد.

همچنين مصرف سيگار توسط مادر مي‌تواند سبب بروز زايمان‌هاي زودرس، مرگ جنين حين تولد و بسياري ناهنجاري‌هاي تنفسي ديگر شود.

البته هر چه مصرف دخانيات بيشتر باشد، احتمال بروز اين مشكلات بيشتر است. بر اين اساس چون بيشترين احتمال ايجاد نواقص جنيني در اوايل بارداري است و مادر نيز معمولا در اين مدت از بارداري خود بي‌اطلاع است، توصيه پژوهشگران، توقف كامل مصرف دخانيات در آن دسته از زناني است كه قصد باردار شدن دارند.

تا دير نشده سيگار را ترك كنيد

ترك سيگار نياز به زمان دارد. در بهترين روش بايد ابتدا تصميم گرفت و از مضرات سيگار و فوايد ترك آن مطلع شد و از توصيه‌هاي بهداشتي، روان درماني و جايگزين نيكوتيني استفاده كرد. استفاده همزمان از روش‌هاي مختلف نتايج بهتري داشته است. مطالعات علمي ثابت كرده است فردي كه براي زمان طولاني سيگاري بوده و تصميم به ترك مي‌گيرد بايد از يك زمان مشخص سيگار كشيدن را متوقف كند.

 از زماني كه شخص مصرف دخانيات را كنار مي‌گذارد، احساس سلامت بيشتري مي‌كند و بعد از مدتي، حدود يك سال خطر بيماري‌هايي مانند سكته قلبي كاهش مي‌يابد كه اين خطر نسبت به سيگاري‌هايي كه روزي يك بسته سيگار مي‌كشند، حدود نصف مي‌شود و بعد از 5 سال، اين خطر برابر با افراد غيرسيگاري مي‌شود. خطر سرطان ريه نيز در افرادي كه چندين سال پس از استعمال دخانيات سيگار را ترك كرده‌اند، كاهش مي‌يابد. اگرچه 10 سال پس از ترك سيگار، خطر ابتلا به سرطان ريه به 30 تا 50 درصد افراد سيگاري مي‌رسد، اما متاسفانه هميشه دو برابر افراد غيرسيگاري باقي مي‌ماند. در اين افراد، خطراتي كه سال‌هاي طولاني سلامت آنها را در معرض تهديد قرار داده بوده است به مراتب كاهش مي‌يابد.

با توجه به همه آنچه در اين تحقيق درباره خطرات سيگار و ديگر مواد دخاني خوانديد، آيا فكر نمي‌كنيد بهتر است در هفته بدون دخانيات با هزاران نفر از سراسر جهان همراه شويد و با افيون مرگ براي هميشه خداحافظي كنيد؟

40 ماده سرطان‌زا در سيگار كمين كرده‌اند

بررسي‌هاي انجام شده توسط محققان حاكي از آن است كه حدود 4 هزار نوع ماده شيميايي خطرناك در دود سيگار وجود دارد كه در ميان آنها  40 نوع ماده سرطان‌زا شناخته شده است.

بسياري از كارخانجات توليد سيگار، به توتون موجود در آن آمونياك اضافه مي‌كنند. آمونياك سرعت جذب نيكوتين در خون را تا 7 برابر افزايش مي‌دهد. در نتيجه 5 ثانيه پس از اولين پك به سيگار، نيكوتين آن به مغز مي‌رسد و با ترشح هورمون‌هايي، ضربان قلب، فشار خون و قند خون را افزايش مي‌دهد. اين عوامل سبب سرحال شدن فرد مي‌شود. اما عاملي كه سبب اعتياد افراد به سيگار مي‌شود، افزايش مقاومت بدن در برابر نيكوتين است. تاثيري كه اولين سيگار در بدن فرد مي‌گذارد، ديگر با يك سيگار ايجاد نمي‌شود بلكه او بايد براي تجربه همان احساس، تعداد بيشتري سيگار بكشد و مقدار بيشتري نيكوتين وارد بدن خود كند. به اين ترتيب رفتار جديدي در ضمير ناخودآگاه فرد شكل مي‌گيرد.

منبع


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 221 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

آندومتریوز

 

آندومتریوز Endometriosis  

آندومتریوز به حالتی اطلاق می شود که بافت آندومتر که لایه داخلی رحم می باشد ، به سایر اعضاء شکمی می چسد .

سن : بیشترین شیوع بین 45- 30 سالگی است .

نحوه زندگی : نداشتن فرزند از علائم خطر است .

ژنتیک : گاهی شیوع خانوادگی می یابد .

آندومتریوز لایه داخلی رحم می باشد که به طور طبیعی هر ماه به هنگام پریود ریزش می یابد و سپس مجدداً رشد می کند . در آندومتریوز تکه هایی از آندومتر به سایر اعضاء در حفره لگن مانند تخمدانها و روده تحتانی می چسبند . این تکه های آندومتر جایگزین شده در سایر نقاط تحت تأثیر هورمونهای سیکل قاعدگی قرار گرفته و واکنش نشان می دهند و در طی پریود خونریزی می نمایند . خون نمی تواند از طریق واژن از دن خارج شود و باعث حساسیت و تحریک پذیری بافت اطراف می گردد که منجر به درد شکمی و در نهایت منجر ه اسکار ( جای زخم ) می گردد . تحریک پذیری و حساسیت تخمدانها ممکن است منجر به کیستهای دردناک گردد . آندومتریوز حالت شایعی است و بیشتر از یک پنجم خانمها را در سن بارداری متلا می سازد . خانمهایی که فرزندی تا سن 30 سالگی ندارند و آنهایی که بدون فرزند مانده اند بیشتر مستعد ابتلا به این حالت هستند . آندومتریوز شدید می تواند اغلب موج مشکلات ناباروری گردد . علت واقعی آندومتریوز ناشناخته است ، اما تئوریهای متعددی وجود دارد . یک تئوری این است که تکه هایی از آندومتر که در طی قاعدگی ریزش می نماید از راه واژن خارج نمی شوند ، در عوض آنها در طول لوله های رحم حرکت نموده و به حفرع لگن وارد می شوند و به سطح اعضاء مجاور آنها می چسبند .

علائم بیماری  

آندومتریوز ممکن است علامتی ایجاد ننماید . در صورت بروز علائم ، میزان شدت آن در خانمها متفاوت می باشد . همچنین علائم ممکن است متفاوت باشند و بستگی به این دارند که کدام عضوء مبتلا شده است و آنها عبارتند از :

درد ناحیه تحتانی شکم که معمولاً درست قبل و در طی دوره پریود شدیدتر می شود . بی نظمی پریود یاخونریزی بسیار شدید در طی پریود . درد به هنگام مقاربت . درد تحتانی شکم در طی دفع ادرار .

در صورتیکه آندومترروی قسمت تحتانی روده رشد نماید ممکن است اسهال یا یبوست روز نماید و نیز در طی حرکات روده ایجاد شود و در موارد نادر خونریزی از رکتوم به هنگام پریود ایجاد شود .

اقدامات درمانی

در خانمی که آندومتریوز علامتی ندارد ، ممکن است به هنگام جستجوی علت ناباروری به آن مشکوک شد . برای کمک به تشخیص ، پزشک معاینه لگنی انجام خواهد داد . تشخیص ممکن است توسط لاپراسکوپی تأیید شود که در این اقدام ، اعضای حفره لگن و شکم با استفاده از یک وسیله ، بازدید و معاینه می شوند . درمانهای بسیاری برای آندومتریوز وجود دارد و انتخاب روش درمانی به سن ، اعضای مبتلا ، شدت علائم و تمایل فرد به بچه دار شدن در آینده بستگی دارد . ممکن است درمانهای هورمونی یا جراحی پیشنهاد و توصیه شوند . در انواع خفیف ، ممکن است درمان ضرورت نداشته باشد . اگر علائم باعث درد سر و آزار هستند ، پزشک ممکن است یک نوع از چندین نوع درمان هورمونی که باعث توقف قاعدگی برای چند ماه می شود را توصیه نماید . این داروها ممکن است شامل هورمونهای گنادورلینgonadorelin ) ( صناعی ، شبه گنادورلین ( gonadorelin analogues ) و دانازول ( danazol )  باشند ، تمامی این داروها تولید هورمون استروژن را کم نموده و قاعدگی را متوقف می سازند . در روش انتخابی دیگر ، ممکن است قرصهای ضد بارداری ترکیبی تجویز شود . این درمان معمولاً حدود 12- 6 ماه ادامه می یابد . در طول این مدت ، باید آندوممتریوز بهبود یابد . در صورت عود مجدد این حالت معمولاً از دفعه قبل خفیف تر خواهد بود . تکه های کوچک آنذومتر که در دوره درمان هورمونی به درمان پاسخ نداده اند ، ممکن است به وسیله جراحی توسط لیز در طی لاپاروسکوپی از بین برده و تخریب شوند . به هر حال گاهی آندومتریوز پس از درمان ، عود می نماید و ممکن است بعداً جراحی ضرورت یابد .

در صورتیکه فرد آندومتریوز شدید داشته و تصمیم به داشتن فرزند نداشته و یا نزدیک به یائسگی باشد ، پزشک ممکن است توصیه به هیسترکتومی Hysterectomy نماید . در این عمل رحم برداشته می شود . تخمدانها نیز برداشته خواهد شد و به همراه آن سایر نواحی مبتلا به آندومتریوز نیز برداشته می شوند . در صورت برداشتن تخمدانها قبل از اینکه بیمار به سن طبیعی یائسگی برسد ، یائسگی بروز خواهد نمود . رای تسکین و بهبود علائم ، پزشک احتمالاً درمان جایگزینی هورمونی توصیه خواهد نمود .

لاپاراسکوپی LAPARAOSCOPY

در طی لاپاراسکوپی از یک آلت سفت معاینه به نام لاپاروسکوپ برای مشاهده لگن و شکم از طریق ایجاد شکاف کوچکی در شکم استفاده می شود . لاپاراسکوپی ممکن است برای جستجوی بیماری اعضاء تولید مثل زنانه نظیر آندومتریوز کار رود و همچنین رای بررسی سایر بیماریهای شکمی نظیر آپاندیسیت استفاده شود . بعضی از اعضاء جراحیها نظیر استریل نمودن زنانه ( عقیم سازی ) ، ممکن است در طی این اقدام انجام شوند . لاپاراسکوپی همیشه تحت بیهوشی عمومی انجام می شود . بهبودی نسبت به اعمال جراحی معمولی ، به علت برش کوچکی که در این روش ایجاد می شود ، سریعتر است .

 

پیش آگهی

هر چند درمان معمولاً موفقیت آمیز است ، احتمال عود مجدد آندومتریوز تا هنگام یائسگی و ختم قاعدگی وجود دارد . در صورت برداشتن تخمدانها عود آندومتریوز غیر متحمل است .

 

عقیم سازی بانوان FEMALE STERILIZATION

عقیم سازی با روش بستن لوله ، یک روش جلوگیری از حاملگی دائمی است که برای خانمهایی که فرزند دیگری نمی خواهند یا حاملگی برای آنها مضر است مورد استفاده قرار می گیرد . این روش توسط عمل جراحی صورت می گیرد و دو برش کوچک در روی شکم ایجاد می شود ( عقیم سازی با لاپاراسکوپ Laparoscop Stelization  ) با یک برش روی ناحیه شرمگاهی داده می شود ( مینی لاپاروتومی Mini Laparotomy ) . در این جراحی لوله های رحم بسته می شوند و معمولاً در این عمل از دو روش استفاده می شود . یکی با بستن لوله ها توسط گیره و روش دیگر با بریدن و گره زدن آنها صورت می گیرد ، در اینصورت اسپرم نمی تواند جهت بارور کردن تخمک وارد لوله ها گردد .

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 258 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

امشب ...

 

 

گر بوسه میخواهی بیا یک نه دو صد بستان برو

 اینجا تن بی جان بیا زینجا سرا پا جان برو

صد بوسه تر بخشمت از بوسه بهتر بخشمت

اما به چشم دشمنان پنهان بیا پنهان برو

هرگز مپرس از راز من زین ره مشو دمساز من

گر مهربان خواهی مرا حیران بیا حیران برو

در پای عشقم جان بده ، جان چیست بیش از آن بده

گر بنده فرمانبری از جان پی فرمان برو

امشب چو شمع روشنم سرمیکشد جان از تنم

جان برون از تن منم ، خاموش بیا سوزان برو

بنگر که راز حق شدم ، زیبایی مطلق شدم

در چهره سیمین نگر ، با جلوه جانان برو

 

                  

 

 

یا زینت و آغوش و برش میکنم امشب

یا ترک اقامت ز درش میکنم امشب

یا دست به زانو و کمر میرمش از در

یا دست به دور کمرش میکنم امشب

یا دست کنم بالش زیر سر آن شوخ

یا خویش به قربان سرش میکنم امشب

یا آنکه به تلخی سپرم جان گرامی

یا بوسه ز تنگ شکرش میکنم امشب

گر چرخ به کام دل غمدیده نگردد

یک آهی و زیرو زبرش میکنم امشب

گویا خبر از درد دل زار ندارد

از گریه به مستی خبرش میکنم امشب

با مکر و فسون تا بفریبم مگر او را

رحمت به روان پدرش میکنم امشب

گر دست دهد دایه صفت در گه مستی

تا وقت سحر خشک وترش میکنم امشب

شرح غم هجران و فراقش که طویل است

گر گوش دهد مخنتصرش میکنم امشب

گر شد سر خر شیخ به آداب ومریدی

یک حرف به او گفته خرش میکنم امشب

میگیرم از او یا دل هرجایی مفتون

یا آنکه به خود مختصرش میکنم امشب

 

                 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 257 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

2-نمک از دیدگاه حکیم مومن

                                                 به فارسي نمك و به ترکی دوز نامند.

معدني و مایي مي­باشد و معدني بدون آب متكوّن مي­گردد و آن جبلي و برّي مي­باشد و مایي او آبهایي است كه منجمد گردد.  معدني او اقسام است و هريك را كه نامي مخصوص است مذكور مي­شود و بهترين او ملح اندراني معدني است، سپس ملح مایي و بعد از آن نمك طعام و قسم هندي مایي كمياب است و زبونترين او تلخ معدنيست و اقسام تنكار و قلي و بوره و نوشادر را املاح نامند و املاح مصنوعه نيز مي­باشد و او را از خاكستر بعضي نباتات كه آب او را صاف نموده به آتش يا به آفتاب منعقد مي­سازند و به دستور از بول حيوانات و انسان نمك به طبخ و عقد مي­گيرند و بهترين او محرّق محلول معقود صاف است و مراد از مطلق ملح، نمك طعام است و مجموع آن مسهل بلغم و سودا و ماءأصفر و رافع رطوبات لزجه و سدد و تخمه و طعام و فساد او و مشهّي و نيكو كنندة ‌رخسار و مصلح اغذية بارده و معين اخراج آن و بعضي در اسهال خلط خاصّي قويتر از سايرند چنانكه مذكور خواهد شد و بودادة ‌او قابض و سوختة او الطف و همة او غاسل امعاء و معين قلع سودا از اقاصي بدن و رافع بدمزگي اطعمه و مانع حدوث جذام و با سكنجبين و با آب مفتّح جميع سدّه و با عسل و سكنجبين رافع مضرّت افيون و سموم مخدّر و گزيدن هوام و جهت استسقاء و امراض سوداوي و بلغمي نافع بوده و قي كردن با نمك و سكنجبين منقّي معده و با مسهلات جهت قطع اخلاط و با صعتر جهت رفع عفونات و اخراج رياح به آروغ و به اسفل و مضمضة او جهت قطع خون لثة دندان قلع كرده و ضماد او با صبر جهت نزلات و با روغن زيتون و غير آن و عسل و زفت جهت فسخ و كوفتگي اعضاء و وثي و با سركه و كف صابون جهت ورم ريحي و بلغمي و تهبّج و با تخم كتان جهت گزيدن عقرب و با سركه و عسل جهت گزيدن زنبور و با مشكطرامشيع جهت گزيدگي افعي و با زفت و قطران جهت مار شاخدار و نهنگ و با زفت و عسل جهت اورام بلغمي و با عسل جهت خون منجمد تحت جلد و با روغن زيتون جهت سوختگي آتش و حكّه و جرب و زخم آبله و جذام نافع است و با حنا جهت داخس و با جوز ماثل جهت ورم انثيان و با خمير جهت دمل و با سركه جهت قوبا و سعفه و اكتحال او جهت بياض و سلاق و سبل و قوّت بصر و سوختة او با سوختة نوشادر و شب سوخته جهت سبل و با مرواريد جهت بياض مجرّب است و در پاك كردن دندان بيعديل بوده و شستن نملة ساعيه و آكله و جوششها با نمك و سركه رافع آن و بستن او با پشم بر زخم قاطع خون او و بستن گرم کرده او بر اعضاء جهت دردهای بلغمی و ریحی مفید و مضرّ دماغ  و مورث تاريكي چشم و اكثار او محرّق خون و مقلّل مني و مورث خارش بدن و جرب و مضرّ ابدان نحيف و مصلحش صعتر و چربيها و اشياي باردة رطبه است و از خواص مجربّة اوست كه چون سه درهم او را در حيني كه عقرب يا سرطان طالع باشد در خانة مريض در آتش گذارند، اگر بعد از جستن ميل به درون خانه كند آن مريض شفا يابد و الّا فلا و چون در خانه بسوزانند و سوختة آن را به طرف مشرق بيندازند رفع سحر و چشم بد كند و چون به پارچة سرخي بسته و بر طرف چپ زنان تعليق كنند باعث سرعت ولادت گردد و عرق نمك كه به قرع و انبيق تقطير كنند بغايت تر و تند طعم و مجفّف رطوبات معده و امعاء و مفتّح سدد و رافع استسقاء و سپرز است و اكثار او باعث لاغري بدن و دلوك او بغايت جالي دندان و رافع گوشت فاسد لثه است.

ملح اندراني

‌به فارسي نمك سنگ بلوري نامند و او بهترين اقسام است. در آخر دوم گرم و خشك و مسهل بلغم و لزوجات و در تقويت فهم و ذهن و رفع تخمة طعام قويتر و در ادوية عين استعمال او جايز نيست و ساير افعال سابق بر اين گذشت.

ملح نفطي

از جملة معدني و سياه و بدبو و با نفطيه است و از آتش نفطيـة او زايل مي­شود و سفيد مي­گردد و در سوم گرم و خشك و مسهل ترين اقسام نمك است و مقيّ و در اخراج بلغم و سودا قويتر از سايرين و چون با روغن گل سرخ طلا كنند در رفع جرب و جوشش آبدار عجيب الفعل و قدر شربتش تا يك درهم است.

ملح اسود‌

از اقسام ملح العجين است و او سياه بي نفطيّه است و در افعال مانند ملح نفطي است.

ملح العجين

نمك طعام است و الوان مختلفه مي­باشد و اكثر او سفيد و بعضي مايل به سرخي و بعضي مايل به سياهي و بعضي مايل به زردي و بهترين او سفيد صاف است. در آخر دوم گرم و خشك و مسهل ماءأصفر و سودا و بلغم و محرّك اشتها و محلّل رياح و در ساير افعال مانند ملح اندراني است.

ملح هندي

نمكيست شفّاف و سرخ مايل به سياهي و قطعات او بزرگ. در اوّل سوم گرم و خشك و مسهل ماءاصفر و سودا و بلغم و محرّك اشتها و محلّل رياح و در ساير افعال مانند ساير اقسام و قدر شرتبش تا يك درهم و نيم است.

ملح المرّ

نمك تلخ است و مابين سياهي و سفيدي و مايل به زردي می­باشد و از همة اقسام گرمتر و قريب به درجة چهارم و در اندمال جراحت با صمغ زيتون قويتر از ساير است و قدر شربتش كمتر از يك درهم مي­باشد.

ملح الطّبرزد: نمك معدني جبلي است و بهترين او سفيد مسمّي به اندراني است.

ملحمعدني او اقسام است و هريك را كه نامي مخصوص است مذكور مي­شود و بهترين او ملح اندراني معدني است، سپس ملح مایي و بعد از آن نمك طعام و قسم هندي مایي كمياب است و زبونترين او تلخ معدنيست و اقسام تنكار و قلي و بوره و نوشادر را املاح نامند و املاح مصنوعه نيز مي­باشد و او را از خاكستر بعضي نباتات كه آب او را صاف نموده به آتش يا به آفتاب منعقد مي­سازند و به دستور از بول حيوانات و انسان نمك به طبخ و عقد مي­گيرند و بهترين او محرّق محلول معقود صاف است و مراد از مطلق ملح، نمك طعام است و مجموع آن مسهل بلغم و سودا و ماءأصفر و رافع رطوبات لزجه و سدد و تخمه و طعام و فساد او و مشهّي و نيكو كنندة ‌رخسار و مصلح اغذية بارده و معين اخراج آن و بعضي در اسهال خلط خاصّي قويتر از سايرند چنانكه مذكور خواهد شد و بودادة ‌او قابض و سوختة او الطف و همة او غاسل امعاء و معين قلع سودا از اقاصي بدن و رافع بدمزگي اطعمه و مانع حدوث جذام و با سكنجبين و با آب مفتّح جميع سدّه و با عسل و سكنجبين رافع مضرّت افيون و سموم مخدّر و گزيدن هوام و جهت استسقاء و امراض سوداوي و بلغمي نافع بوده و قي كردن با نمك و سكنجبين منقّي معده و با مسهلات جهت قطع اخلاط و با صعتر جهت رفع عفونات و اخراج رياح به آروغ و به اسفل و مضمضة او جهت قطع خون لثة دندان قلع كرده و ضماد او با صبر جهت نزلات و با روغن زيتون و غير آن و عسل و زفت جهت فسخ و كوفتگي اعضاء و وثي و با سركه و كف صابون جهت ورم ريحي و بلغمي و تهبّج و با تخم كتان جهت گزيدن عقرب و با سركه و عسل جهت گزيدن زنبور و با مشكطرامشيع جهت گزيدگي افعي و با زفت و قطران جهت مار شاخدار و نهنگ و با زفت و عسل جهت اورام بلغمي و با عسل جهت خون منجمد تحت جلد و با روغن زيتون جهت سوختگي آتش و حكّه و جرب و زخم آبله و جذام نافع است و با حنا جهت داخس و با جوز ماثل جهت ورم انثيان و با خمير جهت دمل و با سركه جهت قوبا و سعفه و اكتحال او جهت بياض و سلاق و سبل و قوّت بصر و سوختة او با سوختة نوشادر و شب سوخته جهت سبل و با مرواريد جهت بياض مجرّب است و در پاك كردن دندان بيعديل بوده و شستن نملة ساعيه و آكله و جوششها با نمك و سركه رافع آن و بستن او با پشم بر زخم قاطع خون او و بستن گرم کرده او بر اعضاء جهت دردهای بلغمی و ریحی مفید و مضرّ دماغ  و مورث تاريكي چشم و اكثار او محرّق خون و مقلّل مني و مورث خارش بدن و جرب و مضرّ ابدان نحيف و مصلحش صعتر و چربيها و اشياي باردة رطبه است و از خواص مجربّة اوست كه چون سه درهم او را در حيني كه عقرب يا سرطان طالع باشد در خانة مريض در آتش گذارند، اگر بعد از جستن ميل به درون خانه كند آن مريض شفا يابد و الّا فلا و چون در خانه بسوزانند و سوختة آن را به طرف مشرق بيندازند رفع سحر و چشم بد كند و چون به پارچة سرخي بسته و بر طرف چپ زنان تعليق كنند باعث سرعت ولادت گردد و عرق نمك كه به قرع و انبيق تقطير كنند بغايت تر و تند طعم و مجفّف رطوبات معده و امعاء و مفتّح سدد و رافع استسقاء و سپرز است و اكثار او باعث لاغري بدن و دلوك او بغايت جالي دندان و رافع گوشت فاسد لثه است.

ملح اندراني

‌به فارسي نمك سنگ بلوري نامند و او بهترين اقسام است. در آخر دوم گرم و خشك و مسهل بلغم و لزوجات و در تقويت فهم و ذهن و رفع تخمة طعام قويتر و در ادوية عين استعمال او جايز نيست و ساير افعال سابق بر اين گذشت.

ملح نفطي

از جملة معدني و سياه و بدبو و با نفطيه است و از آتش نفطيـة او زايل مي­شود و سفيد مي­گردد و در سوم گرم و خشك و مسهل ترين اقسام نمك است و مقيّ و در اخراج بلغم و سودا قويتر از سايرين و چون با روغن گل سرخ طلا كنند در رفع جرب و جوشش آبدار عجيب الفعل و قدر شربتش تا يك درهم است.

ملح اسود‌

از اقسام ملح العجين است و او سياه بي نفطيّه است و در افعال مانند ملح نفطي است.

ملح العجين

نمك طعام است و الوان مختلفه مي­باشد و اكثر او سفيد و بعضي مايل به سرخي و بعضي مايل به سياهي و بعضي مايل به زردي و بهترين او سفيد صاف است. در آخر دوم گرم و خشك و مسهل ماءأصفر و سودا و بلغم و محرّك اشتها و محلّل رياح و در ساير افعال مانند ملح اندراني است.

ملح هندي

نمكيست شفّاف و سرخ مايل به سياهي و قطعات او بزرگ. در اوّل سوم گرم و خشك و مسهل ماءاصفر و سودا و بلغم و محرّك اشتها و محلّل رياح و در ساير افعال مانند ساير اقسام و قدر شرتبش تا يك درهم و نيم است.

ملح المرّ

نمك تلخ است و مابين سياهي و سفيدي و مايل به زردي می­باشد و از همة اقسام گرمتر و قريب به درجة چهارم و در اندمال جراحت با صمغ زيتون قويتر از ساير است و قدر شربتش كمتر از يك درهم مي­باشد.

ملح الطّبرزد: نمك معدني جبلي است و بهترين او سفيد مسمّي به اندراني است.

ملح ملح الغرب

بوره­اي است كه از درخت غرب به عمل آرند و در افعال قويتر از بورة ارمني است.

ملح چيني: به لغت مصر ابقر است.

ملح سنجي: شوره است و ابقر مذكور شد.

ملح الدّباغين:‌ قسم سياه ملح العجين است.

ملح الصّناعت و ملح الصّاغت: ‌تنكار است.

ملح مختوم: ‌ملح هندي است.

ملح النّار: نوشادر است.

ملح القلي

نمكيست كه قلي را در آب حل كرده و صاف او را به آتش منعقد كنند و خواص او در قلي مذكور شد و چون او را در سركه حل نموده عقد كنند و با نوشادر بسايند در ثقل معادن به مراتب اعلي دانسته­اند و چون به ازاي هر سه درهم نوشادر يك عدد زردة تخم پخته اضافه نموده و به آتش برشته و به افشردن روغن او را بگيرند در عمل رصاص مجرّب شمرده­اند و او برندة گوشت فاسد لثه و منقّي آن است.

ملح بحري

‌از اقسام ملح مایي است و تا آب به او برسد، حل مي­شود و اكثر آن سياه و در افعال قريب به ملح اسود است.

 

 منبع: کتاب تحفه حکیم-صفحه ۸۲۰

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 230 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

فیبروم ها

 

فیبروم ها Fibroids

فیبروها تومورهای شایع غیر سرطانی هستند که به آهستگی در عضله دیواره رحم رشد می نمایند .

 

سن : بیشر بین سنین 55- 35 شایع است .

ژنتیک : بیشتر در خانمهای سیاه پوست شایع است .

نحوۀ زندگی : عامل قابل توجهی به شمار نمی آید .

 

فیبروم ها رشد بافت غیر طبیعی در رحم می باشند که عضله و بافت فیبروز ( لیفی ) را در بر میگیرند . فیبروم ها در یک سوم خانمها در سن باروری در بریتانیا یافت شده است و بیشتر در خانمهای سیاه پوست شایع است . فیبرومها بصورت تکی یا مجموعه ای فیبرومها بروز می نمایند . اما فیبرومهای بزرگ بر قاعدگی و باروری تأثیر میگذارند .

 

علل فیبروم

علت فیبروم ناشناخته است . اما تصور می شود که فیبرومها به پاسخ غیر طبیعی رحم به هورمونهای جنسی استروژن مرتبط می باشند . فیبرومها قبل از بلوغ بروزنمی نمایند . یعنی هنگامیکه تخمدانها افزایش تولید استروژن را آغاز می نمایند و آنها معمولاً رشدشان پس از یائسگی متوقف می گردد . همچنین فیرومها در اندازه شان خواهند داشت و این هنگامی است که افزایش سطوح استروژن در بدن ایجاد می شود . مانند زمان حاملگی و زمان مصرف داروهای ضد حاملگی ترکیبی ویا درمان جایگزینی هورمونی که افزایش سطح استروژن وجود دارد . فیبرومها از نظر اندازه بزرگتر می شوند .

 

علائم بیماری

بیشتر فیبرومهای کوچک علامتی ایجاد نمی کنند . اما علائم شایع فیبرومهای بزرگ عبارتند از :

 

خونریزی طولانی قاعدگی درد شکمی در طول پریود ( دیسمنوره ) خونریزی شدید در طی قاعدگی ( منوراژی )

 

خونریزی شدید در طی پریود منجر به کم خونی می شود و موجب رنگ پریدگی و خستگی می گردد . فیبرومهای بزرگ ممکن است موجب کج شدن رحم شوند که این امر اغلب منجر به ناباروری وسقط جنین مکرر می گردد . در طی حاملگی ، فیبروم بزرگ می تواند موجب فشار به مثانه و احساس تکرر ادرار ، یا فشار بر رکتوم شده و موجب درد در ناحیه پشت شود . به ندرت یک فیبروم ممکن است پیچ خوردگی نموده و منجر به درد در ناحیه تحتانی شکم شود .

 

تشخیص بیماری

پزشک معاینه لگنی انجام خواهد داد . فرد ممکن است سونوگرافی از رحم یا هیستروسکوپی داشته باشد که در این روش وسیله ای از طریق سرویکس وارد رحم می شود . نمونه ای از فیبروم در طی هسیتروسکوپی برداشته خواهد شد که این امر به منظور بررسی سرطانی بودن فیبروم خواهد بود . گاهی فیبرومها در رادیوگرافی که به منظور سایر دلایل انجام می شوند ، دیده و شناسایی می شوند .

 

درمان بیماری

فیبرومهای کوچک نیاز به درمان ندارند ، اما باید بطور مرتب توسط دکتر کنترل شوند تا در صورت رشد مشخص شوند . در صورتیکه درمان ضرورت داشته باشد ، فیبروم ممکن است در طی هسیتروسکوپی برداشته شود واین امر در صورتی است که فیبروم روی دیواره داخلی باشد . بندرت فیبرومها با تزریق ماده ای که عروق خون رسان فیبروم را مسدود میکند و موجب چروک خوردن و جمع شدن فیبروم می شوند ، درمان می گردد . فیبرومهای بزرگ می توانند از طریق برشی در شکم برداشته شوند . قبل از جراحی فرد مبتلا داروهای هورمونی به منظور متوقف کردن تولید استروژن مصرف می نماید که موجب چروک و منقبض شدن فیبروم می گردد . در صورتیکه فرد فیبروم مزمن و بزرگی داشته باشد و تمایل به بچه دار شدن نداشته باشد ، پزشک ممکن است عمل هیسترکتومی را پیشنهاد نماید . برداشتن فیبروم معمولاًمنجر به باروی مجدد می شود ، اما در 10% خانمها فیبروم عود خواهد داشت . فیبروم معمولاً پس از یائسگی شروع به جمع شدن و چروک خوردن می نماید و این بدین دلیل است که سطوح استروژن کاهش می یابد .

 

هیستروسکوپی HYSTEROSCOPY

هیستروسکوپ وسیله ای است که برای دیدن داخل رحم و لوله های رحم استفاده می شود . هیستروسکوپ جهت تشخیص بیماری هایی نظیر پولیپهای رحمی استفاده می شود و این عمل تحت بیهوشی عمومی یا موضعی در یک کیلینیک سرپایی انجام می شود . جراحی کوچک نظیر برداشتن فیبروم ممکن است از طریق هیستروسکوپی انجام شود . این اقدام حدود 15 دقیقه بطول می انجامد .

پس از اینکه هیستروسکوپ از قسمت واژن وارد شد ، رحم و لوله های رحم با گازی که از میان هیستروسکوپ عبور می نماید ، پر می شوند . این امر اجازه می دهد که این قسمتها به آسانی دیده شوند . نور موجب می شود که منظره روشنی از این قسمتها بدست آید .

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 288 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

سنگها و خواص آنها (4) -مروارید

 

به فارسي مرواريد و به تركي اينچي نامند و بزرگ مقدار او مسمّي به درّ است و آنچه در صدفي منحصر به يكي باشد با وجود بزرگي درّ يتيم نامند و گويند تا سه مثقال ممكن است و از خواصّ اوست كه چون در صدف به نهايت نمو رسد باز به تدريج تحليل مي رود مانند ثمر نبات و بهترين او عمّاني سفيد بزرگ است. مدوّر و زبونترين او آنچه سياه و ريزه و مايل به سياهي باشد و غير مدوّر و زرد و سوراخ دار و مستعمل اطبّا نيست. روغن و عرق و بوهاي كريهه مضرّ او و جوشانيدن او در آب برنج كه ارز باشد و ماليدن به سنباده، ‌رافع چرك اوست و رافع زردي او و از اسرار است.

در آخر دوم سرد و خشك و در تفريح قويتر از طلا و غوّاص در اجزاي بدن و ملطّف و مقوّي اعضاء و رافع انواع خفقان و خوف و فزع سوداوي و جهت اسهال مراري و دموي و ضعف جگر و گرده و امراض دل و بدبویي دهان و حصاه و حرقه البول و سدد و يرقان و رفع سموم و وسواس و جنون و ربو مفيد بوده و ذرور او جهت قطع سيلان اعضاء و التيام زخمها و اكتحال او جهت رمد و سلاق و ظلمت چشم و بياض و سبل و كمنه و سنون او جهت پاك كردن دندان و تقويت لثه و طلاي محلول او به قول ارسطو رافع برص است در تطلية اول و غير محلول او جهت جذام و جميع آثار و فرزجة او را جهت منع حمل مجرّب دانسته­اند. نگاهداشتن او مقوّي دل و در دهان داشتن او جهت ازالة غم و ضعف دل گويند مؤثر و مضرّ مثانه و مصلحش بسد است. قدر شربتش تا نيم مثقال و بدلش صدف سفيد و طريق حل او در طريق پنجم از دستور اوّل مذكور است.( تحفه حکیم مومن)

مروارید  از ماده اولیه به نام مادر مروارید که کربنات کلسیم است و از ماده عالی دیگری به نام " گنچیولین "تشکیل می گرددکه به صورت لایه های بسیار نازک و متحد المرکزی دور هسته جسم بیگانه ای ازصدفترشح میشود .با این که درجه سختی دانه مروارید پایین است، شکستن و خرد کردن آن، به علت ساختار توده ای اش سخت است.

عمر مروارید بیش از صد و پنجاه سال نیست و خشکی و رطوبت هر دو برای دانه های مروارید مضر است. همچنین آتش و حتی گرمای بیش از اندازه بدن می تواند سبب شود تا آب موجود در ماده کنچولین از بین برود و عمر مروارید کوتاه شود.

هم چنین  برخورد سطح مروارید با اجسام و تماس آن با کثیفی، اسیدها، مواد آرایشی، اسپری و عطرها در دوام و جلای مروارید اثر می گذارد و سبب می شود مروارید مات و بی جلا گردد و سپس ترک بخورد و سرانجام پوسته پوسته شود، لذا سفارش می کنند که مروارید را همراه با دیگر جواهرات به کار نگیرید.

مرغوبترین مرواریدهای جهان از خلیج فارس به دست می آید و در رنگهای  صورتی، سفید شیری، کرم، طلایی، سبز، آبی و سیاه یافت میشود.

واژه مروارید معمولا به مروارید های طبیعی اطلاق می شود و مروارید هایی که با روش مصنوعی و یا با کمک انسان تولید می شود به عنوان مروارید پرورشی نامگذاری شده اند.

تشخیص مروارید طبیعی از مصنوعی و پرورشی به علت شباهت ظاهری بسیار مشکل است،لذا وزن مخصوص آن ها برای این کار اسنفاده می کنند.

وزن مخصوص مروارید طبیعی کمتر از 73/2 است،در حالی که مزن مخصوص اکثر مروارید های پرورشی بیشتر است.

مروارید پرورشی تحت پرتو ماوراء بنفش دارای درخششی زرد رنگ و در پرتو ایکس دارای درخششی سبزرنگ می باشد، در حالی که مروارید های طبیعی این گونه نیستند.

جا لب است بدانید بزر گترین مروارید جهان 450 قیراط وزن دارد و در موزه زمین شناسی لندن نگهداری می شود.

 طریقه تمیز کردن مروارید :

 جهت تمیز کردن،آن را در نمک خالص دریا قرار می دهیم.

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 319 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

گلها و خواص آنها (1)

از آنجا که بستر زندگی انسان طبیعت بوده، و همواره از آن تاثیر پذیرفته، پس در طب سنتی و اسلامی، حکما و صاحبنظران به طبیعت نظر دقیقی داشته و با توجه با مزاج هر چیز، میزان و نحوه استفاده یا عدم استفاده از حیوانات، گیاهان و.......را بیان کرده اند.

در این بحث، با توجه با مزاج گلها و گیاهان، طریقه استفاده از عطر ،سایه و سایر قسمتهای گیاهان را نظری دوباره می انداریم. 

با استشمام هر عطری در بدن حالتی پدید می اید که موجب بروز گرمی و سردی و انرژی و بیحسی و بیحالی و یا ارامش ویا رخوت و سستی ، فراموشی و یا تیز هوشی می گردد. عطرها نیز غذای مغز محسوب می شوند و ما باید بر اساس قواعدی از آن  عطرها بهره بگیریم. اگر از این قواعد استفاده نکنیم عطرها نیز می توانند برای ما عوارضی پدید بیاورند. مثلا یک فرد گرم مزاج با استشمام بوی عطر گرم مزاج دچار سردرد می شود ولی همین بوی گرم موجب آرامش فرد سرد مزاج می گردد. بر عکس این حالت وقتی فرد سرد مزاج بوی ترشی و یا هر بوی سرد دیگری استشمام کند موجب سردرد و سستی مغز و بی حوصلگی وی می شود. از این رو لازم است مزاج عطرها را بدانیم، عطر گل محمدی،کل مریم، گل یاس، عطر تیروز عطرهای گرم و لطیف هستند، عطرهایی مانند بوی مشک خیلی گرم است .

بوی سرکه، آب لیمو، ترشی ها، بوهای اسیدی و بوی تعفن از بوهای سرد هستند، بوی مواد شیمیایی مانند تینر، وایتکس، بنزین، نفت، استریل کنندها اثرات سردی بخشی برای مغز دارتد و بوهای سرد تعریف می شوند . و استمرار استشمام آن بوها موجب اختلال اعصاب و حتی فراموشی می شود.

با استفاده از کتاب مزاج انواع : حسین خیراندیش


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 295 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

سرطان سرویکس

 

سرطان سرویکس Cancer Of Cervix  

رشد سرطانی در انتهای تحتانی سرویکس را سرطان سرویکس گویند .

 

سن : بیشترین شیوع بین 65- 45 سالگی است .

نحوۀ زندگی : تماس جنسی در سنین پایین بدون استفاده از کاندوم ، تعدد افراد در ارتباطات جنسی بدون استفاده از کاندوم و سیگار از عوامل خطر می باشند .

ژنتیک : عامل قابل توجهی به شمار نمی آید .

 

سرطان سرویکس یکی از شایعترین سرطانها است که خانمها به آن مبتلا می شوند . در بریتانیا سالانه بیش از 4000 مورد جدید گزارش می شود . به هر حال این سرطان یکی از انواع سرطانی است که می توان با غربال سازی عادی از آن جلوگیری نمود . سرطان سرویکس معمولاً به کندی رشد می نمایند . در مرحله قبل از سرطانی شدن ، سلولهای سرویکس به تدریج از شکل خفیف غیر طبیعی به شکل شدید غیر طبیعی بودن تغییر می یابند که به این حالت دیسپلازی گویند . این تغییرات توسط آزمایش اسمیر سرویکس می تواند مشخص گردد و امکان درمان را قبل از سرطانی شدن به فرد می دهد .

 

علل بیماری

علت سرطان سرویکس نامشخص است ، اما گواهی دال بر این فرضیه وجود دارد که تغییرات سلولی در سرویکس با بعضی انواع پاپیلوما و ویروس انسانی ( HPV ) مرتبط می باشد . این ویروس در اثر مقاربت بدون استفاده از پوشش کاندوم منتقل می شود و خطر ابتلا به سرطان سرویکس افزایش می یابد و این در صورتی است که فرد مقاربت در سنین پایین بدون استفاده از کاندوم داشته باشد یا با افراد مختلف بدون پوشش کاندوم مقاربت نماید . سیگار نیز عامل خطری برای ابتلا به سرطان سرویکس است . خانمهایی که ایمنی آنها کاهش یافته یا داروهای ایمونوساپرسانت ( تضعیف کننده ایمنی ) Immunosuppressant استفاده می کنند در معرض خطر ابتلا به این سرطان می باشند .

 

علائم بیماری

سرطان سرویکس همیشه ایجاد علائم نمی نماید . به هر حال در بعضی خانمها ممکن است خونریزی غیر طبیعی واژینال ، به خصوص پس از مقاربت جنسی وجود داشته باشد . از آنجائیکه سرطان پیشرونده است ، علائم بعدی عبارتند از :

 

ترشحات آبکی ، خون آلود شدید و بد بو از واژن درد لگن درد به هنگام مقاربت

 

در صورت عدم درمان ، سرطان سرویکس ممکن است به رحم منتشر شده و سپس غدد لنفازی لگن را مبتلا سازند . سرانجام سرطان ممکن است به بخشهای دیگر بدن نظیر کبد و ریه دست اندازی نماید .

 

تشخیص بیماری

در صورتیکه پزشک مشکوک به وجود سرطان سرویکس در فردی گردد ، آزمایش اسمیر انجام خواهد داد . اگر این آزمایش وجود سلولهای غیر طبیعی را نشان داد ، پزشک کلپوسکوپی انجام خواهد داد که در این اقدام سرویکس از طریق دوربینی که قدرت بزرگنمایی دارد بررسی شده و نواحی غیر طبیعی کنترل می گردند . نمونه ای از بافت سرویکس در طی این اقدام برداشته شده و جهت آزمایشات میکروسکوپی برای یافتن سلول سرطانی فرستاده می شود . در صورت تشخیص سرطان سرویکس ، آژمایشات تکمیلی جهت بررسی وجود متاستاز به سایر قسمتها انجام می شوند . این آزمایشات شامل رادیو گرافی قفسه سینه یا MRI از قفسه سینه جهت بررسی ریه ها و آزمایشات خون و CTاسکن شکم جهت ارزیابی عملکرد کبد خواهد بود .

 

درمان بیماری

درمان بیماری به مرحله بیماری و پیشامدهای خاص آن بستگی دارد . در صورتیکه سرطان محدود به سرویکس باشد و فرد قصد بچه دار شدن داشته باشد ، ممکن است فقط نواحی مبتلا برداشته شوند . اما اغلب در طی یک عمل هیسترکتومی ، سرویکس و رحم برداشته خواهند شد . در صورتیکه گسترش بیماری به رحم ، ممکن است برداشتن رحم به همراه لوله های رحم ، تخمدانها ، قسمت فوقانی واژن و غده های لنفازی نزدیک به آن قسمت ضرورت داشته باشد . در صورتی که خانمی در سنین قبل از یائسگی باشد ممکن است تخمدانها برداشته نشوند . زیرا تخمدانها عمل تولید هورمونهای جنسی را به عهده دارند و برداشتن آنها موجب یائسگی زود رس می گردد . در صورتیکه سرطان به سایر قسمتهای بدن گسترش یافته باشد ، رادیو تراپی و گاهی شیمی درمانی نیاز است .

 

پیش آگهی

در صورتیکه سرطان سرویکس تشخیص داده شده و سریعاً درمان شود ، اغلب تمامی خانمها بطور کامل بهود می یابند . به هر حال اگر بیماری به قسمت پشت سرویکس گسترش یافته باشد ، مرگ و میر دو پنجم می باشد.

آزمایش اسمیر روتین و درمان زود رس سلولهای غیر طبیعی سرویکس به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش سرطان سرویکس را در دنیا کاهش داده است .

علاوه بر انجام آزمایشات اسمیر بطور عادی ، بایستی سعی نمود خطر ابتلا به این سرطان را بوسیله نکشیدن سیگار و استفاده از روشهای ضد بارداری باریرbarrier   ( مثل کاندوم ) کاهش داد .

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 241 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

هر روزتان نوروز باد

 

بهار آمد بهار آمد بهار مشکبار آمد

     

نگار آمد نگار آمد نگار بردبار آمد

صبوح آمد صبوح آمد صبوح راح و روح آمد

     

خرامان ساقی مه رو به ایثار عقار آمد

صفا آمد صفا آمد که سنگ و ریگ روشن شد

     

شفا آمد شفا آمد شفای هر نزار آمد

حبیب آمد حبیب آمد به دلداری مشتاقان

     

طبیب آمد طبیب آمد طبیب هوشیار آمد

سماع آمد سماع آمد سماع بی‌صداع آمد

     

وصال آمد وصال آمد وصال پایدار آمد

ربیع آمد ربیع آمد ربیع بس بدیع آمد

     

شقایق‌ها و ریحان‌ها و لاله خوش عذار آمد

کسی آمد کسی آمد که ناکس زو کسی گردد

     

مهی آمد مهی آمد که دفع هر غبار آمد

دلی آمد دلی آمد که دل‌ها را بخنداند

     

میی آمد میی آمد که دفع هر خمار آمد

کفی آمد کفی آمد که دریا در از او یابد

     

شهی آمد شهی آمد که جان هر دیار آمد

کجا آمد کجا آمد کز این جا خود نرفتست او

     

ولیکن چشم گه آگاه و گه بی‌اعتبار آمد

ببندم چشم و گویم شد گشایم گویم او آمد

     

و او در خواب و بیداری قرین و یار غار آمد

کنون ناطق خمش گردد کنون خامش به نطق آید

     

رها کن حرف بشمرده که حرف بی‌شمار آمد

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 474 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

سنگها و خواص آنها (کریستال)

فوایدکریستال: 1- دور شدن از استرس و تنش های پیرامون. 2- سرشار کردن محیط کار و زندگی  از آرامش . 3- محافظت در مقابل انرژی های ناخوا سته . 4- افزایش قدرت تمرکز. 5- جذب عشق 6- توانایی شفا بخشی و جوان شدن در ابعاد بدنی . 7 – تقویت قدرت ذهن، قلاقیت و بروز ایده های جدید .8- افزایش انرژی و حیات.

ترکیب بندی کریستال:خواص شفا بخشی کریستال  هزاران سال است که شناخته شده است . اقوام کهن  با اعتقاد به جادویی و مقدس بودن کریستالها در کاربرد آنها برای محافظت، زینت، شفا بخشی و آینده بینی استاد بودند . در اسطوره های یونانی به وفور به کریستالها اشاره شده  و در آرامگا های امپراتوران چین نیز انواع کریستال یافت شده است .

شکلها ی کریستا ل:

1-خوشه ها : مجموع کریستالهای موجود در یک خوشه گروه کریستال را بوجود می آورند که نگهداری آنها در اتاق  سبب پاکسازی محیط و تبدیل انرژی منفی به مثبت می شود . قرار دادن کریستال در محیط کار سبب آرامش و رهایی از فشارهای کاری و اضطرا ب میشود.

2- ژئودها : زمانی تشکیل می شود که  گروهی از کریستال ها با هم رشد کنند. و با رشد آنها سوراخ هایی کوچک پر شوند.

3-برش ها : گاهی اوقات سنگها برش داده می شوند تا ریبایی درونی آن آشکار شود این برش ها برای تمزکز، بسیار موثرند.

4- دونات: دونات سنگ گردی است که سوراخی در وسط دارد و برای مراقبه و جذب انرژی و پاکسازی چاکراهای بسته شده، استفاده می شود.

تخم مرغ: کریستالها را می توان  به این شکل برای تمرکز و ماساژ مناسب است و ار نوک تیز آنها در باز تاب شناسی و جلوگیری از خونریزی مناسب است .

گزینش کریستال : اگر کریستالی برای شما کاربرد دارد، احساس جذب آنی نسبت به آن پیدا می کنید، همه کریستالها با فرکانس های خاصی  مرتعش می شوند و کریستالهایی که شما را جذب  می کنند . همان هایی هستند که هم فرکانس شما هستند و همان ها نیز بیشتر ین فایده را در این مرحله  خاص برای شما دارند . گاهی اگر احساس می کنید که سنگی را به دوستی بدهید، از حس خود پیروی کنید، زیرا در این حالت، کریستال کار خود را با شما تمام کرده است.

گوی کریستال :  از گوی  کریستال طبیعی یا  مصنوعی  برای تامل در کذشته و ارزیا بی موقیعت  فعلی استفاده  می شود.

هرم : کریستالها ی هرمی شکل ، ا نرژی را در راس خود متمر کز می سازند ، آنها اغلب در تقویت و حفظ اشیا کار برد دارند.

کریستال تک قطبی : یک سطح صاف دارد . و یک سطح زاویه دار که انرژی در انتهای زاویه دار آن متمرکز می شود که برای شفا و تمرکز کار برد دارد . و انرژی شفا بخش در نوک کریستال ذخیره می شود.

کریستال دو قطبی : دو سر تیز دارد و انرژی بین  دو سر آن حرکت می کند. از آن میتوان بای شفا استفاده کرد و گذاشتن آن زیر بالش نیروی  خواب را می کند و فرد را از انرژی منفی دور تگه می دارد.

گزینش کریستال : اگر کریستالی برای شما کار برد دارد. احساس جذب آنی نسبت به آن پیدا می کنید. همه کریستالها با فرکا نس های خاصی مر تعش می شوند و کریستالهایی که شما  را جذب می کنند. هماه هایی  هستند که  هم فرکانس شما هستند و همان ها نیز بیشترین فایده  را در این مرحله خاص برای شما دارتد . گاهی اگر احساس  می کنید که سنگی را باید به دوستی  بدهید . از حس خود پیروی کنید ، زیرا در این حالت ، کریستال کار خود را با شما  تمام کرده است .

حس عمیق شش : رنگهایی که کریستال را احاطه کرده اند . درخششی که از کریستال ساطع می شود . حس رطوبت در دستها یتان – این که  کریستال  به وضوح توجه شما را جلب می کند یا برایتان شامس می آورد – هیجان ناگهانی –احساس حمایت  - میل به خندیدن- پنبه کردن هر چه رشته بودید – حس داشتن افکار روشن – پیچیدن صداهایی در گوش – تغییر تنفس – دانشی که همواره دوست داشتید داشته باشید.اگر کریستالی با ار تعاش سما هماهنگ باشد، با شما ارتباط برقرار خواهد کرد و ممکن است این موارد را در خود احساس کنید:

گرمایی که از کریستال ساطع می شود .

انرژی سرد----انفجار ناگهانی انرژی که به شارژ الکتریکی میماند – گزگز انگشتان – ارتاش یا پالس – نوعی دانش درونی _ احساس تمامیت و تعادل _ موج گرمایی که بد نتان را گرم می کند—گرما در قلب ---عطری که از کریستال به مشام می رسد

5- با خوشه کریستال : کریستال را روی یک خوشه بزرگ کوارتز یا آمیتیس بگذارید . به این روش ارتعاشات منف را از بین می برد .

6-  با گل : کریستال را داخل گلبرگهای گلی  که دوست دارید قرار دهید.و حداقل 24 ساعت بعد کریستالها  را در نور ماه یا آفتاب بگذارید.

8- با برنج : 24 ساعت داخل برنج خشک بگذارید و بعد برنج را دور بریزید.

9- با روغن- 10- با آب نمک : کریستال را در ظرف شیشهای کوچک بگذارید و بعد آن را در لیوان بزرگی پر از آب نمک قرار دهید، نباید سنگ تماس مستقیمی با نمک داشته باشد زیرا آن را پوک می کند.

پاکسازی کریستال : از آنجا که کریستال همه نوع ارتعاش های منفی و مثبت را جذب می کند، لازم است گاهی آنها را پاکسازی کنید. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید سنگ خود را با پاک کننده های شیمیایی بشویید چون این مواد تاثیر معکوس بر سنگ دارند. روش های پاکسازی:

1-     پاکسازی با آب معدنی : زیر نورآفتاب  خشک شود .

2-     با خاک : 3-24 ساعت زیر خاک طبیعی گذاشته شود (کود شیمیایی نباشد ) و سپس با آب طبیعی بشویید.

3-     با آتش : کریستال  را در وسط قرار دهید و دور آن را شمع روشن کنید تا شمع روشن شود.

   4- با دود

پیشکش کنید: هدیه کردن کریستال بعد از پاکسازی بسیار مهم است . زیرا اهدای آن نشان می دهد که از کریستال فقط در زاهای مثبت استفاده می شود . از کریستال می توان برای مقاصد گوناگونی، چون شفا بخشی و تمرکز استفاده کرد.مناسب ترین کریستالها برای برنامه ریزی ، کوارتز شفاف است .کریستالهای رنگی به خاطر رنگشان قبلا برای منظور خاصی  برنامه ریزی شدهاند. پیش از برنامه ریزی برای کریستا لتان، باید از نیت درونتان آگاه باشید . چون کریستال ها نیروی مغناطیسی ذهن را جذب می کند.

چگونه کریستال خود را انتخاب کنیم؟

1-انتخاب چشمی:

کریستال را مقابل خود گذاشته و یک نفس عمیق بکشید و در اولین نگاه هر کریستال ی چشم شما را جذب کرد، آن را بردارید.

2- اسکن کردن : دستهای خود را بهم بمالید تا انرژی نهفته درون آن آزاد شود . چشم خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید اگر راست دست هستید با دست چپ و بر عکس این کار را انجام دهید، هر گاه احساسی در دست شما به وجود آمد، آن سنگ، سنگ شماست، آنرا بردارید.

3- ارتعاش: مانند اسکن عمل کنید.

۴-استفاده از آونگ -  5-علم حرکات بدن

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 355 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

جدول تقریبی اوزان (اقتباس از قرابادین کبیر )

اوقیه =وقیه =5/7 مثقال

باقلا =نیم درهم

بندقه =فندق =یک درهم

حبه =یک دوازدهم درهم =یک سوم مثقال = چهارده ارزه =2 شعیره (جو)

حمصه (نخود) =چهار جو( شعیره ) یک ربع جو

دانق =دانگ = یک حبه از مثقال و دو قیراط از درهم

درخمی = یک درهم =حدود یک مثقال یا یک یک درهم (بر حسب مولفین مختلفه )

درهم = 48 حبه = 60 شعیره

رطل =12 اوقیه = 90 مثقال =130 درهم

صاع = چهار من

طسوج = 1 حبه از درهم و از مثقال دو و نیم حبه ویک پنجم حبه

قنطار = شش من حدود 120 رطل

قیراط = 3 یا 4 حبه

کف = قبضه = شش مثقال

کیل = 36 من

مثقال = هفت چهارم درهم (یک و سه چهارم )

ملعقه از مجنونها 4 مثقال و از ادویه خشک 2 مثقال

من = 180 مثقال = 260 درهم = من ایرانی (تبریزی) = 600 مثقال و من شاه دو برابر آن است. 

معادل تقریبی بعضی از اوزان رایج در طب سنتی

یک مثقال =5 گرم

اوقیه =5/37 گرم

یک درهم = هفت دهم مثقال =5/3 گرم

یک رطل =450 گرم

یک حبه =3/9 گرم

 

 

 


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 171 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

گلها (2) -گل نرگس (نرجس)

                                                                                                                                      

خاصيت:

بيخ نرگس جذب كننده اي است كه از ژرفا برمي كشد . خشكاننده و زداينده و شستشو دهنده است . روغن

نرگس تاثير روغن يا سمين دارد و از آن ناتوان تر است . بيخ نرگس و بويژه اگر با آرد شَلمك و با عسل باشد پيكان و خارها را بيرون كشد . نرگس و بويژه بيخش كه همراه سركه باشد لكه هاي سياه و بهك را مي زدايد . بيخ نرگس داروي داءالثعلب است.

ورم و جوش:

از بيخ نرگس و عسل و گاودانه معجو ن درست كنند دمل هاي ناپديدار نارس و سخت را مي تركاند . ضماد

بيخ نرگس ورم عصب را فرو نشاند.

زخم و قَرحه:

زخم ها را مي خشكاند و محكم بهم مي چسباند و حتي وتر گسسته را بهم جوش مي دهد . گردش مخلوط

با عسل ازسوختگي ها و زخم عصب و قَرحه هاي داخلي مفيد است . ساييده نرگس همراه گاودانه و عسل چرك و پليدي را از زخم پاك مي كند.

مفاصل:

 روغن نرگس به عصب سو د رسان است . ضماد بيخ نرگس ورم عصب و گره عصب و درد مفاصل را دوا ست.

سر:

 نرگس و بويژه روغنش بندآمدن هاي مغزي، سردرد تر سودايي را درمان است و سرهاي گرم رابدرآرد.

اندام هاي تنفسي:

روغن نرگس را بر سينه مالند ورم سخت و سرد حجاب را از بين ببرد.

اندام هاي غذا:

 بيخش و آب پز بيخش راهركس بخورد استفراغ مي كند.

اندام هاي دفعي:

در درمان درد زِهدان و مثانه، مفيد است . چهار دِرهم نرگس را با آب عسل بنوشند جنين را زنده يا مرده

بيرون آرد. روغن نرگس دهانه بهم آمده زِهدان را باز مي كند و در درمان درد زِهدان سودمند است.

 منبع قانون - کتاب دوم


در بو و جاذبه های دیدنی بازدید : 290 پنجشنبه 14 تیر 1403 نظرات (0)

آناتـــومی و فیزیولوژی

 

رفتم مرا ببخش و مگو او وفا نداشت

راهي به جز گريز برايم نمانده بـــود

اين عشق آتشين پر از درد و بي اميد

در وادي گناه و جنونم کشانده بـــــود

............

رفتم که داغ بوسه پر حسرت تو را

با آبهاي ديـــــــده ز لب شستشو دهم

رفتم که نا تمام بمانـــم در اين سرود

رفتم که با نگفتــــه به خود آبرو دهم

............

رفتم مگو مگو که چرا رفت، ننگ بود

عشق من و نياز تو و سوز و ساز مــا

از پرده خموشي وظلمت چو نور صبح

بيرون فتـــــاده بود به يک باره راز ما

............

رفتم که گم شوم چو يکي قطره اشک گرم

در لابـــــــــــــــلاي دامن شبــرنگ زندگي

رفتـــم که در سيــــاهي يک گور بي نشان

فارغ شوم ز کشمکش و جنگ زنـــــدگي

...........

من از دو چشم روشن و گريان گريختم

از خنـــده هاي وحشي طوفان گريختـــــم

از بستـــــر وصال به آغوش ســرد هجر

آزرده از ملامت وجــــــدان گريختــــــم

...........

اي سينه در حرارت سوزان خود بسوز

ديگر سراغ شعله آتش ز من مگيــــــــر

ميخواستم که شعله شوم سرکشي کنــــم

مرغي شدم به کنج قفس خسته و اسيــــر

...........

روحي مشوشم که شبي بي خبر ز خويش

در دامن سکوت به تلـــــخي گريستــــــــم

نالان ز کـــرده ها و پشيمان ز گفتــــه ها

ديـــــدم که لايق تـــــــو و عشق تــو نيستم

 

                                                                 

 

آناتـــومی و فیزیولوژی

نقش اصلی دستگاه تولید مثل زنانـه به عهده تخمدانـــها است که عمل تولیــد سلولهای جنسی بنـــام اوا یا تخمک را انجام میدهند و این تخمک ها حاوی مـاده وراثت می باشند . هنگامیکه یک تخمک با سلول جنسی مـرد بنـام اســـپرم ترکیب می شود ، توانایی تکثیر و رشد دارد که به فتوس یا جنین تبدیل می شودد . تخمدانها همچنین هورمونهی جنسی ترشح می نمایند که این هورمونها کنترل رشد جنسی و سیکل قاعدگی را به عهده دارند . پستانها در تحریک جنسی نقش دارند و پس از تولد ، عمل تولید شیر را انجام می دهند .

« تخمدانها در فولیکولهای حاوی مایع که در تخمدانها قرار داده و رسیده و کامل می شوند . »

تنها قسمتهای قابل مشاهده در دستگاه تناسلی زنانه متشکل از بافتهایی است که وولو (vulva) نامیده می شوند . لبها ، چینهای پوستی هستند که مدخل واژن را حفاظت می نمایند . لبها حاوی سلولهایی می باشند که مایع اسیدی ضعیفی تولید می نمایند  که از عفونت جلوگیری می کند . واژن از قسمت خارجی بدن به طرف رحم کشیده شــده است . رحم عضوی است که دیوارۀ ضخیمی دارد و جنین در آن رشد می نماید . دو لوله رحم از رحم به سمت دو تخمدان کشیده شده و تخمدان محلی است که تخمکها در آنجا ذخیره می شوند .

 

بــارداری در زنــان

 

دختران تازه متولد حدود 150000 تخمک نارس ذخیره شده دارند که قبل از تولد در تخمدانهای آنها جای گرفته است . تخمکها در تخمدانها ذخیره می شوند و تا هنگام افزایش سطوح هورمونهای جنسی زنانه در سنین بلوغ که موجب شروع سیکل قاعدگی می شوند ، شروع به رشد و تکامل می نمایند . هر ماه یک تخمک به مدت 14 روز در فولیکول خودش رشد نموده و رسیده می شود و از تخمدان به سمت لوله های رحم آزاد می گردد که این پدیده تخمک گذاری نامیده می شود . تخمک به مدت 24 ساعت پس از تخمک گذاری زنده می ماند و فقط توسط یک اسپرم در طول این مدت بارور می گردد و عمل لقاح صورت می گیرد . حدود 6-5 روز طول می کشد تا تخمک بارور شده یا نشده در طول لوله به سمت رحم عبور ننماید . در صورتیکه باروری و لقاح انجام شده باشد ، سلول تخم سرانجام در لایه داخلی رحم کاشته می شود که این لایۀ داخلی پس از تخمک گذاری ضخیم تر و بزرگتـــر شده و آماده برای کاشت تخم می باشد . سپس سلول تخم رشد نموده و به آمبریو یا رویـان ( جنین ) تبدیـــل می شود . اگر لقاح صورت نگرفته باشد ، تخمک همراه با مخاط رحم از واژن خارج می گردد . این از دست دادن خون را قاعدگی گویند . این چرخه که شامل رسیدن تخمک ، تخمک گذاری و خونریزی قاعدگی است در طول حدود 28 روز از یک دوره تولید مثل زنانه اتفاق می افتد . در دوران یائسگی یا منوپوز که معمولاً بین ســــنین 55 – 45 رخ می دهد ، رشــــد تخمکها متوقف گردیده و توسط تخمدانها آزاد نمی شــــود . در این دوره قاعدگی متوقف می گردد و فاز تولیــد مثل در زندگی زن به اتمام می رسد .


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 178
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 725
  • بازدید ماه : 725
  • بازدید سال : 21,542
  • بازدید کلی : 104,223